Dobrý deň, vylosovali sme vás...

Koľkokrát ste už po zdvihnutí telefónu počuli túto frázu, na konci ktorej ste nabádaní vpustiť do Vášho príbytku podomového obchodníka? A ako ste sa vlastne zúčastnili losovania?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Podomový predaj - preborníkom tohoto štýlu predaja je spoločnosť Zepter a ich "fantastické" hrnce. Dnes už takýto druh marketingu využíva nejedna firma ponúkajúca prevažne hrnce, matrace či tlakomery, alebo bahno z mŕtveho mora.

V poslednej dobe som prijal pozvanie mojich príbuných a zúčastnil som sa na viacerých takýchto prezentáciách. Po tejto skúsenosti mi v hlave vŕta pár zaujímavostí:

  • LOSOVANIE: vylosovaní sú prevažne zamestnaní ľudia stredného veku a dôchodcovia.

- samotné "žrebovanie" si predstavujem ako prst posúvajúci sa po každom telefonáte stále nižšie v Zlatých stránkach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


  • TELEFONÁT: samozrejme začína gratuláciou k výhre, tiež je Vám hneď oznámené, čo ste vyhrali a že Vám to bude odovzdané u Vás doma za podmienky, že prizvete aspoň dva manželské páry.

- teda tzv. "otvárač dverí" už je ponúknutý a poslucháči zabezpečení

  • PRÍCHOD: celý čas s Vami komunikuje milá pani, pred dverami sa však objaví úplne iný človek, chlap či žena, ktorí len dostali informáciu kde bývate.

komické bolo, že s veľkými kuframi sa po schodoch musel trmácať hostiteľ, nakoľko bol požiadaný obchodníkom o pomoc. Pri žene som to ešte ako tak chápal, ale prečo sme pomáhali aj 27 ročnému chlapovi... (zjavne nie je platený za to, aby na dvakrát vynášal svoje materiály)

  • PREZENTÁCIA: na jej začiatku ste informovaní, že sa bude rozprávať o zdraví. To áno, tak prvých 15 minút a po ukázaní pár ilustračných obrázkov Vám bude vysvetené, aké zlé je to, čo robíte, či máte v domácnosti. Zbytok sa točí už len okolo výrobku.

  • UKONČENIE: po siahodlhom rozprávaní a vysvetľovaní prichádza to, čo každý očakával, otázka: "Tak, čo z tohto chcete mať doma, neriešme teraz cenu, len mi povedzte, čo sa vám páčilo?"

- táto časť bola vždy najnepríjemnejšia, nakoľko zo strany obchodníka bol vyvíjaný neprimeraný a nepríjemný nátlak na domácich a ich hostí. Zažil som dve varianty:

a) obchodník predal bez problémov a s úsmevom odišiel (hneď ako sme mu pomohli naložiť všetko späť do auta)

b) ak nikto nič nechcel ani po frázach: "veď to sú len 2 Eurá na deň!" alebo "kto sa postará o vaše zdravie, ak nie vy sama?" obchodník odišiel znechutený, či dokonca nahnevaný a záver okorenil frázami typu "zjavne ste nepochopili, o čom som tu dnes rozprával!" a "robte si čo chcete, veď je to vaše zdravie!"

SkryťVypnúť reklamu
  • A VÝHRA? - väčšinou ide o podradný výrobok, pri ktorom Vás budú presviedčať o jeho vysokej hodnote, časom však pravdepodobne zistíte, či tá bola skutočne reálna.

Nespochybňujem výrobky týchto firiem, ale na stretnutie s ich zástupcami si pripravte buď peniaze alebo riadny pancier, nakoľko ich argumenty sú dopredu nacvičené a jedine Vaša kúpa je pre nich zárobkom.


Držím palce pri zlosovaní.

Pavol Rusňák

Pavol Rusňák

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zbožňujem hudbu a knihy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

INESS

INESS

108 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu