Sadomaso, fetiš a Tony. (27.časť)

Kenčan pozrel na hodinky. Bolo 23:30. Zoznam 50 nočných barov, rozdelených do troch stĺpcov, si rýchlo prešiel očami, a zasunul ošúchaný papier do zadného vrecka. S miniatúrnym jointom v ústach, presne takým, aký uchytený pomocou pinzety fajčil aj Big Lebowski, skontroloval obsah batohu, prehodil si ho cez plece, a vypadol na ulicu. *

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)
Obrázok blogu

-Pracovala tu krátko, ale skončila. Odišla pred troma dňami – majiteľ senegalského baru mi odpovedal s africkým kľudom.
Tak toto som nečakal.
Pár dlhých sekúnd som pozeral na zožĺtnutú fotografiu africkej fauny a flóry, nad radom pohárov, v prázdnom bare Terranga.
Nevedel o nej nič. Nič okrem toho, že sa volala Lu. Nevedel ani to, akej bola národnosti, nemal žiadny kontakt, e-mail, číslo mobilu, nič, absolútne nič.
Istý si bol len tým, že nebola zo Senegalu.
Potetovaný melón som pomaly položil na pult, potlačil ho smerom k majiteľovi baru, a prstom som ukázal na koňakové poháre, čakajúce v rade pod fotkou.
Miestami rozpitú, ale ešte stále dobre čitateľnú vetu „THIS COULD BE A BEGINNING OF A BEAUTIFUL FRIENDSHIP…“, vytetovanú čiernou farbou na žltom melóne, si majiteľ baru najprv kostnatou angličtinou polohlasne prečítal, a potom v mysli preložil do rodného jazyka fulfulde, dialektu pulaar.
Spokojný s tým ako to zvládol, mi vysmiatý podal ruku.
Africké meno, ktoré vyslovil, som zabudol okamžite, a s pocitom, že BEAUTIFUL FRIENDSHIP práve začal, som mu podal ruku, a prezradil moje trojpísmenové slovenské meno. Tiež ho zabudol ešte predtým, ako som ho dokončil.
Obrovský kuchynský nôž v momente rozkrojil melón na šesť častí, ktoré pomaly mizli v senegalskom tráviacom trakte. Spolu s melónom v ňom mizli aj moje nádeje na stretnutie s neznámou, ktoré malo zmeniť môj život.
*
Sám.
Sedel som sám, pil som sám, cítil som sa sám, občas sprevádzaný, ale ja tak, takmer vždy sám.
Bol som molekulou. Jednou z miliónov molekúl, o ktorých Wong Kar Wai, najlepší režisér v Hong Kongu, práve teraz natáčal jeden film za druhým. Tématika bola príznačná.
SAMOTA V DAVE.
Melón zmizol, jeho potetovaná koža ležala v koši na odpadky, a ja som si bol istý, že Senegal a Slovensko majú niečo spoločné. Na rozdiel od Španielska, kde sa melón konzumuje príborom, v Senegale, takisto ako aj u nás, sa je rukami.
*
Pohár koňaku pomaly krúžil popod mojím nosom.
V baskickom bare, kde sme bez majiteľovho tušenia, po záverečnej žrali kaviár polievkovými lyžicami, mi to predviedol pred časom Láďo.
Videl to v luxusnom bare v Prahe, kde predtým pracoval. Chodil tam k ním zvláštny týpek. Vždy si objednal najdrahší francúzsky koňak, dve hodiny ho zo všetkých strán ovoniaval, a potom z baru odišiel. Bez toho, aby si z neho oblizol. Čašníci majú takýchto magorov radi. Spestruje to smenu.
-Volám sa Jan, som molekula v dave – podal som čašníkovi pero a kus papiera - Ako sa píše tvoje meno?
Čašník sa zasmial. Rýchlo naškrabal svoje meno na papier, a posunul ho ku mne.
-Ndoye? – pozrel som naňho.
Úsmev odhaľujúci biele zuby až po šestky vľavo a vpravo znamenal, že moja výslovnosť bola v pohode.
Neváhal som, a vetu som jemne rozvinul.
-Ndoye by mi teraz mohol naliať ešte jeden, a mohol by prisypať aj tie oriešky, ktoré mi tu pred časom zadarmo nasypala nejaká Ndoyeová kolegyňa – veta zo mňa vyšla jedným dychom.
