Chanelovské tradičné línie predstavuje predovšetkým tvíd a z neho vyvinutý praktický kostým. Nečudo, že aj tohtoročná kolekcia nijako neporuší túto axiómu.



Lagerfeld sa v inšpirácii vrátil opäť raz do histórie, k cestovateľskej móde zo šesťdesiatych rokov, a jeho modely sú navrhované pre "bizarné" letušky. (Veď aj prehliadka sa konala v priestore, ktorý pripomínal vnútro lietadla a stavali ho päť dní...)



Tentokrát sa zamiloval do balónovitých rukávov a akoby nepatričných (ale o to viac výtvarne priznaných) vreciek na sukniach.


Škála kabátikov rôznych dĺžok má vďaka svojej nadčasovosti strihu stále nádej uspieť u veľkej väčšiny zákazníčok. Chanel si na tejto nadčasovosti svojich kabátov a kostýmov vždy zakladal.



V návrhoch Karla Lagerfelda sme stále svedkami variácií na rovnaký strih. Je až zarážajúce, ako dokáže variovať dokola to isté, pričom len kde-tu pridá malú obmenu. Ako doplnok zvolil návrhár v mnohých prípadoch rafinovane jednoduchý kvet a táto kolekcia prináša aj prekrásne a elegantne dlhé náušnice, zakončené kvapkou.





Dnešné časy, kedy musí remeselná zručnosť vo vypracovaní šiat pre Najvyššiu módu predovšetkým podliehať otázkam dostupnosti, tvorcom neposkytujú veľa invenčného priestoru,...



... a tak vidíme, ako sa návrhár dokáže priblížiť aj mladej móde, akoby zbavenej obmedzujúcej maniéry.
(Nepripomínajú tieto tri modely až príliš ulicu?)



Všetkým inšpiratívnym predstavám zodpovedá aj použitá farebná škála: modrá ako obloha! Preto modely oplývajú všetkými odtieňmi od bledúčko modrej až po temne modrú, doplnené, ako inak bielou a čiernou.




Tieto modely sa iba málokedy zameriavajú na líniu pásu, lodičkovým výstrihom sú zdôraznené predovšetkým ramená.



Látku vrství vo veľkých triezvych vertikálnych plisovaniach, vyhýba sa volánom a radšej sa utieka k balónovitosti.



Stále sa však môžeme tešiť z jemnosti a rafinovanosti vypracovania u niektorých kúskov.





Pri pohľade na kolekciu vysokej spoločenskej módy pre sezónu Jar-Leto 2012 od značky Chanel však cítim príchuť naftalínu. Celej kolekcii nie je čo vyčítať a má svoje štandardné kvality. Ale chýba mi istá ľahkosť či hravosť, ktorú možno Karl Lagerfeld cielene ignoruje: veď čo už je hravé na klasickom tvíde, ktorý je stavebným kameňom tradičných atribútov Chanelu a ku ktorému sa štruktúrou toľko modelov snaží opticky priblížiť?
Zdroje obrazkov:
chanel-news.chanel.com/en
fashiongonerogue.com/chanel-spring-2012-couture-paris-haute-couture