reklama

Flashové reklamy - príšerne ma vytáčajú

Broadbandové pripojenie k Internetu má nepochybne mnoho výhod, tieto výhody umožňujú realizovať niektoré kreatívne nápady, a tieto nápady zasa dokážu pekne otráviť deň. To čo mám ja na mysli, sú flashové reklamy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Aby ste tomu nerozumeli zle, ja nie som proti reklame. Iste, je to jeden zo spôsobov prezentácie produktov, služieb a čo ja viem čoho ešte, ale taktiež zastávam názor, že spotrebiteľ by mal možnosť si vybrať, či chce sledovať reklamu, alebo nie. Táto možnosť mi niekedy pri internetových reklamách chýba, hlavne pri tých flashových, ktoré sa hojne začínajú objavovať hlavne v poslednej dobe.

Rád by som tu odprezentoval niekoľko dôvodov, prečo mi flashové reklamy prekážajú:

  • Záťaž na procesor - neraz sa mi stalo, ža som si nechal nečítať obľúbenú stránku so spravodajstvom, ale zarazil ma fakt, že procesor bežal na najvyššej možnej frekvencii a otáčky vetráčika, spolu s teplotou procesora, vyleteli do úrovní, ktoré zvyčajne registrujem pri hraní nejakej plnokrvnej strieľačky. Neveril som vlastným očiam, pretože som mal spustený len prehliadač, súborový manažér a hudobný prehrávač s obľúbenou muzičkou. (Pozn.-nemyslím, že mám práve najhorší počítač, veď 1.8GHz 64-bitového výkonu spolu s 1GB operačnej pamäte by malo na surfovanie bohate stačiť.) Nasledoval klasický trojhmat (áno, používam MS Win, ale pracujem na prechode na niečo linuxovejšie) a zistovanie, čože mi to ten môj stroj tak namáha. Na vrchole spotreby procesorového času, ako aj pamäte, suverénne kraľoval prehliadač. Keďže nie som človek, ktorý sa pri surfovaní sústreduje len na jednu vec, začal postupne prechádzať všetky stránky, ktoré som mal pootvárané. Na jednej z nich mi poletovali lietadlá, premávali sa auta a všelimožné animácie(všetky boli flashové). Nasledoval ďalší klasický dvojhmat (Alt+F4) a v tom momente sa frekvencia procesora ustálila, teplota začala klesať ako po koňskej dávke paralenu a vetráčik postupne utíchol.

  • Zvuk - je pekné, že sa dá do animácii pridávať aj zvuk, reklamu to robí zaujímavejšiu, ale len pre človeka, ktorý o ňu má záujem. Dosť otravné je, keď je pri reklamných animáciách zvuk zapnutý implicitne. Ako som už v predošlom odseku napísal, že zvyčajne mávam otvorený viacerý počet stránok, takže keď chcem ten prekliaty zvuky vypnúť, tak chtiac-nechtiac musím reklame venovať pozornosť. Dosť vtipné ale je, keď si spočiatku neuvedomíte, čo je to za nezmyselný zvuk.

  • Zvuk, tentokrát hlasitosť - keď dávame do reklamy zvuk, tak ho dáme aj patrične nahlas, nech už to je počuť, no nie? Toto má v kombinácii s predchádzajúcim bodom dosť vtipné následky. Pre objasnenie - patrím k užívateľom, ktorí majú hlasitosť operačného systému a slúchadiel nastavenú na maximum, pretože si regulujú hlasitosť reprodukovaného zvuku priamo v jednotlivých aplikáciach. To si ľahko môžete domyslieť, čo sa asi stane, keď si dáte natiahnuť nejakú stránku s reklamou so zvukom. Raz sa mi stalo, že som sa chystal si prečítať obľúbené spravodajstvo, v kľude pri tom poraňajkovať za sprievodu jemných melódií jazzu a reggae v slúchadlách. Namiesto jemných tónov gitary Boba Marleyho alebo trúbky pána Armstronga sa mi v slúchadlách s neuveriteľným akustickým tlakom (a ja mám vážne výkonné sláchadlá) ozvalo nehorázne falošné "SPOMAĽ, MÁŠ PRIVYSOKÚ RÝCHLOSŤ" z nejakej trápnej reklamy na poistenie motorových vozidiel. Vážne som sa zľakol, pretože som si strhol slúchadlá, pri tom som si rozlial čaj, ktorý len tesne minul počítač. Ale viac za zrejme zľakli moje uši, pretože nasledujúcich niekoľko hodín som odpovedal na každú otázku otázkou "Čože!?!?!?". Odvtedy pri čítaní spravodajstva slúchadlá nepoužívam.

  • pohyb animácií - áno, tieto mrchy sa premiestňujú, ba čo viac, menia veľkosť, mnohokrát bez možnosti zrušenia. Najviac má dokáže vytočiť, keď sa chystám si prečitať nejakú správu cez celý text sa mi zobrazí nejakí vtieravá reklama, na ktorej márne hľadám tlačidlo pre vypnutie. Donútený a nasr...dený musím počkať, kým za tento výkvet zasa pekne stiahne a ja si pokojne možem dočítať správu.

Toto by som s kľudom prirovnal k nevyžiadanej pošte alebo reklame - normálne tiež neplatíte za listy alebo reklamu, o ktorú nemáte záujem. Tu platíte časom a strojovým výkonom. Ale prečo?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem, že riešenie týchto triviálnych problémov vyžaduje jednoduché zákroky a čas, lenže keby sa to nemuselo riešiť, tak by sa tento čas mohol využiť omnoho efektívnejšie.

 V žiadnom prípade si nerobím ilúzie, že by tento článok mohol niečo zmeniť, jednoducho sa sťažujem.

Vladimír Opavský

Vladimír Opavský

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne príšerne bledý s kruhmi pod očami a strapatými vlasmi na hlave. Obľúbený citát do života:"Život je ako rebrík do kurníka - krátky a posraný" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáInformačné technológieO vzťahoch a ľuďoch okolo násÚvahy

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu