reklama

Politický marketing zvolenského primátora vol. 4.0

Po niekoľkodňovej odmlke sa vraciam k pôvodnej téme – hodnoteniu politického marketingu kandidátov na prvého muža či ženu Zvolena. Za ostatný týždeň sa toho stalo viac než dosť. A nebolo to vôbec dobré...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Opakovane sme mali možnosť vidieť fotografiu Mateja Snopka a Petra Košíka testovať workoutové ihrisko v prítomnosti bývalého župana Mariána Kotlebu (o tom viac zajtra).

Zhyby robiaci P. Košík v spoločnosti M. Snopka a M. Kotlebu
Zhyby robiaci P. Košík v spoločnosti M. Snopka a M. Kotlebu (zdroj: Facebook)

 Zvolen pre ľudí sa blysol tiež grafickým skvostom pozvánky na predvolebnú kortešačku na Západe, ktorý bol dokonca zaradený medzi najväčšie bahno komunálnych kampaní na stránke Fičí.sme.sk, ale pobavili nás aj videá neohrozeného Snopka batmanovsky kráčajúceho cez Neresnický potok v tesnom závese so sekundujúcim Robinom - Košíkom. Dedovi Jozefovi žehnajúcemu ako farár Kuffa trčala noha v jame a „vyhajpovaná“ kampaň bola predmoratóriovsky takmer ukončená environmentálnou necitlivosťou plastovej tašky na dverách bytových jednotiek najväčšieho zvolenského sídliska. Snahy osloviť od ostatných kandidátov akoby šli do úzadia. No v tomto prípade, dobre! Niekedy je menej viac. Jednou vetou – kampane aj antikampane sa dnes o polnoci, našťastie, zastavili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Politicko-marketingový skvost kampane iniciatívy Zvolen pre ľudí
Politicko-marketingový skvost kampane iniciatívy Zvolen pre ľudí (zdroj: Fičí.sme.sk)

Ja som sa však nestihol venovať ostatným dvom kandidátom. Rolandovi Schallerovi (nezávislý)Ivanovi Sitárovi (Kotleba – ĽS NS). S obomi kandidátmi som bol aj v kontakte. S pánom Schallerom sme si dokonca vymenili telefónne číslo, nakoľko mi chcel vysvetliť vedenie jeho kampane vo virtuálnom priestore. Bohužiaľ, stretnutie sa neuskutočnilo, hoci bolo naplánované v Bratislave, kde sme sa mali obaja nachádzať. Vedúci kampane pána Sitára sa so mnou síce spojil tiež, nakoľko sa ale nenachádzam priamo vo Zvolene (ako stihol na Facebooku vysvetliť), nešli sme skontrolovať všetky „kotlebovské“ propagačné materiály. Škoda, snáď nabudúce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niet veľmi o čom písať. Pán Schaller doposiaľ oficiálnu kandidátsku webovú stránku nemá. Rovnako je to aj s Facebookom. Oficiálna Fan Page síce existuje, ale je viac-menej neaktívna a referuje skôr na kandidátovu prácu ako riaditeľa Sliačskeho letiska než kandidáta na primátora Zvolena. Okrem niekoľkých článkov a rozhovorov sa toho o ňom či jeho programe veľa nedozvieme. Je to škoda. Hoci sa hovorí o jeho exponovasti na vyhoreného exšéfa Siete bez chrbtovej kosti, pán Schaller má minimálne zaujímavý pohľad na vývoj mesta, ktoré vidí v intenciách smart, čo sa o iných kandidátoch s kampaňou na úrovni uchádzača o starostovskú stoličku Hornej Volty nedá veľmi povedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Darček od iniciatívy Zvolen pre ľudí alebo enviro záťaž?
Darček od iniciatívy Zvolen pre ľudí alebo enviro záťaž? (zdroj: Facebook)

K druhému so spomínaných – okrem toho, že v roku 2017 ako kandidát do VÚC uvádzal svoje bydlisko ešte na Tŕní, je o ňom známe, že prevádzkuje sexshop. Či je to prekážka v riadení mesta? Zákonná nie. Ak sa však pán Sitár zasadzuje za vyššie hodnoty „dobra“, mal by ísť aj morálnym príkladom. Iba žeby morálny imperatív kandidátov za fašistickú stranu bol pomýlený. Z uvedeného dôvodu sa autor článku rozhodol nepopularizovať myšlienky (napr. z Facebook Fan Page) tohto kandidáta, a tým ich legitimizovať.

Odporúčanie pre pána Schallera: začnite skôr s kampaňou a poriadne sa predstavte ľuďom. Robte počas roka, veďťe dlhodobú, štvorročnú kampaň, Zvolenčania majú tendenciu ísť aj za novými tvárami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odporúčanie pre pána Sitaŕa: Nacionalizmus, za ktorý sa strana Kotleba – ĽS NS a jej kandidáti schovávajú, je perverznou formou zdravého patriotizmu.

Pavol Krajči

Pavol Krajči

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Ty musíš byť tou zmenou, ktorú chceš vidieť vo svete." Gandhího nadčasový výrok patrí k mojim obľúbeným. Je pre mňa zhmotnením možností pretvárať svoje okolie k lepšiemu. V 21. storočí to ide mnohými cestami - koncepty smart city, šírenie osvety sociálnymi sieťami ale aj klasicky ústne či osobne ako právnik v rámci dobrovoľníctva. Môj záber je široký a záujem úprimný. Zoznam autorových rubrík:  Názory, komentárePolitika

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu