V poslednej dobe som so všimol viacej takých zaujímavých fenoménov na našich cestách. Tak teda pekne pojednom, na ilustráciu aspoň tri.
Každé ráno idem cez kruhový objazd. Každé ráno sa mi stane tá istá vec. Vždy ma míňa akýsi šialenec, ktorý si myslí, že mu to ešte vydá. Našťastie mu to zatiaľ vždy aj vydalo. Párkrát si myslím, že medzi mojim predným blatníkom a jeho zadným blatníkom je len milimetrová medzera. A viete čo, ani neviem prečo sa nad tým pozastavujem. Veď si môžem pomyslieť, že som ušetril niekomu brzdové platničky a že tie moje, aj keď som išiel pomaly, trochu utrpeli na kráse. A na tú chvíľu stresu, keď to už vyzerá na zrážku, môžem kľudne zabudnúť v práci pri káve.
Druhá vec je iného rázu. Idete kľudne svojim jazdným pruhom. Pred sebou asi dvadsať metrov nič. Vravíte si pohodička konečne kľud. A tu zrazu šofér napravo, sa rozhodne, že jazdný pruh zmení a veselo si odbočí pred Vás. Dopĺňam tesne pred Vás. Bez smerovky a prudko doľava. Vy musíte zrazu skočiť na brzdu, čím ohrozujete nielen seba a spolu cestujúcich, ale aj auto za sebou. A keď, nedajbože, zatrúbite(použijete zvukovú výstrahu, znamenie), ten pán, ktorý si dovolil zabočiť do ľavého jazdného pruhu, Vám ukáže von oknom vystrčený stredný prst ruky.
A do tretice mi nedá spomenúť našich slovenských motorkárov. Je červená. Vy poctivo zastanete na semafóre a čakáte prvý, druhý alebo neviem koľký v rade, kým naskočí zelená. Ako tak čakáte, zrazu sa popri Vás prevalí nejaká nadupaná mašina s obsahom (v mojom prípade určite) vyšším ako Vaše auto a pekne krásne sa zaradí na prvé miesto v poradovníku na zelenú. Niekedy, v tom lepšom prípade, Vás tá nadupaná mašina „šmikne“ za jazdy alebo za brzdenia na križovatke. A keď sa ozvete, máte pocit ako keby ste boli ten najväčší hňup a neovládali pravidlá cestnej premávky alebo aspoň jedno toto pravidlo - o spôsobe jazdy. A najlepšie na tom je, že potom v nejakej spravodlivej TV vidíte, ako sa nejaký motorkár v mene všetkých členov strany motorkárov vyjadrí, že ostatní vodiči sú voči nim neohľaduplní.
Kimi Räikkonen, známi pretekár F1, v jednom rozhovore pre akýsi denník na otázku, koho považuje za dobrého jazdca nepovedal meno pilota ako sa čakalo, ale odpovedal asi takto: Dobrý jazdec, pilot alebo obyčajný šofér je ten, ktorý okrem dodržiavania pravidiel aj predvída, čo sa v danej situácii bude diať a správa sa tak, aby neohrozil iných okolo seba.
Táto odpoveď by sa asi u nás mala dostať do zákona o premávke na pozemných komunikáciách a polícia by ju mala dôsledne kontrolovať.