Ndoye, spokojný s tým, že aspoň jediný zákazník jeho baru pije, sa s úsmevom nahol po fľašu lacného koňaku, a posunul predo mňa malý tanier lacných arašídov.
Ndoye.
Sledoval som ho, ako prepína kanály na malom televízore. Nevedel som odhadnúť, či je spokojnejší tu, s TV-ovládačom v ruke, za barovým pultom svojho, aj keď prázdneho baru v Barcelone, alebo by bol šťastnejší medzi ľuďmi svojho kmeňa, niekde v Dakare.
Vysmiaty od ucha po ucho, trpezlivo točil malou anténou. Ani ho nenapadlo pomyslieť nato, či ja som spokojnejší tu v Barcelone, v piercingovom a tetovacom štúdiu, alebo by som bol šťastnejší medzi ľuďmi môjho kmeňa, na ďalekom východe jednej malej, ale sympatickej kandidátskej krajiny.
Pohár koňaku pod mojím nosom krúžil ďalej, a ja som si stále viac predstavoval, že som na zemeguli sám. Sám by som byť nechcel, a preto som predstavu zmenil.
Predstavoval som si, že sme na nej dvaja.
Môj barman, a ja.
Zatiaľ čo ja chodím hore dole po planéte, on je stále v bare. Prepína si kanaly na TV, pripravený naliať mi po tenkú červenú čiarku na pohári, vždy keď sa zastavím.
Keby ma samota na zemeguli prestala baviť, najprv by som sa v koňaku rozpustil, a hneď nato by som sa sám vypil.
*
Bolo ich minimálne sto. Bubeníci, perkusionisti, a djembisti, udierajúci na stovky bubnov, sprevádzajúc Youssou N’doura, africku hudobnú star č.1, vytvárali pravidelný rytmus, ktorý sa z obstarožných reproduktorov valil na jediného zákazníka, teda mňa.
-Ndoye! – prisunul som si barovú stoličku bližšie k pultu - A aká bola, ta čašníčka čo odišla?
-Aka bola?
-Boha, aká bola.. ako sa správala, o čom rozprávala, čo mala rada, čo pila,.. a ták.. chápeš?
Ešte predtým, ako mi stihol odpovedať, som mu položil ruku na plece, a druhou ukázal na malý televízor – PRIDAJ HLAS!!
Reportér komentoval udalosti z práve končiacich osláv San Fermin, v Pamplone. Nebolo to až také šokujúce, pretože počas osláv ich komentovali všetky TV stanice v Španielsku, a mnohé v zahraničí.
Šokujúci bol pacient na obrazovke. Polovica tela v obväzoch, s nohou vyváženou závažím vystretou dohora, ale s tvárou, s tvárou ktorá mi bola veľmi známa.
Vzhľadom na veselé delírium, v ktorom som väčšinu času v Pamplone strávil, naozaj nebolo jednoduché spomenúť si, odkiaľ toho pacienta poznám.
Pochybnosti sa rozplynuli hneď s prvou vetou komentátora, predstavujúceho „…jednu z prvých zahraničných obetí tohtoročných osláv San Fermin, mladého turistu z Anglicka, ktorý si svoj beh pred býkmi bude pamätať po celý život. Pripomínať mu ho bude 30-centimetrová jazva na sedacom svale, a ďalšia, o niečo kratšia, na ľavom líci. Jazvy, ktoré utŕžil potom, ako ho rozzúrený býk napadol, a pripravil mu tak nežiadúce suveníry, si ale z Pamplony do rodného Anglicka odvezie najskôr o týždeň, keď ho z nemocnice prepustia.“
Redaktor predstavoval ďalšie obete, ktoré v centre Pamplony skončili pod býčimi rohami, ale to som si už jasne spomínal na môjho spolubežca v ulici Estafeta. Bol to on. Ten, ktorý bežal vedľa mňa, a s rozšírenými očami dookola opakoval fuck! fuck! fuck! fuck! fuck!
Definitívne sa zaradil do skupiny, ktorá bude mať o čom rozprávať svojím vnukom.
