Najhoršie na všetkom je, že všetky automobilky do poslednej o tom, aká drahá je elektrika pre majiteľov áut zákerne mlčia. Mienkotvorné denníky idú ruka v ruke so zadávateľmi reklamy a ich redaktori sa boja čo i len naznačiť, aká je situácia zlá.
Slovač si potom pomáha, ako len vie, napríklad tým, že nepoužíva smerovky. Mnohí dokonca zachádzajú až do krajnosti a zámerne nesvietia svetlami.
Národné hospodárstvo tým ročne ušetrí miliardy, ktoré automobilky, pravda, strácajú a padajú za to hlavy v európskych centrálach. Najšetrnejší sú podľa môjho odhadu šoféri na cestách hlavného mesta Bratislavy, no tento trend už pred rokmi prebrali aj iné regióny Slovenska.
Najvyššie účty za elektriku musia platiť majitelia limuzín Vokswagen Passat, Audi všetkých radov a, samozrejme, vo výpočte značiek nechýba ani Mercedes. Nesmieme tiež zabudnúť na SUV, to sú tie dvojtonové kraksne s miniatúrnymi svetielkami v nárazníku s blondínou alebo fešáčkom vo svetríku Lacoste za volantom.
Podľa našich zistení však museli nedávno zdražovať aj v Škodovke, pretože smerovky zásadne nepoužívajú ani šoféri firemných Fabií a Octavií.
Tých chudákov, ktorí platia najvyššie účty spoznáte podľa čiernych fólií na oknách a značiek, ktoré majú minimálne tri rovnaké čísla za sebou. Jazdia však aj na rôznych malých vozidlách s navarenou lešenárskou trubkou na konci výfuku a tmavou fóliou na brzdových svetlách (určite je solárna, aby sa tie účty aspoň trochu zmiernili. Na to, že nevidieť kedy brzdia treba zvysoka prdieť, tu ide o peniaze!).
Som prvý, kto na to upozornil. Rodinu som upratal do Belgicka a popravde, trochu sa obávam goríl, ktoré po mne pôjdu na objednávku automobiliek. Možno však týmto príspevkom vybojujem zmenu, aby mohli konečne zdieraní chudáci za volantom tie smerovky zasa začať používať.