
Šokujúci, neuveriteľný, nehorázny, brutálny, či strach, bezmocnosť a smrť - tak tieto slová bolo vo včerajších Televíznych novinách Markízy počuť častejšie ako obvykle. Aj pri jednotlivých príspevkoch prevládali titulky podobné tým z bulvárnej tlače.
Hlavnou správou bola reportáž o tragickej smrti ženy, ktorá pri umývaní okien vypadla zo šiesteho poschodia. Príspevkov postavených na policajných zvodkách a osobných tragédiách nebolo včera málo: Mŕtve dieťa na zástavke, Rodina s deťmi na ulici, Zločinec u starenky, Rekordne opitá Košičanka, Kauza Černák, korupčná kauza sudcu, alebo reportáž o tom, ako policajti hľadali vodiča s podrezaným krkom, či o bezdomovcovi strašiacom na hradbách.
Viackrát sa riešil alkohol, no nielen kvôli prohibícii v Čechách. Spomínali jeho podiel pri nehodách, či v reportáži o "výnimočnej" dedine, kde nemajú krčmu. V správach sa objavili zábery na dvoch prekrytých mŕtvych a jedny pozostatky po vražde.
Politika bola včera menšinovým žánrom. Aj v nej si televízia všíma v posledných dňoch odľahčené prvky. Predvčerom bola veľkou témou plyšová ovca, ktorú si priniesla ministerka na rokovanie vlády, televízia nevynechala ani "rožky" za hlavou redaktorky, ktoré pri jej záverečnom zahlásení, ukázal hovorca ministra dopravy.

Zahraničné spravodajstvo bolo až na americký predvolebný duel spracované skratkovito. Prevahu mali skôr kuriozity zo sveta - napríklad Hillary Clintonová zahľadená do výstrihu speváčky.
Okrem zveličovania, skratkovitosti pribudli aj nové zvukové efekty, veľké nadpisy, spomalené čiernobiele zábery a nové predely. Všetko zvýrazňovalo bulvárny charakter správ. Serióznejšie spracované témy - napríklad o ročnom zúčtovaní, o prezidentskom dueli, podozrivej charite, boli v novinách tiež, ale v menšine.
Televízne správy Markízy neboli nikdy ako správy BBC, či Českej televízie. Markíza bola a je komerčná televízia, ktorá chce zarobiť a spravodajstvom sa snažila vždy zaujať čo najširšiu populáciu. Má mnoho skúsených a šikovných reportérov. A práve správy Markízy boli často náhradou toho, čo chýbalo vo verejnoprávnej televízii. JOJ, ktorá prišla na trh ako tretia, sa nikdy netajila tým, že si zvolila bulvárnu cestu spravodajstva.
Ak sú včerajšie správy Markízy ukážkou nového smerovania spravodajstva televízie, tak zabojujú o diváka správ JOJ a zároveň uvoľnia priestor pre STV, kam za Václavom Mikom odišli doterajší dlhoroční šéfovia spravodajstva Markízy.
Posunom k bulváru prešla nedávno aj televízia Nova, kde je šéfom spravodajstva a publicistiky bývalý šéfredaktor Nového času Vladimír Mužík. Po jeho príchode niekoľko redaktorov z Novy odišlo, podľa českých médií im vadila bulvarizácia spravodajstva. Práve Mužík radil pri novom smerovaní spravodajstva a pri výbere nového šéfa spravodajstva v Markíze.
Súvisiace články:
Televízne noviny Markízy sa za posledný rok historicky najviac prepadli