*
Senegalský jazyk pulaar bol naozaj iný. Po krátkom, päť minútovom štúdiu kapitoly USEFUL FRASES FOR THE BEGINNER, som sa dozvedel, že otec sa povie baaba, mama sa povie neene, a mladší brat, miňan, nemá nič spoločné so starším, ktorý sa povie koto.
Z english-pulaar konverzačnej príručky, ktorú som našiel na pulte vedľa výčapu, som dychtivo hltal ďalšie slová a frázy v senegalskom jazyku.
Fráza „HIIREN A JAM!“, ho na chvíľu paralyzovala.
Pozrel som späť do slovníka, ktorý v potvrdzoval, že som mu nevynadal.
„ HIIREN A JAM – LET’S PASS THE EVENING IN PEACE“.
Človek nikdy nevie, kedy sa mu „užitočné frázy pre začiatočníkov v senegalskom jazyku“ naozaj zídu.
*
Na zemeguli sme boli traja.
Ndoye, s TV-ovládačom za barovým pultom zvnútra, ja, s anglicko-senegalskou konverzačnou príruručkou zvonku, a týpek, ktorý sa práve vrútil do asi-najkľudnejšieho-sengalského-baru v Barcelone. S riadnou kôpkou flyerov v ruke, rozhodnutý umiestniť ich tam, kam patria.
Spolu s barmanom sme sa naňho pozreli.
-HIIREN A JAM!!! – s radosťou som vykríkol a roztvoril moje paže.
Týpek môjmu návrhu na strávenie večera v mieri a pohode porozumel, a vykročil v ústrety môjmu objatiu.
Môj priateľ Kenčan.
To bola tá osoba, ktorá mala v dnešný mierový večer pozdvihnúť moju skleslú náladu.
*
100%-ný katalánec, ktorého otec pochádzal z Japonska, a matka z Peru. Do Barcelony sa vrátil hneď potom, ako doštudoval filmovú réžiu na Kube, a zistil, že sa chce naplno venovať hudbe. Hudbe, ktorá mu zatiaľ finančne nevynášala, ale zároveň prinášala ten príjemný pocit, odborne nazývaný aj sebarealizácia. Nepochyboval som, že v jeho prípade ide o exemplárny prípad happy losera, kategória, ktorá si vie svoje zdroje vždy zaobstarať, a kvôli trápnemu nedostatku financií sa od svojích plánov ničím nenechá odstaviť.
O Kenčanovi som nepochyboval. Bol to jeden z najkreatívnejších ľudí, akí roznášali flyere pod slnkom. V jeho prípade pod mesiacom, pretože ich roznášal po nočných baroch.
Práca roznášača flyerov bola bočákom, ktorý mesačne hodil celkom dobre dukáty extra. Rozhodiť po 50-tich baroch v Borne, Ravale, a v Gotickej štvrti pár kíl flyerov, nebola až taká veľká záťaž.
V momente keď to začínalo byť otravné, Kenčan, roznášač flyerov, sa pretransformoval na Kenčana zákazníka, posedel za barom, a situáciu urovnalo pár pív. Podľa toho o ktorý bar išlo, a koho v ňom stretol, si pritom vyfajčil miniatúrneho, ale povzbudzujúceho jointa, a s elánom v roznáške pokračoval.
Až do chvíle, keď naňho zasa prišla kríza, a keď sa Kenčan, roznášač flyerov, pretransformoval na Kenčana zákazníka...
Zhodil batoh na zem, a bez rozmýšľania si objednal.
Whiskey JIM BEAM.
*
Bola to náhoda, ale niečo do činenia so spomínanou whiskey, mali všetci kreatívni ľudia.
Vďaka Kryšotovi, jednému z najkreatívnejších lesných inžinierov, momentálne zveľaďujúcim naše lesy pod Vihorlatom, som k nej pociťoval zvláštnu symaptiu.
Klasická reklama na whiskey Jim Beam je tá, v ktorej do zafajčeného motorestu vojde mladý cowboy, u starého čašníka s tvárou parchanta si objedná „JIM BEAM!“, oprie sa o pult a otočí sa doprava, k vyzývavo oblečenej mladej žene. Zatiaľ čo sa na nej v duchu odbavuje, starý čašník s tvárou parchanta mu namiesto značkovej whiskey naleje domácu napodobeninu, a posunie k nemu pohár.
