Medzi sezónami došlo k dosť razantnej zmene pravidiel, ktoré mali v prvom rade znížiť rýchlosť monopostov a náklady na účasť v pretekoch. Za najočividnejšie zmeny považujem predĺženie životnosti motorov na dva preteky, pneumatík na kvalifikáciu i preteky, a razantný zásah do aerodynamiky znižujúci jej význam. Zjavne sa podarilo preteky spomaliť, zrejme aj peniaze ušetriť, no podľa môjho názoru to značne uškodilo ich zaujímavosti.
Koľko ľudí, toľko chutí, vraví sa. Platí to aj pre Formulu 1, a tak je nutné povedať, že len od fanúšika závisí, aké kritériá si postaví pre zaujímavosť pretekov.
Asi najčastejšou výhradou, ktorú bolo posledné roky možné počuť zo strany fanúšikov F1 bol fakt, že väčšinu pretekov vyhral Michael Schumacher, často spôsobom štart-cieľ, a personálne obsadenie bodovaných miest neoplývalo ktovieakou variabilitou. Po prvých tohtoročných pretekoch je jasné, že tento rok by tomu tak nemuselo byť, ale...
Predĺžiť životnosť pneumatík znamenalo zvýšiť ich tvrdosť a zákonite znížiť ich priľnavosť. Spolu so znížením prítlaku a ďalšími zásahmi do aerodynamiky sú pretekári nútení o dobrý kus skôr brzdiť, nemôžu prechádzať zákruty tak rýchlo a ostro, ako doteraz a ani akcelerácia z nich už nie je, čo bývala. Opatrnosť, s akou jazdci odjazdili Veľkú cenu Austrálie, si vskutku nepamätám. Ak doteraz bolo v pretekoch málo predbiehacích manévrov, tak tentokrát ich bolo doslova ako šafranu. Nebolo možné si nevšimnúť, že poradie sa menilo v podstate len v prvých dvoch-troch kolách a v čase zastávok v boxoch. Napriek výkonnejším motorom sa nedarilo preraziť vpred ani takým hviezdam, ako Michael Schumacher a Kimi Räikkönen, ktorí sa až po prvé zastávky v boxoch doslova zasekli na 15. a 16. pozícii a ani medzi sebou nebojovali. Podobne si nikto akoby netrúfal ohroziť popredné pozície doterajších outsiderov – Toyoty a Red Bullu (donedávna Jaguar). A víťaz si opäť „len“ takticky udržal prvú pozíciu z kvalifikácie.
Predošlé roky som sledoval Formulu 1 s očakávaním, kto si vyšliapne na dnes už 7-násobného majstra sveta. Teraz mám pocit, že budem očakávať, kedy si jazdci zvyknú na nové podmienky natoľko, že sa dočkáme aspoň zvýšeného počtu predbiehaní, či tesnejších súbojov. Dúfam ale, že každé druhé preteky nebudú poznačené množstvom pokazených motorov. Je mi však jasné, že ešte väčší dôraz, ako doteraz, sa bude klásť na kvalifikáciu, čo môže znamenať opäť, zas a znova – červenú sezónu.