
Tak ako program avizoval, na galavečere vystúpila Štátna filharmónia Košice a operné hviezdy, ktoré sa predviedli kvalitným vystúpením. A to bol všetko hodnotné, čo počas priameho prenosu odznelo.
Všetko ostatné, čo sa dialo, bolo prehliadkou vládnej moci, ktorá si objednala priestor v hlavnom vysielacom čase na obrazovke STV.
Scenár, ako vystrihnutý z príručky - najprv prejav politika, v prestávke vystúpenie umelca. Aby sa nikto neurazil, tak dostali rovnaký priestor všetci traja najvyšší ústavní činitelia. A keďže scenár písala kancelária parlamentu, každý mal priestoru neúrekom - približne 6 minút. A tak sme sa dozvedeli, že prezident Gašparovič si myslí, "že by bolo dobré, zadovážiť ústavu do každej rodiny." Bývalý osvetový pracovník Pavol Paška hovoril o ústave v podobenstvách - najprv ju prirovnal k rodnému listu, k dieťaťu so symbolickou krvnou skupinou D ako demokracia, potom povedal, že "ústava je taký požiarny poriadok," a nakoniec skončil prirovnaním k desatoru. "Nech nám je ústava požehnaním a majákom na naších cestách," želal si v prejave premiér Fico.
Perlila aj moderátorka a pani ministrová Jarmila Lajčáková-Hargašová, pre ktorú je ústava dosť ťažká kniha hmotnosťou aj obsahom. Takže odkaz pre Jarku: ústava je rozsahom niekde medzi Novým časom pre ženy a Cosmopolitanom.
Galavečer bol výsledkom zmluvy medzi Václavom Mikom a Kanceláriou Národnej rady, ktorá za odvysielanie programu zaplatila televízii 92 tisíc eur. Scenár, program aj jeho organizáciu pripravovala nezvyčajne Kancelária NR. STV mala zabezpečiť vysielanie. Paradoxne na to si objednala externú firmu, ktorej zaplatila tiež okolo 90 tisíc eúr.
Výsledkom bol prenos, ktorý vôbec nerátal s tým, že na otvorenom priestranstve, kde bola postavená scéna, môže na konci augusta pršať. A pršalo. Mokli politici, organizátori, ale zjavne aj kamery. Kancelária si objednala aj výpravnú scénu s množstvom svetiel, kamier, tie prinášali pohľady nielen z nádvoria, zo scény, ale aj spoza Dunaja. Režisér mal veľký problém nájsť záber, kde by nebolo vidieť desiatky prázdnych stoličiek.

Výsledkom bol aj chabý záujem divákov. Prenos si pozrelo v priemere 128 tisíc divákov. Pre porovnanie akčný film Kuriér 2 na JOJ 482 tisíc a rozprávku na Markíze v tom čase pozeralo 291 tisíc ľudí starších ako 12 rokov.
Pri prenose nedávnej oslavy narodenín britskej kráľovnej bolo vidieť, ako vyzerá radosť v hľadisku, včerajší galavečer bol presným opakom. Záujem nemali diváci pri obrazovkách, ani politici, ktorí si to objednali. Rozmýšľam, na čo toto celé bolo. A vychádza mi len jedno: aby sa traja kamaráti opäť raz stretli svorne na jednom pódiu.
Viac zo sveta médií na stránke O médiách.