Nechodím často k našim západným susedom, maximálne tak Parndorf alebo niekoho zaviesť na Schwechat, ale diaľnice tam sa mi teda zdajú kvalitnejšie. Najskôr poviem, že porovnávať našu najvyťaženejšiu diaľnicu s tou úplne na východe Rakúska, by asi nebolo veľmi fér. Porovnávať by sa dala možno s novšou R1.
Cestovať po diaľnici z Nitry do Blavy je ale úmor. Na každom kroku obmedzenia a na konci toho obmedzenia samozrejme pomáhajú a chránia naši strážcovia zákona, najmä teda strážcovia MPR-ky. Z Nitry do Blavy idete polovicu trasy 80-tkou a z tej druhej polovice trasy stojíte polovicu v zápche pred Bratislavou. V našom prípade to bolo od Senca až ďaleko za Prístavný most. Neviem, či by som to neprešiel na kolobežke skôr. Vyjsť potom na rakúsku časť diaľnice je ako vyslobodenie z väzenia. Cestou späť to isté, navyše, dvaja namakaní chlapci vo veľkých autách si asi merali vercajch a božkali sa svojimi nablýskanými krásavcami. My ostatní sme sa potom vliekli od Incheby až za Ikeu na dvojke. To už nie je celkom o diaľniciach u nás, ale rozčúliť to dokáže dosť.
Pamätám si tiež, keď sa D1 z Trnavy do Blavy prerábala na šesťprúdovku. Cestovať tadiaľ bolo za trest. NDS by mohla v takýchto prípadoch možno zohľadniť aj cenu za diaľničné známky. Keď viem, že idem takto rekonštruovať, tak nech stojí 10 dňová 8 € keď aj 9 €, a ročná, čo ja viem 45 €. Ako to euro ma z biedy nevytiahne, ale keď máme porovnateľné ceny so susedmi, mohol by som prísť až do cieľa priemernou rýchlosťou aspoň 100 km/h. Nie jazdiť po diaľnici priemerne 70-tkou.
Výlet to bol fajn, až na tú cestu. V kontexte s tým, čo sa teraz u nás deje, radšej vypnete správy, dáte si pohár vína a zoberiete knihu.