Dalton a nová generácia.

Do našich tried vstúpila nová generácia žiakov. Pre nich je učenie iba hrou a školu skôr považujú za miesto, kde sa stretávajú so svojimi kamarátmi, ako za miesto kde sa môžu vzdelávať. Táto nová generácia je nazývaná E-generácia. Používajú myš a joystick tak, ako my používame ceruzku a pero. Bez najmenšieho problému používajú diaľkový ovládač k prepínaniu medzi rôznymi zaujímavými témami, ktoré sú práve k dispozícii, pretože sú schopní spracovať viac informácií z rôznych zdrojov v tej istej chvíli (tzv. multiscanning)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Učitelia si na toto sťažujúa zdieľajú názor, že v dnešnej dobe nie sú žiaci schopní sústrediť sadlhšiu dobu. Nová generácia sa vzdeláva sama pomocou internetu, playstationu.Napíšu správu v heslách namiesto vycibreného listu. Sú zvyknutí intenzívnekomunikovať ,,na chate,,. Mimochodom , sú schopní robiť veľa takýchto vecív jednej chvíli. Tento prístup je nazývaný ,,multi tasking,,. Ale učiteliasa radšej na túto ukážku neúplnej koncentrácie sťažujú namiesto toho, abyrozpoznali novú schopnosť riešenia viac úloh naraz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Táto nová generácia má nový štýl učenia, aleučitelia v mnohých situáciách zostávajú u dobrých starých metódvyučovania. Bolo predsa preukázané, že ich metódy boli dobré v minulomstoročí, takže v tomto storočí musia byť dobré tiež.

V Daltonepodporujeme rozvoj dôvery v seba samého.

Podporovaniesamostatnej práce znamená, že ctíme potreby žiaka a že žiaci sa sami učiahľadať riešenie. Chceme, aby žiaci boli aktívni a je to príjemná náhoda,že žiaci sú rovnakého názoru.

Žiaci sa učiajeden druhému pomáhať a jeden od druhého sa učia.

Učia sa preberaťzodpovednosť.

Učia saformulovať skutočné otázky.

Nová generáciažiakov nechce sedieť a načúvať slovnému ,,násiliu,, učiteľov.
Chcú to vyskúšaťsami. Chcú byť aktívnymi a nenávidia byť nútení do úlohy tichéhoa pasívneho obecenstva.

SkryťVypnúť reklamu

Učitelia musia objaviť rozdielne učebnéštýly žiakov, musia používať viac učebných pomôcok, než len verbálneinštrukcie.Verbálne inštrukcie sú hodnotné len vtedy, ak sú krátke.

Veľmi dôležitá jetzv.odložená pozornosť. Učitelia samusia naučiť urobiť krok späť ihneď po vyslovení inštrukcií, miesto toho, abychodili po triede a poskytovali individuálnu pomoc, pretože výslednýmefektom je len to, že žiaci nepočúvajú a čakajú na individuálnu pomocučiteľa.

Žiaci musiarozvíjať schopnosť osobného učenia.

Kritériá osobnéhoučenia majú svoje základy v základných vzdelávacích potrebách.

1. Deti musia maťpocit bezpečia a rešpektu.

SkryťVypnúť reklamu

Bola to Helen Parkhurstová-zakladateľkadaltonskej metódy, ktorá vo svojich publikáciách
napísala presne to isté:,,Učitelia musiabyť viac vynaliezaví, než len ponúkať model ,,jedna
veľkosť padne každému,, a musia byťprispôsobiví k používaniu rôznych učebných metód.

2. Deti musia maťpocit schopnosti a šikovnosti.

V Daltone podporujeme rozvoj zodpovednosti.Normálne podceňujeme potenciál žiakov
novej generácie.

3. Deti musia maťpocit nezávislosti.

Dalton dáva deťom príležitosť rozvíjať ichdôveru v seba. Učitelia musia podporovať
samostatné učenie. Nemajú byť vždy lenvodcami procesu, ale mnohokrát inštruktormi.
Je dôležité si uvedomiť, že žiaci majúrôzne učebné štýly. Dajme im príležitosť, aby sa
zladili s tým najlepším spôsobomučenia.

SkryťVypnúť reklamu

Spracované podľa Dalton international.

Jana Ostradecká

Jana Ostradecká

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som učiteľka na 1.stupni ZŠ, matka dvoch adolescentov a manželka podnikateľa. Milujem orientálny tanec a šialene ma bavi numerológia. Tak ma tu teda máte! )))))Moja webova stranka:www.ostradecka.estranky.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu