Namiesto lúštenia nápisov na jednotlivých kanceláriách som sa rozhodol pre systematický postup od dverí k dverám - začal som od posledných. Mal som šťastie, úradovali. A ako som predpokladal, poslali ma vedľa:

skúsil som, či ich nezastupujú vedľa:

->

až som došiel k posledným, teda vlastne prvým dverám:

Až celkom na konci (pre tých, čo nezačínajú od konca, je to hneď na začiatku) chodby som sa dozvedel, prečo okrem jednej kancelárie nikde neúradujú ani ich nikto nezastupuje - nerešpektoval som úradné hodiny:

Len tam zabudli dopísať, že si ich určuje každá z úradníčiek individuálne - podľa toho, ako sa jej zachce.
Milá sociálna poisťovňa, chcel som ti pomôcť, aby si sa nemusela sťažovať, že ťa poistenci obťažujú so žiadosťami o výpisy z účtu. Ale ako vidíš, napriek mojej a čiastočne aj tvojej snahe (stanovila si úradné hodiny tak, aby úradníčky poskytovali služby aj počas obeda a dala si ich do kancelárií po dvoch, aby sa mohli na obede vystriedať) sa mi to nepodarilo. Namiesto poskytovania služieb klientom bolo pre tvoje zamestnankyne dôležitejšie ísť na spoločný obed.
Iste pochopíš, že po tejto skúsenosti si z dvoch možností, ktoré mi ostávajú - skúšať to znova dovtedy, kým sa úradníčkam neuráči cez úradné hodiny pracovať, alebo požiadať o výpis poštou - vyberiem tú druhú. A ak to budem potrebovať, pokojne aj každý rok, až kým nepochopíš, čo je tvojou úlohou - a dostatočne dôrazne to nevysvetlíš aj svojím zamestnankyniam. Okrem iného by si im mohla vysvetliť, kto sa im skladá na výplatu.
Tvoj (žiaľ navždy verný) klient
Ľubomír Patek
P.S. Ak sa vyberieš vysvetliť im to (prosím rešpektuj pri tom ich úradné hodiny) a v kanceláriách ich aj tak nebude, najskôr ich nájdeš fajčiť dole pod schodami.
Aktualizácia 18.12.2014
V noci som poslal odkaz na článok aj poisťovni. Odpoveď mi prišla hneď ráno:
"Dobrý deň, ďakujem za upozornenie, budem riešiť. Ide list riaditeľom pobočiek od GR, aby si láskavo uvedomili, že úradné hodiny sú na to, aby sa úradovalo. Na konkrétnom pracovisku budú vyvodené dôsledky. Za spôsobené problémy sa Vám ospravedlňujem.
Zdravím
Ing. Peter Višváder
odbor komunikačný
riaditeľ"