reklama

O2 suspenduje zákazníkov

Keď prichádzala Telefonica O2 na slovenský trh, ľudia mali veľké oči a očakávali obrovský konkurenčný boj s tým, že ceny pôjdu dole a budú mať všetko skoro zadarmo. Toto všetko sa dalo prečítať v diskusiách ku článkom o prichádzajúcom operátorovi, a ešte aj dnes sa ľudia sťažujú, že ich predstavy neboli naplnené. Neviem či očakávajú, že súkromna spoločnosť bude robiť charitu, keď ju k tomu nič nenúti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

O2 však aspoň trošku pohla s cenami na slovenskom trhu, a hlavne prinútila duopol sprístupniť služby, ktoré dovtedy neponúkali. Sám som prešiel z orange prima karty na paušál len kvôli tvrdeniu, že dátové služby nieje technicky možné spojazdniť na predplatených kartách. Aj keď som vedel, že to je obyčajná výhovorka, a že technicky to možné určite je, nemal som možnosť ich k tomu prinútiť. Stačilo však, aby prišla konkurencia a ejhľa zrazu sa nám technika umúdrila a všetko sa dá.
Čo som si ale dnes všimol, O2 do svojich zamestnancov asi moc nechce investovať. Možno to je len chyba jednej pobočky, keďže inú som zatiaľ nenavštívil, ale slečny, ktoré tam sú zamestnané mi prídu užitočné asi tak ako informačný kiosk s počítačom. Odpovedať dokážu akurát na základné otázky typu : "máte kredit v hodnote 550 korún?", pri všetkom zložitejšom volajú, predpokladám na ich hotline. Neviem prečo v orange aj t-mobile na pobočke vedia podať dosť podrobné informácie a O2 nie. Horšie je však to, že keď zavolá na hotline pracovníčka pobočky a následne vy, dozviete sa úplne iné odpovede.  Včera tam bol kolega prvý krát riešiť problém. Odpojili ho od siete, keďže podľa nich neplatil faktúry. Býva v prenájme a schránky majú označené číslami bytov a nie menami. Škoda polemizovať či to je problém nájomníkov, či pošty, ale faktúry mu často nedojdú v rozumnom termíne. Doteraz mu ale vždy prišla sms s informáciou, že nemá uhradenú faktúru. Tak sadol za pc a v priebehu chvíľky ju uhradil. Tento posledný mesiac mu pre istotu žiadna sms neprišla. Jednoducho ho odpojili. Na pobočke mu povedali, že volali, ale nik nedvíhal. Hold nesedí niekto celý deň pri telefóne a asi niesom sám, ktorý keď vidí neprijatý hovor od neznámeho čísla tak nevolá späť. Však kto niečo chcel, zavolá ešte raz. Ale aj to, že ho odpojili by sa ešte dalo pochopiť, má mať poriešené faktúry a operátora nemusí zaujímať, či má problém s doručovaním pošty, alebo nedvíhaním svojho telefónu. Takže včera na pobočke uhradil faktúru, aj poplatok za znovuzapojenie a dostal info:"do pol hodiny budete opäť pripojený". Zaujímavé však bolo, že ani po pár hodinách pripojený stále nebol. V ten deň sa tomu už nevenoval a rozhodol sa, že to porieši dnes. Prišli sme teda opäť na pobočku, slečna ho už poznala. Prezradili sme jej, že niekde sa stala chyba a stále nieje zapojený. Samozrejme, telefón už v ruke pripravený a volalo sa opäť o pomoc. Po dlhšom telefonáte nám slečna s úšklabom na tvári (bola z nás už smutná) prezradila zaujímavú info:"boli ste suspendovaný, keďže sme si mysleli, že ste neochotný platiť faktúry". Pozerali sme na ňu čo nám to splieta. Sama sa nevedela vymotať z vysvetlenia. Nakoniec sme sa dozvedeli, že ak chce byť znova zapojený a ponechať si to číslo, musí poslať čestné prehlásenie do Banskej Bystrice. Niečo také ako poskytnutie adresy, či aspoň nejakého formuláru sme sa nedočkali. Musela nám stačiť jednoduchá odpoveď: "adresa je na internete". Je síce doba internetová, ale prístup nula bodov.
Prekvapivejšie však boli informácie, ktoré sa dozvedel, keď si na hotline zavolal sám osobne. Vysvetlil im kde je problém, to že poplatok za zapojenie zaplatil včera a aj to, čo za blábol mu bol odporučený na pobočke. Slečna na hotline mu povedala, že pravdepodobne sa ešte nespárovali platby (chýbajúca suma za faktúru a suma uhradená na pobočke), nech počká pol hodinu a všetko bude OK. Takže žiadne čestné prehlásenia ani suspendácie. Prekvapivo o pol hodinu už bolo všetko vyriešené a opäť bol zapojený.

Neviem či sa O2 spolieha len na to, že sú tu nový a veľa zákazníkov k nim prejde len z princípu, ale mohli by trošku viac popracovať na zaškolení svojich pracovníkov, nech človek nemá pocit, že viac by mu pomohol automat na cigarety.

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  10x

...dusou cestovatel.. zakladateľ portálu UVOstat.sk Zoznam autorových rubrík:  Myšlienky z nevyspatej hlavyTour de Europe 2009Potulky EurópouPotulky svetomParódia na životSúkromnéFotkyOstatnéSprostostiŠtatistikyOpendata

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu