Skladba Deutschland spustila vlnu otázok a kritiky na samotnú kapelu, ktorá podľa mnohých ľudí narušila politickú korektnosť. Treba sa však na samotný klip pozrieť s dávkou nadhľadu, pochopenia a uznať si, že nič nie je čiernobiele tak ako sa môže zdať. Treba sa pozerať na symboliku, pomocou ktorej Rammstein vo svojom klipe vypovedá skutočne veľkolepú myšlienku. Použili niekoľko silných symbolov s odkazov na historické udalosti, ktoré poznačili Nemecký národ.
Ak sledujeme klip pozorne od začiatku, nemôžeme prehliadnuť nemeckých vojakov, ktorý sa predierajú lesom. Zábery sa odohrávajú okolo roku 16 pred našim letopočtom, a celá táto udalosť ktorú máme možnosť vidieť nesie názov „bitka pri Teutoburskom lese“. V týchto močiaroch Germánske kmene napadli a vyvraždili 3 Rímske légie, čo v tej dobe predstavovalo jednu desatinu celej Rímskej armády. Cisár Augustus tak už nikdy nedokázal podmaniť Germániu. V ďalšej scéne sa nám predstavuje hlavná postava klipu, Germánia, ktorá je jednou z najväčších historických postáv Nemecka. Zosobňuje Nemecký národ ako taký, ikonicky ide o silnú ženu zvyčajne oblečenú v brnení a pripravenú vždy na boj. V klipe je rovnako vyobrazená v zbroji so symbolom nemeckej trikolóry a korunou na hlave.
V prvých 2 minútach videoklipu bez spevu, nás Rammstein prevádza skutočne mnoho obdobiami, ktoré determinujú nemeckú históriu. Vidíme odkazy na 1. a 2. sv. vojnu, nemeckú vojnovú loď, ktorá bola používaná v tzv. Morských vojnách, Germániu na vozíčku po konci 2. sv. vojne, a neposlednej rade odkaz na Weimarskú republiku, politicky a finančne nestabilné obdobie Nemecka, ktoré je reprezentované ako boxerský súboj. Posledná scéna pred začiatkom spevu nás privádza do roku 1937 a odkazuje na katastrofu Hindenburg, kde umrelo 36 ľudí. Ďalej vidíme akúsi budúcnosť sprostredkovanú skrz kozmonautov tlačiacich rakvu.
Po začiatku spevu sa dostávame do Východného Nemecka, ktoré prezentujú busty Lenina a Marxa. V tejto scéne sa nachádza aj prvý nemecký kozmonaut vo vesmíre, Sigmund Jahn, ktorý vtedy letel s vesmírnym programom bývalého Sovietskeho zväzu. Celý klip vystupuje ostro proti socialistickému režimu, a nielen proti nemu.
Nasleduje scéna kde vidíme Germániu ako modernú kvadriku, ktorá je znázornená ako socha stojaca v Berlíne. Namiesto ikonických koní však drží na vôdzke 4 nemecké ovčiaky a svoju silu nepreukazuje bojovou žrďou, ale policajnými zložkami.
Ďalej môžeme vidieť odkaz na mor, ktorý je prezentovaný skrz mníchov prechádzajúcich sa pomedzi potkanmi. V následnej scéne mnísi rozháňajú potkany, vchádzajú spolu s vojakmi do kláštora a prežierajú sa z mäsa a kyslej kapusty na tele Germánie, pod ktorým sa nachádzajú ľudia z nižšej, utlačovanej vrstvy. Záber má preukázať na veľmi silné rozdelenie sociálnych vrstiev v spoločnosti.
A konečne sa dostávam k najkontroverznejšej scéne z klipu, ktorá sa odohráva v období, pred ktorým sa veľká časť Nemecka snaží zakrývať oči a tváriť sa, že sa nikdy nestalo. Nemci sa už v podstate rodia so znakom večnej hanby, čo potvrdzujú aj ich médiá. Ide o obdobie 2. Sv. vojny, presnejšie o holokaust.
Scéna ktorá sa začína tým, že Germánia je oblečená v SS uniforme, fajčiaca cigaretu v koncentračnom tábore. Tu sa nachádzajú aj členovia kapely, oblečený ako väzni, a spevák začína spievať so slovami : „Deutschland, Deutschland, uber alen“. Dostávame sa k tomu, že nacistická hymna znie veľmi podobne, čo je zámerom speváka, avšak nie je to podpora pravicového extrémizmu, či popieranie historických faktov, ako veľká časť ľudí tvrdí.
Nemecko a celkovo naša spoločnosť sa dostáva do takého štádia, kedy si dezinterpretujeme minulosť a historické fakty, no niekedy je lepšie pomenovať veci pravým menom a vyšplechnúť pravdu ľudom do očí. Presne o to sa pokúša Rammstein, pomocou ukázania celému svetu toho, čo sa v minulosti dialo na dennom poriadku, no aj tak si to niektorí ľudia nedokážu priznať. Nemecký národ to však rozhorčilo, a je preň očividne ťažké priznať si fakty o jeho čiernej histórií. Pravda sa niekedy počúva ťažko.