
Foto je slabšej kvality - v krúžku sa píše: "Kvalitné nemecké výrobky NA TEJTO POŠTE!"
Slovenská pošta sa rozhodla, že bude predávať doplnkový tovar, aby kompenzovala trend ubúdania listových zásielok. Chvályhodné a rozumné. Namiesto prepúšťania zamestnancov je lepšie nájsť im náhradnú náplň práce. Výpisy z registrov, diaľničné známky, perá, obálky a napríklad aj pracie prášky.
Nejdem nijako spochybňovať kvalitu alebo cenu výrobkov na plagáte pošty. Slová nemecký a kvalitný sú v oblasti priemyslu skoro synonymné. Tieto výrobky som nenašiel v žiadnom obchode na Slovensku, takže ak sú ozaj dobré, žiadané a niekto našiel "dieru na trhu", nevidím dôvod prečo by to nemal u nás predávať. Ale mal by ten niekto byť práve Slovenská pošta?
Príde mi totiž minimálne trochu čudné, keď na jednej strane štát vedie "vojnu voči reťazcom" kvôli podielu slovenských výrobkov v regáloch a popritom 100 % štátom vlastnený podnik vylepí po všetkých svojich pobočkách slogan "Kvalitné nemecké výrobky".
Slovenská pošta zaiste nemôže predávať korbáčiky z Liptova alebo kapustu zo Stupavy. Určite však existujú slovenské výrobky vhodné na predaj na poštách. Som si stopercentne istý, že nejaký malý výrobca by sa rád zriekol časti svojho zisku výmenou za možnosť mať svoj tovar na viac než 1500 pobočkách po celom Slovensku.