Než sa vyberieme na Zborov, máme tu ešte druhú černobyľskú medzihru.
Podobne ako prvá, bude o strojoch. Len trocha sa teraz budeme špecializovať, konkrétne na strojoch na 4 kolesách (aj keď uvidíme, že nie vždy to musí platiť).
A tiež si ukážeme, že pri hľadaní černobyľských artefaktov nemusíme vždy chodiť na cudzie pozemky (tému sme rozoberali v rekapitulácii prvej série). Dnes sa prakticky nepohneme z verejne prístupného parkoviska známeho obchodného reťazca.

Nuž, poďte so mnou na bizarný Autosalón METRO-vrakov. V ponuke máme vozidlo pre každého.
Začneme už našou klasikou.
Honda Civic
Praktické rodinné auto. Tento kúsok sme prvýkrát videli ako bonus pri návšteve Makova. Tam ešte mala aj predné dvere na strane vodiča. Neskôr sme ju videli (už bez tých dverí) v prvej medzihre - Slovenských Černobyľoch strojov. Tam ešte celkom držala predná kapota a predná maska. Dnes je to už inak.



Aj keď práve u Hondy neplatí poznámka o štyroch kolesách, keď som prišiel na parkovisko na druhý deň dorobiť ešte pár záberov, zistil som, že niekto už Hondu chystá na zimné prezutie...

Pre náročnejších zákazníkov tu máme luxusnejšie kúsky.
Mazda 626 a Lancia Lybra
Táto mazda je dokonca ešte na ŠPZ. Odparkovali ju ru až z Bratislavy. Pri pohľade spredu či zozadu jej nič nechýba.


Zrada sa ukáže pri pohľade zboku. Zadné okienko je z kartónu a aj koleso je podvyživené. A aj podrobnejší pohľad spredu odhalí rôzne detaily.



Ešte exkluzívnejšie vyzerá lancia. Síce bez značiek, ale spredu aj zozadu platí to isté čo pre mazdu.


Avšak bočný pohľad prezradí ešte väčšiu závadu. Igelitové okno spolujazdca predstavuje výrazný diskomfort. Hompáľajúci sa držiak je už len detail.


Potrebujete úžitkové vozidlo? Máme riešenie aj pre vás.
Mercedes Sprinter.
Má síce tiež ŠPZ, ale voľajaké cudzokrajné. Prvý dojem už je horší ako u minulých reprezentantov.


Ale pohľad zboku svedčí o tom, že je zrejme svetobežník. Zadná časť už ale nábeh k Černobuľu na kolesách nezatají. Zvláštna je vzadu uviazaná akási antireflexná vesta.



Pre nenáročných či fanúšikov veteránov máme tiež niečo.
Škoda 120 L
Napriek svojmu veku patrí k tým zachovalejším.


Aj keď pri pohľade z boku vidíme, že s pojazdnosťou to bude komplikovanejšie. Tu som si všimol amaterizmus fotografa. Zvečnil svoj tieňový autoportrét. Podoba s mojou siluetou je čisto náhodná :-)


No a máme tu ešte posledný zo zachovalejších (?) kúskov.
Mazda 121
Vidíme, že spolujazdcove okienko je len trocha pootvorené.


Ale ups, z vodičovej strany už je riadny prievan. A výfuk už leží na zemi,..


Posledné dve autá už sú v horšom stave. Poznačil ich dobrý sluha, ale zlý pán.
Fiat Brava a Renault Scénic.
Fiat, kedysi s dvojičkou Bravom, ešte spredu a zozadu ako tak (ak prehliadneme vybité sklá)


Krutú pravdu odhalí až bočný pohľad a nakuknutie do interiéru.


To renault sa na nič nehrá. ani spredu či zozadu (len vďaka zadnej siluete som poznal model).


Pohľad zboku a do interiéru už len potvrdí drsnú skutočnosť.


Náš Autosalón končí. Ako to u Černobyľov býva, nebolo to nič veselé.
Ďalší "kúsok", ktorý by sem zapadol, nájdeme aj v budúcom blogu. Možno pamätáte na feldu s reťazami pod Zborovom. Tam sa dostaneme v piatej časti série z ničovatého kraja. Už som to avizoval ešte v skanzene.
Ale tam budeme svedkami opačného procesu. Hrad prechádza masívnou obnovou.
(a čaká nás aj poriadny zmätok. Ale to už trocha spojlujem).