
Slovensko žilo tieto majstrovstvá hokejom ako nikdy pred tým. Dokazujú to výsledky sledovanosti, ktoré sa podarilo získať blogu. Druhú tretinu finálneho zápasu s Ruskom sledovala približne tretina obyvateľstva Slovenska. Z ľudí, ktorí v tom čase mali zapnutú obrazovku, to bolo 72,7 percent. Kvôli zápasu presunula Markíza aj svoj top program Hlas Česko Slovenska a nasadila Záhadu bermudského trojuholníka a televízia JOJ Smrtonosnú pascu 3. Oba mali len niečo cez sedem percent.

Všetky tretiny včerajšieho zápasu priniesli pre STV rekord za posledné roky. Prvú tretinu videlo 1,519 milióna divákov, druhú 1,788 a tretiu 1,640 milióna divákov podľa údajov PMT/TNS, ktoré sa blogu podarilo získať. (V kategórii divákov starších ako 12 rokov). Podľa krivky sledovanosti záujem divákov bol enormný až do polovice druhej tretiny. S pribúdajúcimi gólmi v našej bránke záujem mierne opadol.
Včerajší výsledok z pohľadu peoplemetrov atakuje rekord v sledovanosti, ktorý patrí finále prvej SuperStar z roku 2005. Finále s víťazkou Katarínou Koščovou videlo 1,832 milióna divákov. Už teraz však možno povedať, že počet divákov včerajšieho finále bol v skutočnosti vyšší, pretože peoplemetrové dáta sa berú len z domácností. Do výsledku nie sú zarátaní fanúšikovia, ktorí pozerali hokej v puboch, na námestiach alebo cez web. Takže ak by peoplemetre rátali aj týchto divákov, rekord by bol prekonaný.
Za vynikajúce čísla sú na slovenskom televíznom trhu považované relácie, ktoré prekonajú milión divákov, tieto rekordy lámali v minulosti väčšinou Televízne noviny Markízy, Modré z neba, či rôzne reality šou. Hokej je jedinou reláciou, s ktorou pravidelne víťazí STV.
Vynikajúcu sledovanosť mala napríklad aj posledná tretinu zápasu medzi SR a ČR, ktorú videlo 1,453 milióna divákov na Jednotke.
Minulý rok bol bol z pohľadu počtu divákov najsledovanejší zápas Slovensko-Rusko (2. tretina) a Slovensko-Nemecko, oba videlo zhodne 1,342 miliónov divákov.
Viac zo sveta médií na stránke O médiách.