Cowboy, sledujúc sexi-spoločníčku, s ktorou je v intenzívnom očnom kontakte, si privonia k poháru, s opvrhnutím ho po pulte šuchne smerom s starému parchantovi, škaredo naňho pozrie, a s vetou „That ain’t Jim Beam… To nebol Jim Beam!“, z motorestu znechutene odchádza.
Kryšotová verzia predčila originál po všetkých stránkach.
Do zafajčeného motorestu v Belej nad Cirochou, vojde mladý družstevník, u čašníka si objedná „JIM BEAM!“, oprie sa o pult, a otočí sa doprava, k vyzývavo oblečenej mladej brigádničke. Zatiaľ čo sa na nej v duchu odbavuje, starý čašník mu do šiestich poldecákov z hrubého skla namiesto značkovej whiskey naleje domácu napodobeninu. Poldecáky zoradí pekne vedľa seba na pulte.
Družstevník, sledujúc sexi-brigádničku, s ktorou je v intenzívnom očnom kontakte, si privonia k poháru.
Muzika stíchne, kamera v detailnom zábere sníma, ako sa špička jeho nosa takmer dotýka hladiny falošnej whiskey v pohári.
Sledovaný celým osadenstvom motorestu v Belej nad Cirochou, sa najprv pozrie na sexi-brigádničku, potom spraví hadie oči na starého čašníka, a hneď nato do seba obdivuhodnou rýchlosťou hodí všetkých šesť poldeci falošnej whiskey.
Posledný poldecák po pulte šuchne smerom k starému čašníkovi, a s vetou „That ain’t Jim Beam… To nebol Jim Beam!“, z motorestu odchádza.
Tvrdá rocková muzika, ktorá nastupuje, sa mieša so zvukom motora Avie A-30, ktorú počujeme štartovať na parkovisku.
*
Ndoye postavil whiskey na stôl.
-To je dobrý bar – Kenčan, dnešný druhý hosť , sa obzrel dookola, po prázdnom bare – hmm… jeden čašník na hosťa.. teda, na dvoch..
-Hej.. aj ja to tak mám rád – obzeral som si flyer – hlavne po zážitkoch z Pamplony.. boha, tam to bolo o život.
-Čo teraz robíš? – Kenčan vzal do ruky anglicko-senegalskú príručku.
-Čo robím? Učím sa po senegalsky… a občas potetujem nejaký melón… inak pohoda. ty?
-Nič, ale koumam nad tým, že to roznášanie asi nechám.
-Čo si? – prekvapene som naňho pozrel – To nerob! To je najpohodovejšia robota, akú som v živote videl..
-Koľko si ich videl?
-No, nejaké som videl, ale určite je to väčšia pohoda, ako robiť obsluhovača kopírky pre celé oddelenie na Ministerstve vnútra jednej milej nádejnej kandidátskej krajiny..
Kenčan a mňa pozrel, a ja som pochopil, že nepochopil.
Nemal som ale ani najmenšiu chuť opisovať mu surealizmus, ktorý som zažil počas môjho trojmesačného prácovného pomeru na spomínanom ministerstve. Pozorujúc zblízka krajských prednostov z celeho Slovakistanu, ako sa zo svojích krajských miest všetci do jedného, jeden po druhom, na voze značky BMW, privezú na Ministerstvo vnútra do veľkej Bratislavy, kde ich budem počúvať, a zapisovať do zápisnice ich úbohé drísty o tom, ako ich kraje na nič nemajú peniaze. V horšom prípade si ešte ich polointeligentné komentáre na podobnú tému, na druhý deň prečítam v novinách.
Bolo to nad moje sily. Vydržal som to necelé tri mesiace, a hneď po skončení skúšobnej doby som pálil von zo Slovenska. Bral som to ako terapiu.
Vtedy som ešte netušil na ako dlho, ani to, o čom život neorganizovaného emigranta je. Tiež som netušil, že v mojom, dovtedy dosť zablokovanom mozgu, dôjde k odblokovaniu, a počas up-date, ktorým prejdem, sa namiesto jednobunkových prepolitizovaných krajských prednostov, budem stretávať s ľuďmi ako Kenčan, ktorý tu predo mnou spokojne cucal svoju whiskey, alebo Ndoye, ktorý sa trpezlivo venoval zappingu.
Tá zmena bola pozitívna, a naozaj stála zato. Terapia bola úspešná.
-A čo chceš robiť?
-Hudbu, to je jasné, ale kým z toho vyžijem… ešte to chvíľu potrvá.. mám lepší nápad.
-No?
-Rozlúčka so slobodou, počul si o tom?
-Aká rozlúčka?
-Pred svadbou.. nepoznáš? Dobre, skúsim to inak. Videl si film „Airbag“? Od Juanma Bajo Ulloa..
-Nevidel.
-Kurva, tak ten si požičaj. Je to dobré.. Jeden autentický idiot, z veľmi bohatej rodiny, si s kamarátmi ide noc pred svadbou užiť do bordelu, a na druhý deň zistí, že obrúčka, ktorú mal na ruke, a ktorá stojí strašné milióny, zostala pravdepodobne v análnom otvore prostitútky v spomínanom bordeli, s ktorou sa v noci zabával… a tak sa ju pokúša nájsť a získať naspäť prsteň, pretože svadba sa blíži.. do toho sa zapojí nejaká mafia, nejaká konkurenčná mafia a ták.. dobrý film… ale to aby si pochopil čo je to rozlúčka so slobodou..
-Hej, námet sa mi páči, ale čo to má s tebou?
-No ja chcem robiť toho “sprievodcu rozlúčky so slobodou“…
-Počkaj! – vážne som naňho pozrel - ty chceš byť ten, ktorý mladomanžela s kamarátmi vyzdvihne poobede o šiestej, rozdá im farebné parochne, mladomanžela oblečie do obtiahnutých ženských šiat, na hlavu mu dá nejaký klobúk s penisom, alebo..
-..alebo ho nejak inak zhovadí, presne tak... ešte im rozdá píšťalky v tvare penisu. Všetci pískajú, na kolobežkách sa presúvajú z baru do baru, tam chlastajú, potom z baru do bordelu, tam sa zabavia, prípadne na striptíz, a celé stádo je spokojné, ako dobre sa zabavili. Ani svadba nebude taká zábavná.
-Kenčan, boha! – neveriac tomu, čo počujem, som mu položil ruku na plece, a pozrel mu zblízka do očí – ale ja som PRESVEDČENÝ, že absolvovať takú rozlúčku, a je jedno, či ako mladomanžel, alebo sprievodca stáda, je VRCHOL DEPRESIE! Zanechá to na tebe následky! Kurva, ser nato.. roznášaj radšej flyere!
- Počkáááj – Kenčan sa zasmial – to čo si opísal, to je tá klasická rozlúčka. Ja budem pracovať pre cestovku, ktorá pracuje so skupinami z Londýna.
-Tak so skupinami z Londýna.. takú jednu už poznám.. volá sa Cathy.. prebaľuje anglickým manažérom plienky, a tancuje s nimi choreografie na Village people… celkom zábavné, to je fakt..
-Počkaj.. Cestovka pracuje takmer výhradne so ženami. Skupina ŽIEN z Londýna, nevesta s kamarátkami, príde pred svadbou stráviť víkend do Barcelony. Cez deň shopping, večer party. Tri dni po sebe. Ja s nimi budem len večer. Vieš si to predstaviť? Samé ženy, chodíš s nimi po baroch, zabávaš sa, pretože ony sa tu prišli zabaviť, piješ zadarmo, ony platia, máš zato dobré prachy, odprevádzaš ich do hotela… a cez týždeň oddychuješ..
-..alebo roznášaš flyere.
-Tak počkaj.. toľko roboty naraz, to nie je nič moc..
-Hej, máš pravdu… znie to zaujímavo.. potom ich ale priveď aj tu do senegalského baru, lebo keď to tak pôjde ďalej – otočil som sa smerom k prázdnemu baru - náš Ndoye skrachuje… a vráti sa do rodného Senegalu. S dlhým nosom.. a to bude koniec globalizácie.
-Tak si niečo dajme, zdochýňam od hladu.
Súhlasne som prikývol, a posunul som jedálny lístok Kenčanovi.
*
Ndoye sa pristavil pri stole, ku ktorému sme si presadli.
