V rokoch 2006-2010 bol Milan Ftáčnik starostom mestskej časti Petržalka. Voľby vyhral aj vďaka tomuto programu, ktorého úspešnosť plnenia je však veľmi diskutabilná. Vyberiem z neho len niekoľko bodov.
"Osobitne budem chrániť zónu Draždiaka a ďalších jazier a vytvorím podmienky na ich zarybňovanie."
Ako človek, čo žil v Petržalke 27 rokov priamo v blízkosti Draždiaka, viem ako tento plán dopadol. Obrovská opacha priamo na brehu tohto jazera.

zdroj: http://www.asb.sk/
"Pripravím Program riešenia statickej dopravy, v ktorom sa posúdia možnosti (úplného alebo čiastočného) parkovania na chodníkoch, výstavba zatrávnených parkovacích miest (plochy s polovegetačnými tvárnicami) podľa požiadaviek obyvateľov aj súkromných parkovacích domov."
Za štyri roky vládnutia Milana Ftáčnika sa v Petržalke akurát zjednosmernili niektoré ulice a tým sa uľahčil prejazd popri všade parkujúcich autách. Majitelom schopným zablokovať chodníky, či trávniky len kvôli svojej lenivosti prejsť pár metrov ku vchodu, pribudli ďalšie možnosti ako zablokovať priestor okolo domu. (sám som si kvôli parkovaniu radšej platil parkovacie státie v garážovom dome 10minút peši od domu, než by som mal parkovať v tom chaose, čo bol pred domom)
Od roku 2010 je Milan Ftáčnik primátor hlavného mesta a tu opäť dokazuje ako si ctí vlastné sľuby. Odhliadnúc od drobnosti, akou je sľub na moju žiadosť preverenia nejasného financovania v DPB (prisľúbil odpoveď od riaditeľa DPB, ale žiadnu neposkytol a následne nereaguje na žiaden email), dokazuje svoj chlapský postoj za slovom hlavne riešením diskusie s občanmi ohľadom električky do Petržalky.
"Podporujem také rozhodnutie o nosnom dopravnom systéme MHD, ktoré nerozdelí Petržalku na dve časti."
Citácia z jeho volebného programu na starostu Petržalky mu určite za ten dlhý čas vyprchala z hlavy a asi preto teraz presadzuje variant električky a "obslužnej" štvorprúdovky krížom cez mestskú časť.
---------------------------
Ešte zaujímavejšie než realita (ne)splnených sľubov je však realita "funkcií" nášho primátora.
Ústavný zákon o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov (Ústavný zákon č.357/2004 Z.z.) obsahuje článok 5 - Nezlučiteľnosť niektorých funkcií, zamestnaní a činností. Odsek 2 tohto článku jasne hovorí "Verejný funkcionár nesmie byť štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu, členom riadiaceho, kontrolného alebo dozorného orgánu právnickej osoby, ktorá bola zriadená na výkon podnikateľskej činnosti, okrem valného zhromaždenia a členskej schôdze. Verejný funkcionár nesmie podnikať; to sa nevzťahuje na výkon povolania, ktoré môže vykonávať len fyzická osoba za zákonom ustanovených podmienok."
Keď si pozriem obchodný register a údaje o Komunálnej poisťovni, nájdem tam v dozornej rade toto meno: Doc.RNDr.Milan Ftáčnik,CSc (Vznik funkcie: 19.03.2012 - t.j. už ako primátor BA, podpredseda dozornej rady, podľa majetkového priznania nemá príjem z tejto funkcie). Nepredpokladám, že má náš primátor menovca s rovnakými titulmi (ak áno a toto je len zhoda mien a titulov tak sa vopred ospravedlňujem) a preto pozriem výnimky zo zákazu v danom článku 5, či mu predsa len niečo neumožňuje vykonávať túto funkciu.
(3) Zákaz podľa odseku 2 prvej vety sa nevzťahuje na členstvo verejného funkcionára v orgáne právnickej osoby, ktoré vyplýva zo zákona alebo z výkonu funkcie verejného funkcionára.
(4) Zákaz podľa odseku 2 prvej vety sa nevzťahuje ani na zastupovanie
a) štátu v orgánoch právnických osôb s majetkovou účasťou štátu,
b) Fondu národného majetku Slovenskej republiky v orgánoch právnických osôb s majetkovou účasťou Fondu národného majetku Slovenskej republiky alebo
c) obce, alebo vyššieho územného celku v orgánoch právnických osôb s majetkovou účasťou obce alebo vyššieho územného celku.
(5) Zákaz podľa odseku 2 prvej vety sa nevzťahuje na činnosť podľa odseku 4, ak tam uvedené právne subjekty vykonávajú podnikateľskú činnosť a ak sa za členstvo v nich neposkytuje finančná odmena.
(6) Ustanovenie odseku 2 sa nevzťahuje na verejného funkcionára podľa čl. 2 ods. 1 písm. p) a r). Zákaz podľa odseku 2 druhej vety sa nevzťahuje na starostov obcí.
Žiaden zákon neprikazuje primátorovi byť verejným funkcionárom v Komunálnej poisťovni, preto odsek 3 nemôžme akceptovať ako výnimku. Podľa výročnej správy (strana18) Komunálnej poisťovne jej akcionárom mesto nie je, preto nie je dôvod ani na výnimku podľa odseku 4 a 5. Výnimka podľa odseku 6 by na Milana Ftáčnika ako poslanca BSK platila, ale keďže sedí na viacerých stoličkách a je aj primátor hlavného mesta, neuplatňuje sa.
Prečo Milan Ftáčnik ako primátor hlavného mesta sedí v dozornej rade súkromnej spoločnosti, ktorej mesto nie je akcionárom?
Podľa článku 9 ústavného zákona č.357/2004 Z.z je obecné zastupiteľstvo splnomocnený orgán na konanie vo veci ochrany verejného záujmu pri výkone funkcií verejným funkcionárom, tak pevne verím, že aj budú konať a chrániť verejný záujem nás občanov.