Bicykel dvojkolesový (z lat. Birotatio), patrí asi k najobľúbenejším bezsrstým domácimmiláčikom, ktorí žiaľ nikdy nepĺznu, čiže maznanie a česanie kožušinky nie jemožné pre našich domácich kutilov. Tento tvor sa však na rozdiel od bežnýchmiláčikov, vyznačuje svojím pofiderným správaním. Kde si ho dáte, tam aj bude!A potom, netreba to kŕmiť a určite vám to nebude pchať čumák do akvárka.
Okrem iného....
Bicyklová anatómia je najstarší vedný odbor, ktorý sa zaoberá stavboubicykla a zákonitosťami medzi tvarom dutých orgánov...
Z vedecko - laicko - odborného hľadiska sa dá posúdiť, že BD môžeme zaradiť do skupinystavovce, (nehľadiac na rozmnožovanie, to tento tvor nemá), kvôli jehoanatomickej stavbe tela. Telo - korpus, je zložené z hlavy, z dlhého apretiahnutého trupu, predných a zadných končatín. Kostru netvorí kostná dreň,ale kostrový vzduch, čiže je úplne dutá a spojená nepohyblivými kĺbmi.
Popis jednotlivých častí tela:
1. hlava - rajdy, brzdy, páčky
rajdy - zastávajú veľmi dôležitú úlohu otáčania vpravo a vľavo, asometimes rovno. No a plnia rýchlym a jednoduchým meraním chodníka našichprevažne postarších vzpriamených opíc ich druhé povolanie - geodeti (niegeo-ďeťi) zadara
brzdy - občas potrebné, hlavne keď sa beznoho rútite z kopca do davuľudí. Inak úplná zbytočnosť a to ešte k tomu drahá!
páčky na prevody - keď ťaháte kopec pred sebou a jazyk sa vámzapletie do reťaze, treba použiť tieto páčky, aby sa jazyk do nej nezaplietol(samozrejme prehodiť skôr než sa zapletie), pretože chirurgia je drahá a ja somešte nevyštudovala, aby som to zadarmo robila a potom chuťové pohárikyznechutené z oleja sa už nedajú napraviť

detail na HLAVU2. trup - dutá kostra
kostra - zvačša dutá, hliníková, niekto mal aj oceľ (heh, až mi zabehlo). Je dobré keď ju máte, ale keď ju nemáte, nič si z toho nerobte, aj na kolese sa dá sedieť...

detail na TRUP
3. predné a zadané (pardón zadné) končatiny
kolesá - potrebné pre prežitie bikera. Zložené z duše a plášťa. Duša to namiesto redbullu, aby sa dalo lietať a plášť, ten už len na okrasu. A pre tých skúsenejších a obrátenejších stačí jedno koleso, určite zadné. Jazdiť only na prednom, uff, to by bol zážitok. Zadné sa ešte dá....

detail na končatiny
Detail na celú anatomickú stavbu:

No a náš jedinečný, maznajúci sa a stále čistý tvor bol ako prvý vyrobený v Karlsruhe (1817, Karl Drais) =)
obr : -lo-