-Okkoran ň iiri – vychŕlil som naňho pripravenú frázu z konverzačnej príručky, kapitola FOOD, DRINK & BASIC NEEDS.
Paralyzovaný na mňa pozeral, nechápajúc moju snahu, opýtať si v jeho rodnom jazyku niečo do huby.
-Okkoran ň iiri! Let me have some food, man! – pripojil sa Kenčan.
-ň iiri no woodi? .. - čítal som pripravené frázy na ohúrenie nepripraveného senegalčana.
-Maafe suppu, buudi, gerto, lacciri – Kenčan, podľa vopred pripraveného scenára, s ľahkosťou vymenoval jedlá v Ndoyeovom rodnom jazyku, akoby jeho otec nebol z Japonska, ale zo západnej Afriky.
-Abarka! Thank you man! – záverečnou frázou scenára som ukončil objednávku, a so zdvihnutými pohármi sme s Kenčanom pozerali na vyšokovaného Ndoyea.
-Barka’alla! You are welcome! – zahlásil a zmätený odfičal do kuchyne.
-Myslíš, že sa cítil ako v Senegale? – otočil sa ku mne Kenčan.
-Neviem.. ale ja som sa tak cítil..
Spokojný s tým, že sme Ndoyeovi pripravili kus Senegalu v centre Barcelony, som dopil koňak, rozhodnutý, že je čas prejsť na niečo iné. Nebolo pochýb o tom, že BEAUTIFUL FRIENDSHIP sa upevňoval.
*
Henry mi zavolal práve vo chvíli, keď som si spokojne utieral kútiky úst. Pikantný cous-cous, som sa chystal zapiť slušným červeným vínom Rioja Crianza, ktorú sme k nemu objednali.
-Henry! Žiješ??
-Nazdar! Mám správy.
-Dobré alebo zlé?
-Zlé správy môžu počkať – Henry sa zasmial – presne ako hovorí ten pán z Fínska..
-Hej.. no čo povieš?
-Kly sú hotové, volala Noelia. Ešte som ich nevidel, ale bola spokojná. Veľmi spokojná..
Cítil som, ako sa mi rozbúchalo srdce. Výmenu falošných sloních klov za pravé v Hoteli Gracia, kde som pred časom pracoval, som naplánoval a rozbehol bez toho, aby som presne vedel, ako a komu ich predať. Do akcie som zapojil Henryho, bývaleho kolegu z recepcie, a Noeliu, reštaurátorku starožitností. Ďalšia etapa plánu bola dostať pravé kly z hotela, na ich miesto dopraviť falošné, a čo najskôr DOBRE predať originál. Ako to všetko uskutočniť, som zatiaľ nemal ani šajnu.
-OK, pôjdeme ich pozrieť, a dohodneme čo ďalej.. si zajtra v hoteli?
-Nie som, mám voľno, som doma, ale… nie som sám..
-Fííha!.. No tak prezraď, kto to je?
-Jedna klientka z hotela… býva u mňa.
-Tak klientka.. hmm.. a odkiaľ ?
-Čo odkiaľ?
-Odkiaľ je!
-Z Taiwanu..
-Sánkovačka po čínsky!!
-Čo??
-Sánkovačka po čínsky!... To je z jedného československého filmu.. chlapík si obľúbi jednu číňanku, pretože sex s ňou je neskutočný.. a nazýva to..
-Ale sex s ňou je NAOZAJ neskutočný – prehovoril Henry - to som ešte nezažil… fakt!…
-Sánkovačka po čínsky.. tak ten film bude asi podľa skutočnej udalosti..
-Čo?
-Nič… len tak meditujem.. a ako sa volá?
-Yang.
-Tak ti prajem peknú noc s Yang… ako hovoríme v Senegale, HIIREN A JAM – LET’S PASS THE EVENING IN PEACE...
*
Globalizácia, ktorá zaklopala na dvere, mi dala nám najavo, že na svete nie sme traja, ale desiati.
Do baru Terranga vstúpila skupina siedmych študentov-erazmusov.
Usadili sa vedľa nás, a anglicko-francúzsko-nemeckou španielčinou si začali objednávať exotické jedlá čierneho kontinentu.
*
-Ja mám takú teóriu… – pozrel som na Kenčana.
-O sánkovačke?
