27.5.2008 na zasadnutí Miestneho zastupiteľstva mestskej časti Bratislava - Ružinov v poslednom bode rokovania - rôzne podávam uznesenie č.208/XVIII/2008 - text uznesenia viď na konci článku resp. na web stránke Ružinova.
Cestou naspäť z Ostredkov do Trnávky čítam na tmavej dodávke pochmúrne slovo Pieta. Pred 2 rokmi v máji prišiel presne na tom istom mieste o život 17 ročný chalan Rišo. Dnes prišiel o život 16 ročný Igor.
Na nechránenom koľajisku ŽSR paralelne s Trnavskou cestou, na úseku medzi ulicami Krasinského, Ivanská cesta (a aj ďalej popri nových obchodných centrách Kika, Hornbach, ...) zbytočne vyhaslo veľa životov. V tejto oblasti neexistuje rozumné prepojenie Trnávky s Ružinovom pre chodcov. Neexistujú tu potrebné semafory, ktoré by umožnili rodičom s deťmi, školákom, starším ľuďom na ceste do kostola prejsť cez Trnavskú cestu pri podchode smerom na Krasinského ulicu resp. cez železničné priecestie na Ivánskej ceste (pozn. téma ktorá si zaslúži samostatnú pozornosť ). Na tomto úseku neexistuje žiaden nadchod alebo tunel cez umelo vytvorený násyp na ktorom vedú koľajnice. Asi v polovici cesty na spomínanom úseku na Trnavskej ceste je autobusová zástavka. Nikto z dopravných architektov sa však nezamyslel nad tým, že na strane cesty od Trnávky tam neexistuje žiaden chodník. Prakticky neexistuje iná možnosť ako sa z Trnávky dostať na zastávku MHD ako cez koľajnice.
Koľajisko nie je chránené plotom ani protihlukovou bariérou, ktorá by tu mala stáť. Len pár metrov od koľajníc stoja rodinné domy. Stará technológia hlučných koľajníc, nekvalitný násyp a staré hlučné lokomotívy znepríjemňujú ľuďom v okolí život. Nameraná hlučnosť v okolí domov pri prechode vlakom výrazne prevyšuje povolené hranice hluku.
V rámci plánovaného TEN-T projektu sa uvažuje, že do koľajiska pribudne ďalšia (štvrtá) koľaj, ale napr. protihlukovú stenu v projekte nenájdete, rovnako ako nad-podchody, alebo nové chodníky. Na koľajniciach bude jazdiť viacej vlakov, ale kvalita života v okolí železnice sa výrazne zníži.
Na obrázku nižšie je fotomapa, na ktorej vidno vyšliapané najčastejšie používané skratky cez koľajnice
/pozn. mapa prevzatá web stránky http://212.5.204.197 /

Páni a dámy na ministerstve dopravy, najdite v rámci plánovaných , nie malých investícií TEN-T projektu pár „drobných", ktoré zabránia ďalším zbytočným tragédiám.
Pán starosta, zvolané stretnutie zástupcov ŽSR a magistrátu hl.mesta Bratislavy iniciované uznesením bez žiadneho konkrétneho výsledku nemôže byť naplnením verím úprimnej snahy o nájdenie riešenia pre obyvateľov Ružinova a Trnávky. Aj keď je správa Trnavskej cesty v kompetencii magistrátu a koľajisko v kompetencii ŽSR, nemôžete v tejto veci zostnať pasívny.
18. c/ Prepojenie Trnávky pre chodcov
Miestne zastupiteľstvo po prerokovaní
b e r i e na v e d o m i e
v súvislosti s kritickou dopravnou situáciou, predovšetkým peších koridorov prepojenia Trnávky a Ružinova cez koľajisko ŽSR a Trnavskú cestu na úseku medzi križovatkami Krasinského ulicou a Ivánskou cestou, nadväzujúc na problémy komunikované na dvoch stretnutiach s obyvateľmi Trnávky a na opakované tragické udalosti v tejto oblasti
ž i a d a
Ing. Slavomírovi Drozdovi, starostovi
iniciovať stretnutie s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislavy a zástupcami ŽSR
s cieľom promptného riešenia ochrany obyvateľov Ružinova s prihliadnutím
vybudovania :
1. svetelnej signalizácie pre chodcov na križovatke Trnavská cesta a Krasinského ulica
2. chodníka od podchodu Krasinského ulice až k zastávke MHD smerom k Ivánskej ceste
3. prechodu pod koľajiskom s cieľom prepojiť Trnávku s Ružinovom v mieste zastávky MHD
4. mohutného oplotenia koľajiska