reklama

Načo je východu R9?

Pár dní dozadu preletela Slovenskom správa, že R9 z Lipníkov smer Vranov, Snina, hranica sa stavať nebude. Samozrejme v nejednej obci vo Vranovskom, Humennskom či Sninskom okrese musela zavládnuť obrovská "radosť".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Argumenty proti výstavbe sú pre mňa ako človeka, ktorý žije v okolí trasy plánovanej R9-ky jednoducho na smiech.

Začnem hneď na ceste za obcou Lipníky, kde by mala navrhovaná R9-ka začínať. Vrch Petič je známy každému, kto cestuje z Vranova smerom na Prešov alebo opačne. Smrteľných nehôd viac ako je únosné, pri centimetri snehu skrižované kamióny a obchádzka pekných 20km.

Môžme pokračovať smerom na Vranov, krížikov po ceste požehnane, neprehľadné úseky, dedina na dedine.

Takto dôjdeme po Vranov. Mesto známe každému, kto ním prejde. Križovatka pri Tescu nápadne pripomína San Francisco, veď stáť na križovatke cesty 1. triedy z troch strán do kopca je nádychom Ameriky na Slovenský spôsob. Len ako perličku spomeniem, že do tohto kopca sa stojí preto, lebo mne neznámy ING., ktorý dostal titul na vš. ako projektant spravil križovatku nie na rovine, ale o pár metrov ďalej na umelom násype, ktorý slúži ako nadjazd nad železničnú trať (zrušenú, lebo regionálna železnica sa nenosí). Kto nezažije, neuverí. O kvalite cesty svedčí aj fakt, že je ako tankodróm, nakoľko kamióny prechádzajúce cez križovatku pri brzdení vytvorili koľaje, z ktorých by sa nevykoľajil ani vlak. Vranov je však známy aj inými perličkami. Okrem toho, že odtiaľ pochádza Ivan Mikloš a Ignác Ilčišin (to je ten, čo má rád Transpetrol) sa Vranov môže popýšiť najdrahšou kolieskovokorčulovou dráhou, inak aj zvanou priemyselný park. Z času na čas sa objaví správa, že kolieskové korčule nahradia stavebné stroje a čosi sa aj postaví, ale my domáci vieme, že to je iba folklór primátorov. Skrátka a dobre, žiaden priemyselný park nebude ak nebude infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poďme ale ďalej. Smerom od Vranova na Humenné križuje plánovaná R9 trasu tranzitu z Poľska do Maďarska. Kompetentným vrelo odporúčam výjazdové zasadnutie v ľubovoľnú noc cez víkendy, keď sa návštevníkom naskytá obrázok ako z Vianočnej reklamy na nemenovaný nealkoholický nápoj čiernej farby. Skrátka aj dedo mráz by rád takú kolónu kamiónov do svojej reklamy. Tento problém tranzitnej dopravy prechádzajúcej stredom mnohých obcí by samozrejme z veľkej časti vyriešila aj R9. Jednoduchou zmenou klasifikácie cesty zo Stropkova na Vranov na 2. triedu, nakoľko táto cesta nikdy cestou 1. triedy nebola, avšak Prokopovič povedal, že bude, tak je. Tranzit by sa teda vytlačil mimo obcí na novú R9 a bol by pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Humenné- mesto podobné ako Vranov, nezamestnanosť hrozivá, investori sa nehrnú. Snina to isté.

Summa summarum- R9 je potrebná pre región ako soľ. V rade prvom ako lákadlo pre investorov, v rade druhom na presmerovanie tranzitnej dopravy, ktorá určite nevedie rodiskom premiéra Fica, kde R8 dostala zelenú. V neposlednom rade však aj na ochranu životov, ktoré vyhasínajú na cestách, ktoré absolútne nespĺňajú parametre na 1. triedu.

Samozrejme viem, že peňazí nieje nazvyš. Veď nám by stačil na začiatok aj polovičný profil. Avšak povedať, že s cestou , ktorá sa priamo dotkne 200-tis obyvateľov s nezamestnanosťou cez 20% s tranzitnou dopravou pod oknami, sa nepočíta je ozaj tvrdá rana.

Martin Palenčík

Martin Palenčík

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Východniar, absolvent práva na UPJŠ v KE, futbalový rozhodca, riaditeľ Okolo Domaše, najväčšieho cyklistického podujatia na Slovensku. Tak to som JA ;-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu