Dnes ráno som ako obvykle zamieril na starú Seneckú cestu. Trocha ma prekvapilo väčšie množstvo áut v protismere k hlavnému ťahu, no nepovažoval som to za dôležité. Keď som sa priblížil k ivanskej križovatke, čakala ma hrozivá kolóna. Tá je tam takmer každý deň, takže som sa zaradil a posúval. Po centimetroch, čo už rozhodne obvyklé nebolo. Tesne po ôsmej, keď som sa stále nedostal ďalej ako o pár metrov som zavolal na dopravný servis rádia Expres. O kolóne nevedeli a netušili čo sa stalo. Upozornil som preto na výrazné zdržanie. Tesne potom v dopravnom servise na Fun radiu odporúčali šoférom odbočiť z D1 v Senci a pokračovať na starej Seneckej. Vzhľadom k tomu, že som za 20 minút pokročil o slabých 150 metrov, zavolal som späť do Fun radia, aby vedeli, že ich rada je to najhoršie, čo môžu pre poslucháča v danej chvíli urobiť. Tam mi operátorka oznámila čerstvú a dôležitú informáciu – po vážnej dopravnej nehode je Senecká cesta úplne neprejazdná.
Otočil som sa preto späť a snažil som sa vrátiť na ivanskú križovatku. Cestou som sa uhýbal viacerým debilom, ktorí si mysleli, že obiehaním kolóny v protismere si nejako pomôžu. Keďže kolóna sa už niekoľko minút nepohla a šoféri v nej ostali zbytočne, zavolal som späť do Fun radia. Poprosil som ich, aby po svojom nezmyselnom odporúčaní v mimoriadnom bloku čím skôr šoférov upozornili na to, že Senecká je úplne neprejazdná. Rannú zmenu Fun radia to nevzrušilo – niekoľko ďalších dlhých minút dostalo prednosť veselé tliachanie Adély a Sajfu popretkávané pesničkami.
Do mesta som sa dostal cez Vajnory, ušetril som možno aj dvadsať minút tým, že som neostal v kolóne smerom na nadjazd, ale vybral som sa svojimi (a našťastie úplne prázdnymi) cestičkami. Na hradskej vo Vajnoroch som zaznamenal minimálne štyroch ďalších debilov, ktorí v protismere agresívne vytláčali autá, aby obehli zopár áut v beznádejne dlhej kolóne.
Tesne po mne už začala pohroma – šoféri začali húfne opúšťať Seneckú cestu a cez Čiernu vodu sa snažili smerom na Vajnory dostať na Bratislavu. O to isté sa však snažili aj šoféri prichádzajúci smerom od Pezinka a na jedinej veľkej križovatke Čiernej vody šoféri na hlavnej ceste ukazovali tým na vedľajšej, kam až môže zájsť úbohosť za volantom. To všetko viem od kamaráta, ktorý vyrazil o polhodinu neskôr ako ja.
Naši kovboji na cestách dnes opäť ukázali, že sú neskutočne nekompetentní riešiť akúkoľvek zložitejšiu situáciu na ceste. Všetci majú vysielačky a mobilné telefóny, takže jednoduchší nástroj na pohotovú koordináciu už nemohli mať.
O tom, že na diaľnici začnú odstavovať kamióny vedeli a museli vedieť, že ich manévre na hlavnom dopravnom ťahu spôsobia obrovské problémy.
Na Seneckej ceste som nevidel jedinú hliadku, ktorá by koordinovala dopravu. Citlivé sú predovšetkým dve miesta – zjazd zo železničného nájazdu smerom ku križovatke Metro, kde neohrození debili predbiehajú kolónu v odbočovacom pruhu a tesne pred semaformi, alebo na zebre za nimi sa natlačia do pravého pruhu vo vysokej rýchlosti. Druhé citlivé miesto je úsek pri bývalej slepičárni, kde sa neohrození debili cítia natoľko neohrození, že v protismere kolónu predbiehajú, aby sa dostali o päť áut dopredu. V tomto úseku sa stala aj dnešná vážna dopravná nehoda.
O týchto úsekoch vie každý, kto nimi aspoň raz týždenne prechádza a musia o nich vedieť aj policajti, ktorí tam s pasiou vyberajú takmer denne pokuty a klamú šoférov odkazom na neexistujúce dopravné značenie (chýbajúca značka obmedzujúca rýchlosť na 60 v pravom pruhu, chlapci, ak by ste chceli protestovať).
Kovboji chýbali aj v kritickom uzle na Čiernej vode, na nadjazde vo Vajnoroch, kde je to masaker aj bez dnešného kolapsu.
Výborne, chlapci zelení, dnes ste sa opäť ukázali. Možno by ste sa mohli zamyslieť nad tým, akou mierou ste prispeli k dnešnej nehode, hodinovému meškaniu tisícok ľudí a hektolitrom zbytočne spáleného paliva. A konečne by vám to mohol niekto zosobniť, ak vám to neprichádza.
Zlyhali tiež rádiá, ktoré ešte stále nezachytávajú svoju úlohu pri takýchto situáciách. Expresný dopravný servis na Exprese kritizovali už mnohí a mám s ním bohaté negatívne skúsenosti. Podobne je na tom aj Fun radio, ktoré nedokáže ani len napraviť vlastnú chybu.