Všetky príručky, články v blogoch, SEO manažéri, kreatívci a všetky tie "pochybné indivíduá" vravia na začiatku: Nájdite si segment a ponúknite službu. Návštevnosť a bla bla bla. AdSense, Etarget. Peniaze. Web 2.0. Drísty. Uvedomte si na začiatku prvú vec: Slovenský internet je naozaj nie veľký priestor a aj dva podobné portály s rovnakým zameraním sú už bezkonkurenčná konkurencia. Ale nie o tomto som chcel (k tejto časti ma vyprovokoval článok . Ach. Slovensku chýba strojárska komunitná internetová báza. Iba na vymieňanie informácií. Materiálový inžinieri ani nevedia, že okrem ich školy existuje iná škola kde sa MI študuje. Toto mi vadilo ako prvé. Nemali sme žiadny kontakt. Dnes môžem povedať, že máme kontakt na Žilinu a Košice. Portál splnil prvú požiadavku: kontakt. Druhou bola prezentácia vlastnej osoby a samozrejme aj iných osôb. Nič lepšie ako vlastný portál si nedokážem predstaviť. Druhá požiadavka splnená. Tretia požiadavka. Propagácia materiálového inžinierstva na Slovensku. Kamarát v tomto robí oveľa viacej, chodí na strednú školu a dáva o materiálovom inžinierstve vedieť stredoškolákom. Na portály sú aj dodatočné informácie ak by niekoho zaujímalo čo to MI je. Myslím si, že vzdelanie materiálového inžiniera by si zaslúžilo kvalitnejších študentov akých doteraz dostáva (ja sa nepokladám, za nejako vhodného adepta na špičkového materiálového odborníka - asi by to chcelo viacej fyziky a chémie). Splnenie tretej požiadavky je v nedohľadne. Čas ukáže. Štvrtá požiadavka. Študijná pomôcka pre študentov. Články o materiáloch a atlas mikroštruktúr, tak to je beh na dlhú trať. Snažíme sa a hádam vybudujeme nejakú základňu autorov. Správa obsahu však poskytuje dostatočné možnosti na to aby mohla byť na portály vybudovaná aj znalostná databáza s vhodnými informáciami. Ako som sa však pri mojich kontaktoch s ľuďmi dozvedel: aj keď všetci o znalostnej ekonomike rozprávajú a sú vyčleňované prostriedky na realizáciu projektov, tak výsledky nie je vidno. Nie však z dôvodu malej aktivity zainteresovaných, je to skôr z nezáujmu verejnosti o vzdelávanie a informácie. Toto je tvrdenie z interného zdroju. Štvrtá požiadavka - záujem o informácie z našej oblasti je. Zistenia: - miesto pre portál však stojí peniaze, nie je možné viesť projekt bez finančných zdrojov. Kontextová reklama nestačí na portál z minoritným zameraním na to aby bola zaplatená prevádzka. Takže v tomto sme stratový. Komerčný záujem však neriešime, pretože to by včlenilo do našich rozhodnutí napätie, - záujem o informácie je, čo nás teší. - Fin.
Spravovať portál sa dá aj bez IT znalostí
To znamená, že aj IT diletanti ako ja môžu spravovať vlastný portál. Tento funguje už pár týždňov a tu sú moje doterajšie skúsenosti.