V poslednomčase sme však svedkami toho, žes týmto režimom sympatizuje čoraz viac mladých ľudí, už čo raz mladšiedeti používajú fašistické symboly a pozdravy. Nedávno médiami preletelaspráva, že 13- ročný chlapec vydupal do snehu na školskom ihrisku hákový kríž, alebov inej škole mali deviataci na obaloch vylepené heslá, ktoré skrývajúv sebe symboly nacizmu. Je celkom bežne, že na ulici mladí ľudia zahajlujú, alebo niekde sa objaví nastriekaný hákový kríž či číslo 88.
Prečo všakmladí sympatizujú s režimom, ktorýspôsobil spolu s komunizmom tie najstrašnejšie veci 20. storočia? Je tofrajerina? Nevedomosť? Koho je to chyba? Prečo tak rýchlo zabúdame na vlastnúminulosť? Dá sa ešte osviežiť pamäť, alebo musí prísť opäť niečo podobné?
Na základnej škole sa učí dejepis od piateho až po däviatýročník, kde sa preberajú dejiny od praveku až po súčasnosť. Mám však pocit,že o 2. svetovej vojne sa hovorípríliš málo. A ak sa už niečo povie, tak len tak, že vtedy bola taká bitkatam a tam a o koncentračných táboroch sa tiež povie len, žezomrelo tam viac ako milión ľudí a robili sa tam neľudské pokusy.Z týchto informácií žiak nemôže pochopiť, aké zverstvá sa robili počasnacizmu a prečo je to zlé.
Potom ak sa stretne s nejakým fanatikom, tak tomu ľahkopodľahne. Ako je to možné? No ak Hitler zmanipuloval celé Nemecko, tak aj dnes,ak sa mladý človek dostane do kontaktu s niečím takým a nevie čo toje, tak tomu ľahko podľahne.
Nebolo bypreto lepšie, ak by sa v škole namiesto dlhých nudných hodíno praveku, púnskych vojnách..., radšej pustil žiakom nejaký dokumento Hitlerovi, alebo namiesto nezmyslených výletov, kde žiaci ležia na chatea pijú alkohol, išli radšej na exkurziu do Osvienčimu. Potom by prešlikaždého sympatické pocity k Hitlerovi, neonacizmu...
Budeme totiž zbytočne takýchto ľudí zatvárať, alebo súdiť,lebo názor mu nevezmeme a on budeďalej presvedčený o svojej pravde. Nebolo by lepšie peniaze, ktorévynakladáme na väzňov, ktorí sedia za propagáciu skupín a hnutí potlačujúcichzákladné ľudské práva a slobody , radšej vynaložiť na vhodné učebné materiályaby všetci sami pochopili, čo je na tom zle?