Sme iba pokusné myši chované pre profit!

Varíte viac, než 2 hodiny denne? Zaoberáte sa tým, čo jedlo obsahuje, z čoho bolo , alebo si snáď drzo a neposlušne prečítate etiketu pred jeho zakúpením? Ste Orthorektik! Nie ste normálny človek, začneme vás liečiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ešte že farmaceutické koncerny vám už vymysleli lieky. Pre vás, a samozrejme aj pre tých, na ktorých vám najviac záleží. Ochráňte teda pred Orthorektizmom aj vašu rodinu! Toto je prístup novodobých marketingových posluhovačov a nekalých praktík väčšiny korporácií voči dnešnému zmýšľajúcemu človeku. 

Predajcovia lacných potravín vás lákajú reklamami s lesklými obalmi, vnucujúc vám pocit potreby zakúpenia ich produktu. Reklama znie v mojom vnímaní ako: "Re" -opakovaný & "Klama" –klam. Prečo? Pretože poniektoré spoločnosti v reklamách zámerne zavádzajú a legálne klamú o skutočnom obsahu výrobkov. Niečo je vyzdvihované /to sa ale nachádza vo výrobku v minimálnych percentách/ a niečo zasa zatajované. EÚ bohužiaľ povoľuje i neuvádzanie poniektorých prídavných látok, ktoré sú späté s výrobným procesom danej potraviny. Ako príklad uvediem Chlorid Vápenatý E509, ktorý sa používa pre lepšiu zrážanlivosť syra, ktorý sa vyrába z kravského mlieka. V korbáčiku z ovčieho mlieka nie je potrebný, keďže ovčie mlieko má väčšiu zrážanlivosť, no zároveň je i drahšie. Takže je profitovejšie použiť to kravské a nasypať doň Chlorid Vápenatý E509, ktorý nemusí výrobca na obale výrobku ani uvádzať, keďže bol použitý pri technológie výroby. Príkladom marketingu bude napríklad taký výrobok s obsahom Acai. Napríklad jogurt. Reklamy nám ho uvádzajú ako zdravý produkt, ktorý nás i našu rodinu ochráni pred rakovinou, čo je obsahom látok nachádzajúcom sa v ovocí Acai aj dokázané. “Zabudli” nám však povedať, že po spracovaní, ako napríklad po vylúhovaní a následnom skoncentrovaní, ďalej vysušení a ešte zmrazení, ide už iba o mŕtvu hmotu, a tak Acai stratil akýkoľvek pozitívny účinok. A hlavne, keď sa nachádza v produkte necelé 2 percentá. Asi ten malý podiel Acai napríklad v jogurte bude zapríčinený gigantickými nákladmi na reklamnú kampaň. Veď čo neurobí potravinový koncern pre profit. Zákon predsa nehovorí, že klamať takýmto spôsobom je zakázané. A čo nie je zakázané, to je povolené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď ale vieme, že nám všetci klamú a poniektoré jedlo, ako napríklad aj jedlo rýchleho občerstvenia (junk food) nášmu zdraviu priamo škodí, tak prečo ho stále jeme?

Dnešný food koncern chce, aby ste verili, že ich produkt, ktorý sa vyrába v chemickom laboratóriu, je ten najlepší. Chemici skúmajú rôzne faktory, na ktoré Váš mozog reaguje. Na základe týchto faktorov vypustia jedlo do obehu, a skúmajú reakcie ľudí (zaznamenané v percentách predaja výrobku).. Jedná sa o rovnaký proces, aký sa používa aj u pokusných potkanov. Avšak v tomto prípade tam, kde sa tvorí zisk, tam sa upriamuje aj ďalšia pozornosť vývoja, nezáležiac na vašom zdraví alebo právach. Všetko sa deje “na hrane zákona”, čiže riadené mottom: čo nie je zakázané, to je povolené. Veď, videli ste niekedy na Makdonalďáckej krabičke od burgera info o zložení výrobku? 

Patrick Linhart

Patrick Linhart

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Poslanec NRSR, člen parlamentného Výboru NRSR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie, potravinový kritik a autor Potravinového Semaforu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

143 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu