
Počas galavečera OTO 2012 to nebol bežný spot, mal svoj príbeh. Chlapec oblečený ako temný rytier Darth Vader z Hviezdnych vojen pobehuje v čiernom plášti s maskou na hlave po predajni Mercedesu a snaží sa oživiť viacero predmetov. Baví sa na ňom generálny riaditeľ Glatz. Chlapec chodí nebojácne, no nedarí sa mu oživiť bábiku, bicykel, jablko. Až kým nepríde pred Mercedes. Glatz stlačí diaľkový ovládač, auto ožije - blikne a chlapec prekvapene odskočí.
Fajn námet, dynamická filmová hudba, vtipná pointa. Až na maličkosť. Všetko tu už bol nedávno u konkurencie Mercedesu - v spote Volkswagenu spred dvoch rokov na Passat.
Ten istý plášť, tá istá postavička, rovnaký motív, hudba aj gestá chlapca a sklamanie, keď sa mu nedarí oživiť bábiku, alebo psa. Rovnako prichádza aj prekvapenie pri blikajúcom aute. Namiesto Glatza však drží ovládač otec chlapca.
Autori dokrútky na OTOvi museli mať tvorivú krízu, keď sa ulakomili na nápad konkurenčnej automobilky a jej úspešný spot od Deutsch Inc. pre Volkswagen Passat.
A ak to bolo myslené ako paródia na úspešný spot, tak je to dosť nevydarený pokus. Špeciálne ak dokrútka, v ktorej hrá priamo šéf Mercedesu, odkazuje na inú značku.
Inak spoty VW s námetom Star Wars sú celkom podarené. Môj obľúbený je tento: