Lesníci zase otravujú s fotkou (nejakej kopy hmyzu)

Hoci je začiatok februára, opäť je tu stará známa fotôčka kôpky malých chrobáčikov od nepamäti žijúcich pod kôrov smrekov. Lesníci Štátnych lesov Tatranského národného parku (ŠL TANAPu) sú už zrejme celí netrpezliví, len aby mohli začať brúsiť reťaze svojich motorových píl a harvestorových hlavíc a vytiahnuť do „boja proti prírode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Pravidelná akcia ŠL TANAPu pre svojich zamestnancov: "Vyfot´ sa s plodmi svojej poctivej práce..."
Pravidelná akcia ŠL TANAPu pre svojich zamestnancov: "Vyfot´ sa s plodmi svojej poctivej práce..." (zdroj: Foto: SITA)

Keďže existencia takejto inštitúcie nemá v národnom parku v princípe žiaden význam, musia sa chlapci snažiť zviditeľniť, inak by ich mohli - v rámci šetrenia verejných financií - zrušiť. To ich síce zrušia aj tak, dovtedy sa však treba všetkými možnými spôsobmi snažiť bojovať o chorú sebarealizáciu, lebo - „my sme predsa veľmi dôležití".
Na takýto účel poslúži aj zaplatenie si PR agentúry na „vylepšenie imidžu", samozrejme, z verejných zdrojov.

Kopa lykožrútov má zrejme poukázať na nejaký problém. Na nejaký - hoci aj umelý - problém, ktorý upúta pozornosť verejnosti. Pozornosť verejnosti sa dá upútať väčšinou niečím nečakaným až šokujúcim. PíáR konzultanti zrejmenavrhli lesníkom ŠL TANAPu mediálnu stratégiu opakovania obrazu „kopy nášho úhlavného nepriateľa“, čo upútaverejnú mienku a následne pomôže udržať „stav ohrozenia“ až kým nenastaneďalšia jar, ďalšie prírodné cykly, ďalšia „povinnosť zasiahnuť“...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lesníci ŠL TANAPu sa nevzdávajú. Zbrane nezložili ani po minuloročnej napätej situácii okolo ťažby dreva v národných prírodných rezerváciách Tichá dolina a Kôprova dolina. Potrebujú bojovať. Či už proti skutočnému alebo fiktívnemu nepriateľovi, to je v princípe jedno, dôležité je proti niekomu bojovať. Je to ich životné nastavenie.

Čím viac sa príroda spamätáva zo situácie spred troch rokov, tým viac chcú lesníci zasiahnuť. Nemôžu dopustiť, aby sa ukázalo, že „príroda to naozaj vie lepšie" ako oni.

Fotografiu kopy lykožrútov nám ŠL TANAPu ukazujú za posledného polroka už poniekoľkýkrát. PR kampaň ako z učebnice. Otázkou je, či je takéto PR (založené na recyklovaní tej istej správy dokola) účinné, koho má osloviť a komu má v konečnom dôsledku slúžiť.

SkryťVypnúť reklamu

Je táto PR kampaň pre hlupákov alebo pre rozumných ľudí?

Čo je PR?

PR je skratka z anglického Public Relations.

Žáry (1995) definuje PR ako verejné vzťahy, resp. vzťahy s verejnosťou či k verejnosti. Cieľom tejto plánovitej, dlhodobej činnosti je krok za krokom budovať a potom udržiavať čo najlepšie vzťahy, vzájomné porozumenie, prispievať k dobrej reputácii, povesti, obrazu, imidžu. Ide aj o rozumné presadzovanie a obranu záujmov, o skvalitňovanie informovanosti, o prípravu a podporu zmeny vnímania a správania sa tých, na ktorých záleží. Povedané inak: V PR sa usilujeme povedať to dôležité tomu najdôležitejšiemu, optimálnym spôsobom, v optimálnom čase a priestore tak, aby výsledkom bola želaná zmena skutočnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj: Koncepcia Public Relations - Stratégia komunikácie v lesnom hospodárstve, Národné lesnícke centrum, 2006

Róbert Oružinský

Róbert Oružinský

Bloger 
  • Počet článkov:  120
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,082 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu