Vsunutá formulácia o dôraze na písanie spojitým písaným písmom je fackou do tváre všetkým z takmer stovky škôl – teda skoro 400 učiteľom, deťom a ich rodičom, ktorí už päť rokov na Slovensku používajú nespojité písmo Comenia Script. Ak by si niekto myslel, že preháňam a predsa jedna formulácia nemôže nič zásadne zmeniť - pozrite si v danom dokumente i vzdelávací štandard, kde je presne zadefinované podľa akého typu písma sa deti majú učiť písať - viď obrázok ako vyzerá príloha s odporúčaným vzorom písma.

Z názoru učiteľov o vhodnosti nespojitého písma:
Tým, že sú tvary písma bližšie tlačenému písmu, umožňujú zjednodušiť systém čítania a písania. Deti sa nemusia učiť písmená štyri, ale len jedno alebo dve. Jednoduchšie písmo pomáha viac porozumieť textu, než písmo zložitejšie, ktoré môže odvádzať pozornosť od obsahu.
Ostáva viac času na aktivity rozvíjajúce čitateľskú gramotnosť - písanie je najťažšia časť slovenského jazyka v 1.ročníku. Nestráca sa drahocenná energia na nezmyselné požiadavky dodržiavania tvarov, od ktorých väčšina starších žiakov a dospelých upúšťa. Čas sa využíva na zmysluplné aktivity.
Konkrétne Comenia Script má vypracované ťahy pre pravákov i pre ľavákov, čo princíp súčasného písma neumožňuje.
Neobstojí tvrdenie, že sa nerozvíja jemná motorika ruky. Naopak, dobrý učiteľ má viac času na aktivity rozvíjajúce jemnú motoriku, ktoré sú však pre deti príťažlivejšie a ako vieme, to čo nás baví a zaujíma, náš mozog oveľa lepšie prijíma.
Ďalšia obrovská výhoda - vieme, koľko málo času trávia rodičia so svojimi deťmi. Pri domácich úlohách z písania Comenia Script trávia obidve strany minimálne polovicu času ako je to pri klasickom písme. Dôkazom je napr. odstránenie nacvičovania spojov ako je vr, om, or, by, so,va... a môže sa ísť na spoločnú vychádzku alebo výlet do prírody, či spoločne si prečítať knihu.
V čase prípravy a diskusie o Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania – Učiace sa Slovensko
takýto ďalší nesystémový krok je len obrazom stavu, v akom sa naše školstvo nachádza. Je obrazom neslobody, v ktorej iniciatívni a inovatívni učitelia sú trestaní za svoju snahu vyučovať naše deti najlepšie, ako vedia.
Takéto direktívne nariadenia, ktoré sú navyše v hlbokom rozpore so zahraničnými skúsenosťami, sú ďalším dôkazom o tom, že miesto diskusie a hľadania najlepších riešení pre individuálne vzdelávacie potreby detí, je dôležitejšia ľahšia cesta. Vydať rozhodnutie, aby všetci museli všetko robiť rovnako, rovnako myslieť, rovnako čítať, rovnako počítať a samozrejme aj rovnako písať.
V súčasnosti neexistuje žiadna štúdia, ktorá by preukázala opodstatnenosť písania tradičným spojitým písmom, resp. by dokázala nebezpečenstvo používania nespojitého písaného písma.Dôrazne žiadam ministerstvo, aby tento krok prehodnotilo a netrvalo na striktnej formulácii o spojitom písme. Nech sa odloží platnosť účinku dodatku do doby, kedy prebehne seriózny výskum o vplyve používania nespojitého písma na detskú psychiku.
DODATOK: Závěrečná zpráva o výsledcích pokusného ověřování písma Comenia Script