Novinári anonyma z Vrtieť psom povýšili na marketingového guru

Spravodajský web Aktuálne.sk kritizoval novú bilbordovú kampaň Daniela Lipšica. Nebolo by na tom nič neobvyklé, ak by na hodnotenie nepoužili názory anonymného „analytika," ktorý sa skrýva za blogom Vrtieť psom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Obrázok blogu

V článku Lipšic napriek kríze utráca na kampaň. Bilbordy ľudí skôr podráždia autori najprv citujú analytika agentúry Polis Jána Baránka, pri ktorého citáte ma mimochodom pobavila Baránkova poznámka: „Lipšicovci navyše pri bilbordoch príliš fantázie neukázali. Odborníkovi pri nich chýba originalita a jasné prepojenie na Novú väčšinu. Ak by totiž niekto odstránil logo strany a portrét Daniela Lipšica, nie je možné jednoznačne určiť, ktorý politický subjekt si reklamu objednal."

Obrázok blogu

O tomto ale tento komentár nie je. Prekvapilo ma, že v článku autori citujú kritické kometáre na adresu Lipšica od anonymného blogu Vrtieť psom , ktorý niekoľko mesiacov hodnotí politikov a ich stratégie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkú časť článku Aktuálne.sk tvorí ironický pohľad Vrtieť psom na kampaň Lipšica. Pričom redaktori Aktuálne.sk Vrtieť psom označujú ako „odborníkov" či „analytikov." Nie je to prvýkrát, Aktuálne.sk už v minulosti oslovilo Vrtieť psom ako analytikov.

Každý si svoju stránku môže nazvať ako chce, hoci aj „Vrtieť psom - Škola politického marketingu" a môže písať čo chce aj ako anonym. Použiť však takýto názor v spravodajskom článku, ako názor odborníka, je úplne mimo.

Potom je možné použiť ako názory odborníkov aj názory anonymov z diskusií pod článkami, ktorí sú skrytí za svoju prezývku a bez zodpovednosti a s radosťou "naložia" komukoľvek. Trvať striktne na svojej anonymite, ako to robí Vrtieť psom, je pre mňa signálom, že dotyční marketing robiť nevedia. Transparentnosť, je totiž jedným zo základných pilierov profesionálneho marketingu.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by aj redakcia Aktuálne.sk vedela, kto je za anonymnou platformou, čitateľ by mal vedieť, kto je človek, ktorý hodnotí politikov a spoločnosť. Pokiaľ napríklad ekonomické otázky hodnotí Peter Staněk, je dôležité napísať nielen jeho meno, ale aj to, že je to poradca Roberta Fica. Podobné to môže byť aj pri blogu Vrtieť psom, ktorý je v článkoch podozrivo mierny k predsedovi SDKÚ Pavlovi Frešovi, čo nemusí byť náhoda. Podľa mojich informácií je za Vrtieť psom práve človek, ktorý mal k bratislavskému županovi blízko.

Moje odporúčanie pre novinárov teda je, aby pozerali nielen na to, čo niekto píše, ale aj kto to píše.

SkryťVypnúť reklamu

Pripájam reakciu Aktuálne.sk: "Aktuálne.sk poznalo odborné zázemie ľudí stojacich za blogom „Vrtieť psom-škola politického marketingu" a preto sa rozhodlo ich akceptovať, ako odborníkov na danú problematiku. Rozhodli sme sa citovať ich analýzy z dôvodu ich zaujimavosti pre čitateľa a súhlasili sme so zachovaním anonymity. Rovnakú prax bežne využívame aj pri iných témach spojených napríklad s pravicovým extrémizmom," povedal šéfredaktor Aktuálne.sk Jozef Matej.

Miroslava Kernová

Miroslava Kernová

Bloger 
  • Počet článkov:  180
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Nové články hodnotiace médiá nájdete na webe OMEDIACH.com. Cieľom blogu je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. V minulosti som pracovala pre SME a Trend. V súčasnosti vediem web OMEDIACH.com. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprávyKomentáre

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu