Štandardný postup využíva pre rekonštrukciu zadného blatníka kúpny lem ľavý a pravý a technológiu zvárania. Takúto výbavu bežný amatér nemá.
Pre túto rekonštrukciu používam iba technológiu nitovania.
Táto technológia prináša oproti zváraniu, okrem minimalizácie nákladov, nasledovné dodatočné výhody:
aplikácia pozinkovaného plechu schopného odolávať korózii počas celej zostávajúcej doby životnosti auta
pred rekonštruciou vlastného blatníka je možné konzervovať vnútornú časť podbehu a táto konzervácia sa už počas daľšieho postupu nenaruší tak, ako by tomu bolo pri zváraní
Okrem vlastného plechu, konzervačnej farby a gitu, sú k rekonštrukcii potrebné už len nity a skrutky s maticou najmenšej možnej veľkosti, ktorých výška sa pred gitovaním ešte minimalizuje pomocou rozbrusovačky. Nový a starý plech sa budú prekrývať, nová časť vždy pod pôvodnou. To je výhodné pri neskoršom gitovaní miesta.
Prácnosť rekonštrukcie závisí predovšetkým na rozsahu poškodenia podbehu. Na obrázkoch vidno, že ľavý blatník bol hrdzou zdevastovaný nepomerne viac, pri popise sa preto zameriame na ten ľavý.
Neodstraňujeme časť plechov vyššie, než je skorodovaná oblasť, časť dedičná z výroby bude vždy kvalitnejšia ako časť vytvorená pri rekonštrukcii. Ak je podbeh skorodovaný vyššie než blatník, je možné jeho pôvodnú časť nastrihnúť každých asi 10 cm, vzniklé segmenty ohnúť pod pravým uhlom hore a po oprave podbehu ich ohnúť nazad a vyrovnať.
Pri rekonštrukcii vlastného blatníka postupujeme smerom od zadného svetla ku zadným dverám a rekonštruujeme postupne 4 segmenty.
od svetla až po koniec oblúka, za ktorým nasleduje stredná rovná časť. Toto je najľahšia časť rekonštrukcie, lebo tu neprekáža podbeh pod blatníkom.
stredná rovná časť
prvý segment oblúkovitej časti blatníka smerom ku prahu
druhý segment oblúkovitej časti blatníka smerom ku prahu
Nasleduje gitovanie, ako ukazuje druhý obrázok. Hrúbka gitu musí zabezpečiť úplné zakrytie nitov.


