Črtá sa nádej na schopného ministra dopravy?

Pred dvoma týždňami odvolal nový  minister dopravy, Roman Brecely, riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, Milana Gajdoša. Dôvodom mal byť podpis zmluvy za 23 mil. eur deň po tom, ako si nový minister prevzal funkciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Takéto zmluvy riaditeľ NDS podpisoval bežne, preto takéto odôvodnenie v danom čase vyvolalo veľa otázok. V každom prípade, ak by sa tak nestalo vtedy, dnes by bol ten dôvod už relevantný. Nefungujúci kontrolný systém, ktorý má odhaľovať „čiernych pasažierov“ na diaľniciach, je zásadné zlyhanie NDS a dôvod na okamžité odvolanie zodpovedných manažérov.

Pred pár dňami sme sa dozvedeli o odvolaní riaditeľa Technickej obnovy a ochrany a železníc, Petra Kunkela. Dôvodom malo byť to, že si sám nariadil vyplatiť odmeny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte zaujímavejšie v tomto kontexte vyznela nedávna správa z médií o tom, že štátny podnik, Slovenská správa ciest, ktorej zriaďovateľom je Ministerstvo dopravy, si objednala vozidlo, vybavené skenerom. Za 1,5 milióna eur! Aj po namáhavom hľadaní v centrálnom registri zmlúv som tam túto zmluvu nenašiel. Čo vyvoláva ďalšie otázky. Kto ju odtiaľ stiahol? Riaditeľ SSC? Sám, alebo zasiahol minister? Ak áno, vzbudzuje to u mňa nádeje, že Roman Brecely sa začína orientovať na svojom ministerstve a koná. Sám by sa k tejto veci mohol vyjadriť a vysvetliť, potvrdiť, alebo vyvrátiť správu z médií, či to na portále CRZ bolo, alebo nie. A ak áno, prečo to odtiaľ bolo stiahnuté.

SkryťVypnúť reklamu

Pevne verím, že nový minister zdieľa rovnaký názor ako ja, že takéto nákupy nemá čo robiť spoločnosť SSC v čase, keď máme cesty, o ktoré sa má starať, plné výtlkov a za 1,5 mil. eur by mohlo byť opravených niekoľko kilometrov.

Uvidíme, aké budú ďalšie ministrove kroky. Slovenskí motoristi prispievajú do štátneho rozpočtu 2 mld. EUR ročne. Spotrebná daň, DPH, dane z motorových vozidiel, mýto, registračné poplatky, atď. Len zanedbateľná časť z týchto príjmov sa vracia späť do budovania a údržby infraštruktúry. Motoristi nedostávajú od štátu ani zďaleka to, čo by za svoje peniaze dostať mali. A sem by nový minister mal zamerať svoju pozornosť. Ak bude takéto ciele napĺňať cez vládne legislatívne návrhy, podporíme ich.

SkryťVypnúť reklamu

A budeme očakávať, že aj jeho politickí kolegovia v NRSR podporia tie naše, za klub SaS, ktorých cieľom je podporiť liberalizáciu trhu v osobnej doprave a veľa iných návrhov, ktoré zlepšia život motoristom.

Uvidíme, ako sa postaví k práve aktuálnemu problému diaľničných známok. Táto horúca aktuálna téma zaujíma všetkých motoristov a je najvyšší čas to riešiť.

Aj preto predložíme v najbližších dňoch do NRSR zákon, ktorým napravíme nedostatky zákona o elektronických diaľničných známkach a nastavíme v ňom väčšiu flexibilitu.

Kroky nového ministra nám zatiaľ dávajú nádej, že nebude pokračovať v spôsobe riadenia tohto ministerstva, ako tomu bolo v predchádzajúcom volebnom období. Ďalšie dni a týždne ukážu, či to bola nádej opodstatnená, alebo len gestá pre získanie si podpory verejnosti v čase schvaľovania Programového vyhlásenia vlády..

Miroslav Ivan

Miroslav Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme to MY, kto rozhoduje a kým nebudeme MY všetci politikmi so záujmom o verejné veci, nič v našej krajine sa nezmení.Občan tejto krajiny, ktorý chce prispieť k zlepšeniu života svojich detí a ďalších generácií na Slovensku. Poslanec NRSR za stranu SaS a tímlíder pre Dopravu a Stavebníctvo. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,078 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu