Vo všeobecnosti platí, že reklama by mala byť etická, vtipná, inteligentná. Reklama má mnoho definícií, jedna z nich hovorí, že je upozornením verejnosti na určitý výrobok alebo službu s cieľom prinútiť adresáta k nákupu alebo investícií. Spravidla ide o platený oznam so zreteľnou presvedčovacou, prehovárajúcou a ovplyvňujúcou funkciou. Nič zložité, definícia hovorí len o tom, čo je cieľom reklamy - nákup spotrebiteľa
Keď však na mňa milé malé chlapčiatko skríkne slogan :" Keď na teba stará vrieska, zober ju na bazar.sk" nevyvolalo to vo mne naozaj žiadne pozitívne emócie, skôr naopak a verte ani nepresvedčilo k nákupu, presvedčovaciu funkciu tu malo zohrať dieťa, čo obyčajne celkom dobre funguje, malé dieťa snáď v každom vyvolá pozitívne emócie. Hoci nie som matka, naozaj by sa mi nepáčilo, aby ma niekedy moje dieťa sťaby manželku, matku, ženu vnímalo ako nejakú „starú". Aby ma tak akékoľvek dieťa oslovovalo ba priam aby sme ho tak učili, že je to v poriadku. Nepáčilo by sa mi to ani v prípade, žeby som mala 90 rokov, aby ma vnímali ako tú starú. Nie starú pani. Ale jednoducho...tá stará. Deti sledujú televíziu, ak nesedia pri počítači, takže takéto slogany si jednoducho osvoja. A ešte jeden vydarený: „Tablet hoc aj od Čaučeska, nájdeš ho na na bazar.sk. Veď preboha, kto to bol Nicolae Ceauşescu? Vedia autori spotu vôbec? Jasné, oni mu poslovenčia meno a je to vybavené. Asi som z iného sveta, ale ja by som svoje dieťa na takúto reklamu teda neprepožičala...a myslite si, čo chcete.
A pritom dokázali vytvoriť aj milé spoty, napríklad:
„Škodovečka hezká česká, nájdeš ju na bazar.sk". alebo „Havko, čo mu každý tlieska, nájdeš ho na bazar.sk." Sú milé a použité slová sa hodia do detských úst. Akoby sa naozaj strácala etika a základné ľudské hodnoty z nášho života, úcta k ľuďom...to ma mrzí...