Audit vykonával tím pražskej spoločnosti Trifid, a. s. Podľa zmluvy o dielo mesto zaplatilo za audit 47-tisíc eur.
Navrhované zmeny zo záverov auditu sa premietli do organizačných zmien, ktoré nadobudli účinnosť 1. augusta 2019. Tie majú priniesť zjednodušenie prístupu na jednotlivé pracoviská mestského úradu pre klientov využívajúcich služby mesta. Ďalším cieľom je zabezpečiť vyššiu pracovnú disciplínu úradníkov.
Organizačný poriadok
Radnica sa po novom členení na organizačné útvary. Úrad priamo riadi prednostka Alexandra CHapčáková. Pod jej vedenie je zaradená vedúca kancelárie prednostky Ivana Pronerová, vedúca odboru služieb pre občanov Mária Humeníková, vedúci odboru územného rozvoja, architektúry a výstavby Vladimír Krištof, vedúci odboru životného prostredia a dopravy Eduard Vokál, vedúca odboru financií a mestského majetku Martina Kolarčíková, vedúci odboru školstva, kultúry a cestovného ruchu Igor Hodžia, vedúca odboru riadenia projektov Magdaléna Artimová a vedúci sprostredkovateľského orgánu pre IROP Veronika Vozárová. Všetci vedúci odborov sú zatiaľ poverení riadením do ukončenia výberových konaní na tieto pozície s výnimkou Igora Hodžiu a Veroniky Vozárovej.
Koho riadi primátorka?
Predovšetkým prednostku úradu Alexandru Chapčákovú, tiež náčelníka mestskej polície Jána Andrejka, vedúceho kancelárie mesta Adriána Kubu a vedúceho stavebného úradu Jozefa Tuku. Vedúci kancelárie radnice a vedúci stavebného úradu majú postavenie ako vedúci oborov.
Počet zamestnancov sa mierne upravil
Niekoľko pracovníkov radnice už dostalo výpovede. V novej štruktúre sa počíta s počtom 232 zamestnancov, vrátane hlavného kontrolóra a prednostky. Do riadiaceho aparátu nie je započítaná primátorka a dvaja viceprimátori. V stave zamestnancov nie sú ani pracovníci, ktorí vykonávajú služby obyvateľom mesta. Napríklad 91 opatrovateliek, 1 pracovníčka pre denné centrá, 16 pre denné stacionáre a 5 pracovníkov vykonávajúcich terénnu prácu.
Etický kódex zamestnanca
Na radnici prijali aj záväznú normu správania sa zamestnancov, ktorú je každý povinný dodržiavať z hľadiska etiky spoločenského styku s obyvateľmi mesta, právnickými osobami a ostatnými zamestnancami. Jeho cieľom je stanoviť základné zásady a pravidlá, čím sa má vytvoriť základ pre udržiavanie dôvery verejnosti vo výkon štátnej správy.
Antikorupčné opatrenia
Vedenie radnice je toho názoru, že zavedenie antikorupčných opatrení zameraných na zvýšenie transparentnosti a obmedzenie prietoku pre korupciu bude mať pre mesto pozitívne politické aj ekonomické dopady. Pozitívne dopady spočívajú najmä v budovaní dôvery medzi predstaviteľmi mesta a jeho obyvateľmi. Dôveru chcú vybudovať napríklad ujasnením a sprehľadnením postupov a výsledkov rozhodnutí mesta. Prakticky to znamená eliminovanie fám o "kšeftovaní primátorky a poslancov", odstránenie zbytočného napätia pri investičných stavbách a podobne. Netreba zabúdať ani na prevenciu a kontrolu, aby sa pri investičných zámeroch neopakovali chyby z minulosti a ich proces netrval dvakrát dlhšie, ako je potrebné. Zabezpečiť kontrolu, aby mesto nepreplácalo za služby, ktoré neboli urobené, alebo boli neômerne predražené. Napríklad ako faktúra za 21 000 eur za práce, ktoré neboli vôbec urobené. Antikorupčné opatrenia a hmotná zainteresovanosť úradníkov by mohli tieto negatívne javy zastaviť.