. . socializáciou sa v reálnom svete a trávenia času, pre mladích ľudí dajme tomu, tradičnejšou cestou.
V prvom rade ide o to aby sme si objasnili pojmi, pričom až potom môžem hodnotiť o čo mi vlastne ide.
Online gamin je fenomén rozšírený hlavne medzi mladími ľudmi, ktorý sa uchytil začiatkom nového tisícročia aj keď sa postupne dostáva aj k starším generáciám. Ide o to, že si hráč vytvorí alterego na internete o ktoré sa stará a ktoré vybavuje rôznym druhom všeličoho možného, ale aj o to keď hráč ovláda vopred danú nemennú postavu. Ja by som ale chcel hovoriť hlavne o hre s názvom World Of Warcraft (WOW). Táto hra začala byť populárna v polke posledného desaťročia a získala si fanúšikov a verních hráčov po celom svete behom pár mesiacov po vydaní. Pochádza od tvorcov značky Blizzard a ide v nej v skratke o to, že si hráč vytvorí postavu podľa svojho gusta (tým myslím vizuálne /črty tváre, postavu, rasu) a profesie (keďže ide o hru zasadenú vo svete fantasy trollvia, nemŕtvy či trpaslíkovia, ovládajúci mágiu, démonológiu alebo boj nieje prekvapením). Svet Warcraftu je založený na populárnej hre Warcraft, keď vlastne hrdinov s tejto hry viac personalizovala a priblížila hráčovi tak, že si s ňou môže vpodstate robiť čo chce, ísť kam chce (v nedoziernom stále sa rozrastajúcom svete) od tancovania až po spánok alebo zbieranie byliniek. Môže sa zamestnať alebo si založiť skupinu a objavovať poprípade riešiť “Questy (úlohy)“ od počítačom ovladaních postáv, čím sa zlepšuje a tým pádom v celej hre napredu a otvára daľšie možnosti svojej virtuálnej existencie. Ide ale o to, že táto hra je dobrá až príliš, a sám som sa stretol s mladími ľudmi v mojom veku, ktorí namiesto toho aby sa išli baviť, sadnúť si na kávu alebo len tak ísť do kina sedia za počítačom a nepohnú sa od WOWka pokým nepotrebujú vykonať potrebu, spať alebo jesť, čo je nanajvíš smutné. Ja sám som stále bojoval o to ako byť čo najdlhšie vonku, ísť na diskotéku alebo niekam na byt piť alebo sa skrátka baviť s rovesníkmi v reálnom čase a naživo, nie kupovať za relatívne dosť peňazí niečo, čo ma drží doma a čo slúži akurát tak na vyrovnanie sa s komplexmi. Toto tvrdenie vysvetlím tak, že podľa mňa sa k podobnému typu online gamingu uchyľujú ľudia, čo niesu spokojný so svojím vlastným životom, a utekajú do reality, v ktorej nemajú žiaden problém, môžu robiť takmer všetko a nie sú obmedzovaní vlastním vzhľadom alebo schopnosťami. Samozrejme tento typ online gamingu slúži aj na zábavu ale vtedy keď to ľudia hrajú nanájvíš pár hodín denne, alebo po nociach, a neobmedzuje to ich socializačné schopnosti alebo styk s ostatnými ľuďmi. Tieto hry plus poskytujú komunikáciu cez chat alebo mikrofón takže dokážu absolútne simulovať realitu v inom svete, čo ich robí práve takími atraktívnimi. Ďalšia vec, ktorú som si všimol, že tento systém (dieťa doma, kamaráti po svete) vyhovuje aj rodičom. Po prvé majú svoje deti pod dozorom, chránené pred drogami, alkoholom, tlakom partie alebo všeobecne normálneho sveta (však za tých pár stoviek ročne to stojí) a nemusia sa báť, že ich deti skončia zle alebo sa skazia, čím ale môžeme prejsť k tomu, že pravda môže byť opakom. Zoberme si, že takéto dieťa príde na internát na vysokej škole a tým, že do maturity bolo izolované (vinou samého seba ale aj /možno/ rodičov)a uvidí reálny život, ktorý je zlý a s, ktorého keď sa nám nepáči sa nedá vypnúť a keď sa nám niečo stane sa nedá vyliečiť iba stlačením klávesy. Ako potom môžu také deti skončiť? Podľa mňa ešte horšie, s nezvyku na reálny svet môžu novím partiám ešte ľahšie podľahnúť a môžu sa stať veci, ktorým by sa pri zabehávaní do society a istej skupiny ľudí v hraničnom veku puberty a adolescencie dalo ľahšie predísť dlhodobým procesom učenia sa a výchovy stať nemohli. Zato keď sa preskočí celý jeden vývojový stupeň vývinu ľudskej osobnosti preskočí sa môže spraviť viac škody ako úžitku.
Len teraz si položme základnú otázku, či je lepšie aby mladý človek od 15tich skúšal fajčiť, exoerimentoval s alkoholom pričom sa môže stať veľa horších vecí, alebo aby bol mladý človek chránený v prelomovom veku a boli mu tieto životné rany odopierané prílišnou ochranou a konzerváciou v alternatívnej realite?
Podľa mňa je pravda niekde medzi tým, ale až krajne naklonená k prvému príkladu, na chybách sa človek učí, a za počítačovou hrou sa toho o živote priveľa nenaučí, tak isto ale niesom zástancom absolútnej výchovnej benevolencie a myslím si že práve v tom kritickom veku by mal mladý človek nájsť rovnováhu medzi tým ako je usmerňovaný výchovným elementom aby nebol ani brzdený partiou a nerobil všetko načo si zmyslí, ergo, neskazil si život zbytočními hlúposťami.
Ako absolútnu bodku, by som chcel podotknúť, že aj napriek teóriám a všetkému hore napísanému, je všetko čo sa týka človeka nanajvíš individuálne, a jednoducho povedané : fetovať sa dá aj za počítačom. Je už na človeku ako sa rozhodne a čo si zvolí.
Holla!