reklama

Ako sa vysporiadať s kritikou?

Málokto má rád kritiku. Aj keď sa väčšinou spája so slovami „neberte si to osobne”, v mnohých prípadoch sa ľudí dotkne.

Ako sa vysporiadať s kritikou?
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V prvom rade treba rozlíšiť, či ide o konštruktívnu kritiku, ktorá reálne môžu človeku pomôcť, alebo o deštruktívnu kritiku, ktorej cieľ je človeku ublížiť a znížiť sebavedomie. Ľudia, ktorí vystupujú na verejnosti, podnikajú alebo sa pokúšajú prísť na trh s niečím novým, sú často terčom kritiky či posmechu. Najmä v začiatkoch. 

Niekoho, kto na kritiku nie je zvyknutý, môžu také slová vyviesť z miery natoľko, že sa vzdajú svojich snov. Rada číslo jedna je, aby ste sa naučili brať kritiku vážne, avšak nie osobne. Ak sa v poslednom čase stretávate s nie veľmi pozitívnymi reakciami na vašu činnosť, zistite, ako sa s kritizovaním vyrovnať a nerobiť z toho veľkú vedu a zároveň, ako ju využiť vo svoj prospech a rast

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zamyslite sa, čo cenné vám môže kritika priniesť

Ak sa stretnete s negatívnym komentárom, najskôr sa zamyslite, či má vôbec význam prijať ho a zaoberať sa ním. Ak sa na vás ventiluje akýsi anonym, netrápte sa tým. Určite si však vypočujte kritiku od vašich známych, o ktorých viete, že nezvyknú byť kritickí len tak bez dôvodu. Spätná väzba je maximálne dôležitá pre nové uvedomenia a celkový posun v oblasti, ktorej sa venujete

Rovnako si nechajte poradiť od ľudí, ktorí už majú omnoho viac skúseností ako vy a môžete sa poučiť z ich chýb. Aj keď si o svojom projekte myslíte to najlepšie, vedzte, že je to len váš pohľad. Avšak ako sa hovorí, sto ľudí sto chutí. Preto sa nebojte aj vy sami opýtať na to, ako vás vnímajú ostatní. Prípadnú kritiku teda môžete pozitívne využiť na zlepšenie vašich zručností či zmenu uhla pohľadu a myslenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nereagujte vznetlivo a nahnevane

Sú ľudia, ktorí zvládajú negatívnu spätnú väzbu veľmi ťažko. Dôležité je zapamätať si, aby ste nereagovali agresívne, nech je situácia akákoľvek. Môže to totiž vyústiť do hádky, vyvolať zlé pocity a zlý obraz aj o vás. Pokúste sa zachovať pokoj a správať sa k druhej osobe s rešpektom a pochopením. Pomôže to zmierniť napätú atmosféru a zabrániť tomu, aby sa situácia vymkla spod kontroly. Snažte sa teda nechytiť na návnadu a použiť ju ako dôvod na protiútok. 

V prípade, že patríte medzi výbušných ľudí a máte pocit, že by ste stratili sebakontrolu a povedať či urobiť niečo nevhodné, radšej odíďte. Niekedy môžu negatívne poznámky nepekne zabolieť, ale je lepšie to predýchať a neprilievať ešte viac oleja do ohňa. Škodlivejšie by bolo, ak by ste dovolili, aby cudzia kritika narušila vašu dôveru. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikto z nás nie je bez chýb, a preto je potrebné naučiť sa, ako pozitívne narábať s kritikou. Ide o skvelý spôsob, ako môžeme zlepšiť medziľudské vzťahy i samých seba. 


Milan Tkáč

Milan Tkáč

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  24x

Podnikateľ a kouč, školiteľ osobného rozvoja a predaja. Zakladateľ spoločnosti FIN4YOU a autor knihy Coach. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu