Tieto som zúžil na 28 výsledkov, ktoré je potrebných sa naučiť za predpokladu, že násobenie jednotkou a dvojkou nerobí žiakovi problém.
Jedinou podmienkou je pochopiť, že 5 . 7 = 7 . 5 ; 9 . 4 = 4 . 9 atď.
..........1...............2..............3...............4...............5..............6..............7
9*9=81........8*9=72......7*9=63......6*9=54......5*9=45......4*9=36...3*9=27
......................8*8=64......7*8=56......6*8=48......5*8=40......4*8=32...3*8=24
.......................................7*7=49.....6*7=42......5*7=35......4*7=28...3*7=21
......................................................6*6=36......5*6=30......4*6=24...3*6=18
......................................................................5*5=25......4*5=20...3*5=15
.......................................................................................4*4=16...3*4=12
....................................................................................................3*3 = 9
Bledomodrou farbou sú zvýraznené výsledky druhých mocnín.
Fialovou farbou sú zvýraznené výsledky stredov prvočíselných dvojíc.
Zelenou farbou sú zvýraznené výsledky zložených čísel.
Ak sčítame počet kombinácií, ktorých výsledky sa musia žiaci naučiť pri násobilke do sto pri využití / za pomoci / komutatívneho zákona, získame výsledok :
1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 = 28
Tento výsledok je jedným číslom z radu trojuholníkových čísel :
.........1=1
..1 + 2 =3
..3 + 3 =6
..6 + 4 =10
10 + 5 =15
15 + 6 =21
21 + 7 =28
Neskôr Vám o tejto postupnosti napíšem viacej.
Tabuľka malej násobilky :
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |
3 | 9 | 12 | 15 | 18 | 21 | 24 | 27 |
4 | 16 | 20 | 24 | 28 | 32 | 36 | |
5 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 | ||
6 | 36 | 42 | 48 | 54 | |||
7 | 49 | 56 | 63 | ||||
8 | 64 | 72 | |||||
9 | 81 |