Bratislavské billboardové šialenstvo

Pod šialenstvom si predstavujeme niečo ako trvalé bláznovstvo, poruchy vnímania reality, stratu sebaovládania, či nevypočítateľnú agresivitu. V každom prípade niečo nie normálne.  A v Bratislave nákazlivé. Tempo a agresivita, s ktorým rôzne firmy zaplavujú Bratislavu svojimi billboardami, či po slovensky- veľkoplošnými reklamnými zariadeniami, nasvedčuje, že sa tu niekto asi zbláznil. Úplne a nadobro. Lebo toto nič iné ako šialenstvo byť nemôže.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Keď Vám niekto hodí reklamný leták do schránky, môžete ho vyhodiť. Keď Vás otravuje stupídna reklama v televízii, alebo rádiu, môžete ich vypnúť. Ale čo spravíte, keď Vám niekto vrazí reklamu medzi stromy v parku, kde sa chcete prejsť a odpočinúť si? Správne. Nič. Nič a s tým oni rátajú. Tak ako nemôžeme prestať dýchať vzduch, nemôžeme sa jednoducho prestať dívať. A v tom je tá pointa, geniálne jednoduché, zarábať na niečom, čo mi nepatrí. Na výhľade, na panoráme, na priezoroch, vyhliadkach, pohľadoch. Nájsť voľné miesto a prásk tam billboard. Najlepšie pred park, školu, na trávnik, do výhľadov. Tam chodia ľudia najviac, a nedívať sa nedá, to sa dá krásne vykšeftiť. Občan je bezmocný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže pohľady, výhľady, panorámy, vyhliadky atď. sú súčasťou, niečoho, čomu sa v urbanizme a architektúre miest hovorí verejný priestor. VEREJNÝ, pretože je určený pre VEREJNOSŤ a jej aj patrí. Nie agentúram, ale všetkým Bratislavčanom. Patrí verejnosti, tej, ktorá vytvára komunitu, ktorá tvorí a napĺňa mesto. Tak, ako je jeho súčasťou vzduch, ktorý dýchame (a verím, že nápady, ako zarobiť aj na tomto už v Bratislave čakajú na vhodnú príležitosť), sú súčasťou verejného priestoru aj námestia, ulice, parky, cesty, či výhľady a panorámy. Robiť si z nich biznis je nielen absurdné a nemorálne, je to bohapusté vykrádanie verejného priestoru. A najhoršie na tom je že tí, ktorí majú občanov a ich kvalitu života brániť a zlepšovať, t.j. samosprávy, tomu iba napomáhajú.

SkryťVypnúť reklamu

Za rozvoj a ochranu mestského verejného priestoru sú zodpovední magistrát a miestne úrady. Oni majú dbať na kvalitu života v Bratislave, na to, aby sa občania mohli pokochať zeleňou, pohľadom na úhľadné ulice, záhony kvetov, parky, symetrické línie domov, pohľadom na Malé Karpaty, výhľadmi na atraktívne mesto. Slovom, aby mali Bratislavčania pocit, že žijú v meste, ktoré pre nich niečo robí a nie v meste, ktoré využije každú príležitosť, aby na nich zarobilo. Veď kvalitný mestský priestor je odmena mesta svojim občanom zato, že si ho zvolili na život, že tu pracujú, platia dane, vychovávajú deti, utrácajú, slovom, že umožňujú mestu rásť. Za to má byť mesto vďačné.

SkryťVypnúť reklamu

Čo robí Bratislava? Buduje parky? Záhony kvetín? Športoviská? Verejné priestory? Nie, vyhlásila súťaž na prenájom ďalších pozemkov na reklamu. A firma sa činí, bigboardy rastú všade jedna radosť. Na magistráte im je už asi všetko jedno, idú voľby, po nás potopa, treba urvať čo to dá. Občania? Verejný priestor? Vylezte mi na hrb. Prachy....A samozrejme, obligátne, nedá sa, nemôžeme, nevieme, nemáme kompetencie, iní sú zodpovední, my by sme aj chceli, ale ruky sú zviazané...ešteže sú vrecká otvorené. A príslušné VZN o poplatkoch za reklamu pre istotu zrušené. Pravidlá neexistujú. Chvalabohu.

Že je kúsok od nás príklad ako sa veci majú robiť, Viedeň, mesto s najvyššou kvalitou života, na magistráte nikoho netrápi. Asi nesmie, lebo by si museli všimnúť ten absurdný rozdiel. Tam úhľadné ulice, záhony kvetov, aleje a výhľady na mesto, tu neporiadok, dostriekané steny a voľné priestory zapratané stovkami billboardov, reklamou. Vlastne v žiadnom civilizovanom európskom meste takéto kvantum reklamy vo verejnom priestore nenájdete. Krásny príklad toho, čo si na asi magistráte myslia o úlohe mesta. Nie príjemná kulisa na dobrý život. Dojná krava. Ťažko povedať, čo vedie úradníkov Bratislavského magistrátu a starostov miestnych úradov k takejto likvidácii mestských verejných priestorov. Či absolútna nekompetentnosť, ignorantstvo, alebo korupcia. Asi zo všetkého niečo. V každom prípade nám, Bratislavčanom, jasne odkazujú čo si myslia o nás, o Bratislave, načo sme im dobrí. Chcete žiť v Bratislave, tak držte hubu a krok.

SkryťVypnúť reklamu

A tak sa musíme na to dívať a užasnuto sledovať pokračujúci úpadok Bratislavy.

Obrázok blogu

Vjazd do Bratislavy na Patrónke. 27 billboardov. Vitajte v hlavnom meste.

Obrázok blogu

Chceli by ste vidieť Dunaj? Lanfranconi, športovisko? Smola. Iní chcú zarábať.

Obrázok blogu

Načo sú chodcom chodníky? A v parku? Stačí keď sa tam zmestí reklama. Ľudia nech platia. Aj v Starom Meste.

Obrázok blogu

Verejné priestory po bratislavsky. Víta Vás Ružinov.

Obrázok blogu

Chcete vidieť stromy? Chyba, za stromy sa platí. Avionu sa radšej vyhnite.

Obrázok blogu

Alebo sa pokochať výhľadom na námestie, alebo nebodaj Malé Karpaty? Takých by bolo. V Novom Meste nie je miesto na city.

Obrázok blogu

Načo sú nám stromy? Vyťať a nahradiť reklamou, Záhradnícka si to pýta.

Obrázok blogu

Že park okrášľuje mesto? Ale nie v Ružinove.

Obrázok blogu

Načo sú nám stromy a ulice? Drieňová si vystačí bez.

Obrázok blogu

Rozlúčka s hlavným mestom na Trnavskej, dovidenia Bratislava.

V tomto meste je niečo choré. Bojím sa, že nevyliečiteľne.

Ivo Nesrovnal

Ivo Nesrovnal

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Bratislavčan Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu