Transparentnosť hospodárnosť po prešovsky II. ..... a predsa sa vinník našiel

Dňa 20. marca 2019 napísal som článok pod názvom Transparentnosť a hospodárnosť po prešovsky. v článku som  poukázal  na to, ako  sa  nehospodárne  využívajú  verejné prostriedky,. Boli  zaplatené a predražené  dve

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

fiktívne faktúry za prácu, ktorá nebola urobená na Hlavnej ulici v Prešove, išlo o profýlovú dlažbu a schody na zastávke MHD, zhotoviteľovi MP KANAL v celkovej sume 21 294 eur.

Obrázok blogu
(zdroj: Emil Osavčuk)
Obrázok blogu
(zdroj: Emil Osavčuk)

Transparentnosť a zákonnosť hospodárenia by mala byť garantovaná zodpovedným a zákonným postupom pri plnení pracovných úloh pracovníkmi Oddelenia komunálnych služieb v Prešove, ako aj poslancami mestskej časti č. 4 Staré mesto..

Objednávky zadával a fiktívne faktúry vystavil Organizačný odbor, Oddelenie komunálnych služieb, Na základe môjho upozornenia primátorka mesta Andrea Turčanová dala veci preveriť a nariadila finančnú kontrolu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V mene primátorky mesta Prešov k predmetnej veci som dostal odpoveď od Marty Dubeckej.

Vážený pán Osavčuk,

V mene primátorky mesta Prešov, Andrey Turčanovej , si Vám dovoľujeme informovať o záveroch finančnej kontroly, ktorá sa konala od 26. 3. 2019 do 11. 4. 2019 a ktorá preverovala skutočnosť týkajúce sa dodržiavania hospodárnosti, efektívnosti, účelnosti a účinnosti pri hospodárení s verejnými finančnými mesta pri fatúrach č. 125911218 (interné č. 2018004932) v hodnote 3 240 eur s DPH a č. 125 81218 (interné č. 2018004933) v hodnote 18 054 eur s DPH.

Kontrola zistila a prijali sme aj príslušné opatrenia, ktoré v budúcnosti tomu tomajú zamedziť . Príslušní zamestnanci boli upozornení na dôsledné dodržiavanie Smernice primátorky mesta SP-02-2018 o vykonaní vnútornej kontrole v podmienkach mesta Prešov o základnej finančnej kontrole a VZN č. 9/2011, ktorým sa určujú zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta Prešov, o zabezpečení zmeny nesprávneho spôsobu objednávania prác, tovarov a služieb tak, aby bolo jednoznačné zrejme množstvo, cena, rozsah a kvalita predmetu, zabezpečení kontroly fakturácie v mysle uzatvorených zmlúv podľa cenníka a objednaného množstva, dôslednom zabezpečení fakturácie prác až po vykonaní riadnej kontroly a zabezpečení dobropísovania kontrolných faktúr. Okrem toho budú prijaté aj personálne opatrenia.

SkryťVypnúť reklamu

Ďakujem Vám za podnet a verím že horeuvedené opatrenia zlepšia na mestskom úrade hospodárenie s verejnými prostriedkami.

S pozdravom

Mgr. Martina Dubecká, Mestský úrad v Prešove 

Vložiť obrázokVložiť obrázok

Emil Osavčuk

Emil Osavčuk

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vyučený typograf. Počas svojho pôsobenia vo výrobnej sfére som zastaval rôzne hospodárske a spoločenské funkcie. Toho času som na dôchodku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková

43 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

717 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

53 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
SkryťZatvoriť reklamu