Pred týždňom som odchádzal na dovolenku a zistil som, že potrebujem novú kreditku. Mal som 4 dni do odchodu a naivne som predpokladal, že vybavenie takej banality ako je jedna nová karta by nemal byť problém. Očakával som príplatok za expresné vydanie, ale ináč žiadne komplikácie. V banke som však dostal doslova studenú sprchu. Jednoduchá odpoveď: "Ľutujeme, ale táto služba už nie je poskytovaná" mi dvihla adrenalín. Neochota poskytovať službu, pri ktorej by mohli len a len zarobiť mi príde na hlavu postavená. Táto odpoveď mi ale nestačila, tak som si povedal, že im niečo pekné napíšem. Na stránke bol ako jediný kontakt e-mail info@slsp.sk. Neznie to ako tá pravá adresa na takúto sťažnosť, ale čo už, skúsil som.
"Dobry den,
dnes 4.augusta 2008 som zistil, ze potrebujem kreditnu kartu VISA alebo MasterCard z dovodu nie 100% akceptacie karty DinersClub v zahranici, ktorej som drzitelom. Kedze som dlhorocnym klientom Vasej banky, rozhodol som sa teda obratit na najblizsiu pobocku. Pani na pobocke mi oznamila, ze ku mojmu uctu mam schvaleny uverovy ramec 80 tisic a ze nie je problem kartu vydat. Nanestastie tuto kartu potrebujem do 3 dni. Po otazke, ci je mozne kartu vydat expresne som dostal zamietavu odpoved. Chcel by som sa opytat, preco nie je mozne poskytovat taketo expresne sluzby zakaznikom, ktori o ne maju zaujem aj za cenu vyssich poplatkov? Technicky by urcite nemal byt problem tu kartu vydat (spolocnost DinersClub vyda kreditnu kartu expresne aj na druhy den bez priplatku).
Dakujem za odpoved
Miroslav Babic
"
Na tento e-mail som nedostal samozrejme žiadnu odpoveď, tak som sa rozhodol, že pôjdem vyššie. Dostal som info, že existuje kontakt ombudsman@slsp.sk, tak prečo ho neskúsiť.
"Dobry den,
kedze som do 24 hodin nedostal odpoved z mailu info@slsp.sk, rozhodol som sa obratit na Vas. Ako nizsie pisem, mal som zaujem o expresne vydanie kreditnej karty, ktore ako mi bolo oznamene nie je mozne. Rad by som sa informoval, preco nie je mozne poskytnut sluzbu zakaznikovi, ktory je ochotny si za nu priplatit a zaviazat sa v podstate Vasej spolocnosti na dalsiu platenu sluzbu. Je to taky problem vyjst zakaznikovi v ustrety a ponuknut mu sluzbu, ktora mu moze ulahcit nie prijemnu situaciu? Miesto toho som prvy krat po rokoch spokojnosti zacal premyslat, ci nezmenit banku na taku, kde sa snazia zakaznikovi co najviac pomoct pri jeho poziadavkach, hlavne ak je ochotny za ne aj zaplatit.
dakujem a ostavam s pozdravom
Miroslav Babic
"
Týmto mailom sa už našťastie niekto aj zaoberal a na druhý deň ráno som dostal odpoveď.
"Dobry den pan Babic,
dakujem Vam za doveru, s ktorou ste sa obratili na ombudsmana Slovenskej sporitelne, a. s. Vasim podanim ohladom expresneho vydania kreditnej karty som sa zaoberala v spolupraci s pracovnikmi odbornych utvarov banky.
Pan Babic, je mi luto, ale Slovenska sporitelna v sucasnoti neposkytuje sluzbu expresne vydanie kreditnej karty. Tato sluzba je poskytovana len k debetnym platobnym kartam. Dovodom neposkytovania tejto sluzby aj pre kreditne karty je technicke obmedzenie systemu pre kreditne karty, ktory je iny ako pre debetne karty.
Verim, ze moje vyjadrenie je pre Vas dostatocne a nase vzajomne obchodne vztahy sa aj napriek tejto skutocnosti budu vyvijat k obojstrannej spokojnosti. Prajem Vam prijemny den.
.........
sekcia riadenia kvality a ombudsman"
Povedal som si teda, že ich kašlem. Výhovorky typu technicky to nie je možné, keď kartička je furt rovnako plastová, akurát v systéme by sa museli posnažiť pár čísiel zmeniť som nebral ako relevantný argument. Nakoniec som si teda musel nájsť hotel, ktorý akceptoval aj DinersClub kartu a všetko som vybavil ku svojej spokojnosti aj s neochotou mojej banky.
Pôvodne som to chcel nechať tak a po dovolenke si vybaviť kreditku už v kľude a bez naháňania, ale to čo som si včera po návrate z dovolenky od nich našiel ma rozosmialo a naštvalo zároveň.

Začínam mať pociť, že si tam zo mňa asi fakt robia dobrý deň.