-Nie, o emigrantoch.. a teraz, po tých koňakoch, sa mi dala v hlave celkom dokopy. Akurát som ju dokončil.
-Keď nie je veľmi dlhá, tak spusť.
-To vlastne ani nie je teória, len taká myšlienková niť. O tom, že do veľkých miest, ako ja Barcelona, Londýn, New York, a ďalších, sa nahrnú tí emigranti, ktorí sú viac agresívni, viac, ako ich spoluobčania, ktorí zostali doma. Takí, ktorí sa chcú presadiť, riskujú viac ako tí, čo neemigrujú, a preto sa správaju agresívnejšie, chápeš?
-No a?
-No, sú agresívnejší pri hľadaní roboty, vo vzťahoch, v živote, vo všetkom, pretože v meste sú tisíce ďalších agresívnych imigrantov, ktorí prišli z Peru, Anglicka, Číny, Mexika, Írska, Rumunska, Austrálie..chápeš, a všetci sa chcú presadiť, takže to prostredie, kde sa stretli, to veľkomesto, má už počiatočný stupeň agresivity dosť vysoko. Žiadny mier a harmónia, ale každodenná bitka.. o tom to je, kurva...
-To je pravda, ale ja som sa tu narodil, do tej agresívnej atmosféry, takže pre mňa je to normál.
-No, ty to pochopíš vtedy, keď sa presťahuješ do nejakého kľudného mesta, v nejakej kľudnej krajine.. a ja asi čoskoro tiež, občas sa cítim, ako ma to tu valcuje..
-Ale o tom je emigrácia, alebo nie?
-O čom? Zvalcuješ, alebo budeš zvalcovaný?
-Zhruba..
-Neviem, ale nemám chuť nič valcovať. Občas mám zúfalý pocit.. vypadnúť odtiaľ, a dať si radšej Jim Beam v jednom malom motoreste neďaleko môjho mesta, chápeš?
-Tak ty si jasný. To sú syndrómy emigranta.. To treba rozchodiť…rozuzliť myšlienkový uzol..
Kenčan si pripálil miniatúrneho jointa, dvakrát si z neho potiahol, a vyfúkol dym smerom k malému oknu.
-Je čas. Ide sa roznášať roznášať. Keď to neroznesiem, kultúrna úroven v našom meste upadne, a to by som si nikdy neodpustil…
-Idem s tebou – položil som prázdny pohár od vína na pult - aspoň trochu rozchodím to žrádlo, a opicu..
-Ok, tie pozrieme po baroch.. – Kenčan si hodil batoh na plecia - to by si neveril, aké dobré opice v túto hodinu stretneš… hneď dostaneš lepšiu náladu...
-Ja som chcel jednu stretnúť dnes, aj melón som jej priniesol, kurva, ale nič z toho… – pozrel som na čašníka, ako zapisuje objednávku študentov erazmusov – aj keď som stretol Ndoyea… hmm.. beautiful friendship..
Ešte predtým, ako sme vypadli rozhodiť pár kíl letákov po ďalších tridsiatich baroch, som si vypočul francúzsku študentku-erazmusku, ako celému stolu vysvetľuje, že „keď už reinkarnáciu, tak by som chcela byť motýľom, ale nie som o tom celkom presvedčená…“.
Pozrel som na nich a vyšiel som na ulicu.
Bolo veľa vecí, z ktorých som mal v hlave chaos, ale REINKARNÁCIA? V tej som mal absolútne jasno.
Keď sa znova narodiť, tak ako šarkan. A najlepšie tam, kde fúka dobrý vietor.
*
*
(pokračovanie)
(predchádzajúce časti)
Sadomaso, fetiš a Tony.
Sadomaso, fetiš a Tony. (2.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (3.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (4.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (5.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (6.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (7.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (8.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (9.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (10.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (11.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (12.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (13.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (14.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (15.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (16.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (17.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (18.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (19.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (20.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (21.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (22.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (23.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (24.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (25.časť)
Sadomaso, fetiš a Tony. (26.časť)
*
*

Jan K. Myšľanov

Jan K. Myšľanov

Bloger 
  • Počet článkov:  142
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSFT s.r.o.videoblog2008200720062005s OKS na večné časy a nikdy inzúrivá fikcia

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,077 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu