Výsledkom je často nedorobený "gumený" alebo mrviaci sa produkt , na tretí deň po kúpe už požívateľný bez chuti.
Máme možnosť si chlieb piecť doma sami, no nie každý je ochotný venovať tomu námahu, čas a neefektívne vynakladať elektrickú energiu na pečenie tak malého množstva. Iná možnosť (zlepšovák): rožky kúpené v obchode dorábam na hriankovači, výsledok je veľmi uspokojivý.
Pomery v SR a ČR sú si asi v tomto smere hodne podobné. "Spisovatel Pavel Kohout se pochlubil v jednom ze svých článků, které pravidelně píše pro MFDnes, že si pečivo a chléb kupuje ve Vídni. A že v tom bude pokračovat dál, přestože svůj vídeňský domicil opustil a trvale už žije v Praze. Odůvodnil to špatnou kvalitou českých pekárenských výrobků, za což se mu (i v jiných tiskovinách) dostalo vřelého souhlasu čtenářů, tedy spotřebitelů. S výjimkou ovšem pana Jaroslava Pompa, PR ředitele českého pekárenského koncernu s nečeským názvem United Bakeries, a. s."
Tak prezentuje zaujímavé poznatky o problematike v svojom článku Daniel Strož [TU ] 1.
Pri obhajobe súčasného stavu použil riaditeľ Pompa naozaj originálne vysvetlenie, že domáci zákazníci sú väčšinou chudobnejší a požadujú najnižšiu cenu, obchodníci potom objednávajú to najlacnejšie. Teda za nevyhovujúci stav sú vlastne zodpovední zákazníci, nie pekári. Kvalitný chlieb a pečivo je možné dostať v ČR len na niektorých exkluzívnych miestach predaja, napr na Václavskom námestí v Prahe, kde naň stoja fronty. Takýto chlieb a pečivo však zákazník kúpi každý deň po celom Rakúsku. Obdobne, ako Pavel Kohout, žil autor citovaného článku tiež dlhú dobu v cudzine a to v Mníchove. V Bavorsku (a i po celom Nemecku) tiež pracujú pekári na dobrom chlebe i rožkoch. Kým sa domáca kvalita podstatným spôsobom nenapraví, bude si Pavel Kohout pre chlieb a pečivo ešte dlho dochádzať do Viedne a autor článku zasa do Regensburgu v Nemecku, kde to má blízko 1.
Pre potešenie a nádej: v našom regióne v supermarkete LIDL, kde je najmä chlieb upečený ... neveľmi moc, pečú vo vlastnej peci guľaté žemle, ktoré sú dobre upečené, s chrumkavou kôrkou. Sú tak dobré, že chutia aj samé, bez salámy ... . Sú dobré ešte aj na tretí deň po kúpe. Aha, keď sa chce, ide to aj v domácich podmienkach.
Pre supermarkety a predajne je tu tak zaujímavá možnosť - konkurenčnou výhodou zaujať zákazníkov, aby nakupovali just u nich:
"PREDÁVAME LEN VYNIKAJÚCO UPEČENÝ CHLIEB A PEČIVO S CHRUMKAVOU KÔRKOU, KTORÉ SÚ VÝBORNEJ CHUTI I PO NIEKOĽKÝCH DŇOCH SKLADOVANIA DOMA"
1 Strož, Daniel. 2010, Spisovatel Kohout to schytal za chleba ... [online]. Publikované 20.7.2009. [citované 20.12.2010]. Dostupné z < http://www.blisty.cz/art/48003.html>.