... - nedotkne. Na občanoch SR používame neschválené liečivá. Tento prístup je - samozrejme - v prospech pacienta., atď.
Politickí iluzionisti v dojemnej "snahe" o zvyšovanie kvality a dostupnosti zdravotnej starostlivosti pravidelne ohlasujú potrebu navyšovania finančných zdrojov do rezortu zdravotníctva. Alebo nám pre zmenu ohlásia, že verejná zdravotná poisťovňa je opäť v hlbokej strate a je potrebné nasadiť úsporné opatrenia., prípadne do nej naliať ďalšie peniaze.
Straty poisťovne na prvý pohľad odrážajú neprimeraný, veľkorysý rozsah zdravotníckeho zabezpečenia. Ten je ale dlhé roky nezmenený a inflácia je údajne minimálna, kde sa teda tá údajná neproporčnosť vzala? Zdravotná poisťovňa neznámo ako prišla o financie, ktoré teraz chcú zodpovední za straty ušetriť zrušením časti zdravotnej starostlivosti. A súčasne je vznesená požiadavku na vykrytie straty poisťovne dodatočnými zdrojmi zo štátneho rozpočtu.
Rozsah služieb sa pochopiteľne má rovnať finančným možnostiam poisťovne. Keby bol rozsah zdravotnej starostlivosti zmenšený úmerne veľkosti straty poisťovne, žiadne dodatočné zdroje zdravotná poisťovňa nebude potrebovať. Bude mať akurát dosť na zmenšený rozsah zdrav. starostlivosti. Je tu však súčasne aj požiadavka na vykrytie straty poisťovne z rozpočtu. Ak by vláda "dofinancovala" zdrav. poisťovňu sumou, ktorá jej chýba, potom by nebolo potrebné obmedzovať rozsah zdrav. starostlivosti. Tak o čo tu teda ide?
Máme tu dva problémy:
stratu zdravotnej poisťovne, na základe ktorej obmedzujú rozsah poskytovanej zdravotnej starostlivosti,
snahu vykryť stratu poisťovne dodatočnými zdrojmi od vlády - v prípade vykrytia straty poisťovne vládou nie je dôvod obmedziť rozsah zdravotnej starostlivosti.
Ak dôjde k obmedzeniu zdravotnej starostlivosti, pretože VšZP nemá zdroje (kde sú?) a súčasne by vláda stratu poisťovne vykryla dodatočnými zdrojmi z rozpočtu, o 250 miliónov by nás okradli dva razy
prvý raz to už urobili, keď vyrobili 250 miliónový dlh,
druhý raz to organizujú takto - dodatočné finančné zdroje budú pri zníženom rozsahu zdravotnej starostlivosti nadbytočné, teda v zmenšenom rozsahu zdrav. starostlivosti "nebudú nikomu chýbať", keď sa stratia...
Pripomínam, že VšZP už raz riešila svoju stratu zlúčením so Spoločnou zdrav. poisťovňou, ktorá bola ako jediná zisková.
Politici pýtajú stále viac peňazí do zdravotníctva, na oplátku znižujú rozsah zdrav. starostlivosti. Dovoľujú si, pretože im to dovoľujeme, a tak za viac peňazí dostávame stále menej zdravotníctva.
Normálne fungujúca štátna administratíva by v prípade VšZP postupovala takto: zistila by, kto, ako a za aké obdobie vyrobil stratu, pozatvárala by odborníkov na všetko, ich majetky by prepadli štátu. V našom štáte štátna administratíva predstavuje zločinecký konglomerát politických strán operujúci na území verejných financií. Je zrejmé, že zodpovednosť medzi politikmi nie je obľúbená a zákony títo megazlodeji vopred nastavili tak, aby mohli vykrádať verejné zdroje v súlade so zákonom. Netrestateľnosť za zločiny vykonávané pred zrakom verejnosti je snom každého zločinca. U nás takýto stav máme.
Róbert Fico, ako predseda vlády je zodpovedný za ministrov vlády, ktorú vedie. Ak s nimi napriek očividným negatívnym dopadom na spoločnosť nechce / nedokáže urobiť poriadok, svojím nekonaním preberá osobnú zodpovednosť za rozvrat, ktorý spôsobujú. Každý človek, ktorý celý život poctivo pracoval a zomrie v súvislosti s "úspornými opatreniam" Ficových podriadených, lebo nedostane včas potrebnú zdrav. pomoc, také úmrtie ide na účet Róberta Fica.