Učitelia si na toto sťažujúa zdieľajú názor, že v dnešnej dobe nie sú žiaci schopní sústrediť sadlhšiu dobu. Nová generácia sa vzdeláva sama pomocou internetu, playstationu.Napíšu správu v heslách namiesto vycibreného listu. Sú zvyknutí intenzívnekomunikovať ,,na chate,,. Mimochodom , sú schopní robiť veľa takýchto vecív jednej chvíli. Tento prístup je nazývaný ,,multi tasking,,. Ale učiteliasa radšej na túto ukážku neúplnej koncentrácie sťažujú namiesto toho, abyrozpoznali novú schopnosť riešenia viac úloh naraz.
Táto nová generácia má nový štýl učenia, aleučitelia v mnohých situáciách zostávajú u dobrých starých metódvyučovania. Bolo predsa preukázané, že ich metódy boli dobré v minulomstoročí, takže v tomto storočí musia byť dobré tiež.
V Daltonepodporujeme rozvoj dôvery v seba samého.
Podporovaniesamostatnej práce znamená, že ctíme potreby žiaka a že žiaci sa sami učiahľadať riešenie. Chceme, aby žiaci boli aktívni a je to príjemná náhoda,že žiaci sú rovnakého názoru.
Žiaci sa učiajeden druhému pomáhať a jeden od druhého sa učia.
Učia sa preberaťzodpovednosť.
Učia saformulovať skutočné otázky.
Nová generáciažiakov nechce sedieť a načúvať slovnému ,,násiliu,, učiteľov.
Chcú to vyskúšaťsami. Chcú byť aktívnymi a nenávidia byť nútení do úlohy tichéhoa pasívneho obecenstva.
Učitelia musia objaviť rozdielne učebnéštýly žiakov, musia používať viac učebných pomôcok, než len verbálneinštrukcie.Verbálne inštrukcie sú hodnotné len vtedy, ak sú krátke.
Veľmi dôležitá jetzv.odložená pozornosť. Učitelia samusia naučiť urobiť krok späť ihneď po vyslovení inštrukcií, miesto toho, abychodili po triede a poskytovali individuálnu pomoc, pretože výslednýmefektom je len to, že žiaci nepočúvajú a čakajú na individuálnu pomocučiteľa.
Žiaci musiarozvíjať schopnosť osobného učenia.
Kritériá osobnéhoučenia majú svoje základy v základných vzdelávacích potrebách.
1. Deti musia maťpocit bezpečia a rešpektu.
Bola to Helen Parkhurstová-zakladateľkadaltonskej metódy, ktorá vo svojich publikáciách
napísala presne to isté:,,Učitelia musiabyť viac vynaliezaví, než len ponúkať model ,,jedna
veľkosť padne každému,, a musia byťprispôsobiví k používaniu rôznych učebných metód.
2. Deti musia maťpocit schopnosti a šikovnosti.
V Daltone podporujeme rozvoj zodpovednosti.Normálne podceňujeme potenciál žiakov
novej generácie.
3. Deti musia maťpocit nezávislosti.
Dalton dáva deťom príležitosť rozvíjať ichdôveru v seba. Učitelia musia podporovať
samostatné učenie. Nemajú byť vždy lenvodcami procesu, ale mnohokrát inštruktormi.
Je dôležité si uvedomiť, že žiaci majúrôzne učebné štýly. Dajme im príležitosť, aby sa
zladili s tým najlepším spôsobomučenia.
Spracované podľa Dalton international.