
I keď spomínaná pesničková súťaž nie je žiadnou novinkou, naposledy ju slovenskí diváci mohli zhliadnuť pred desiatimi rokmi, čo naznačuje, že prevažnej časti cieľovej skupiny divákov jej názov nič nehovorí. Napriek tomu však STV nepristúpila k masovej reklamnej kampani a propagácii súťaže a zvolila len vlažné, spočiatku dokonca nič nehovoriace televízne spoty s textom: „Je späť!“.
Keďže Eurosong poskytuje možnosť zviditeľniť sa nielen osvedčeným národným hviezdam, ale aj začínajúcim interpretom, vysoký počet prihlášok u nás nebol vôbec prekvapením, rovnako ako aj pridanie dvoch semifinálových kôl k pôvodným trom. O niečo rozpačitejšie však už vyznela takáto voľba po zverejnení harmonogramu súťaže. Televízia sa totiž namiesto dlhšieho obdobia semifinálových večerov rozhodla pre dva priame prenosy týždenne, a to v piatok i nedeľu. Je preto dosť otázne, či sa divákom bude chcieť nielen každý druhý deň sadať k tomu istému programu, ale aj hlasovať za svojich favoritov.
Pochybnosti o tom, aký úspech súťaž zaznamená, má pravdepodobne aj samotná STV. Tá totiž pre priame prenosy zvolila štúdio č. 4 v Mlynskej doline, ktoré v porovnaní s priestormi, v ktorých sa konali finálové večery podobnej súťaže Slovensko hľadá Superstar, vyznieva dosť útlo...
Hoci prevratných noviniek sa asi nedočkáme, Jednotka prináša aspoň osvedčenú klasiku v podobe moderátora Martina „Pyca“ Rauscha a porotcu Laca Lučeniča. Napokon, o všetkom sa rozhodne až vo veľkom medzinárodnom finále, ktoré sa uskutoční 16. mája v Moskve. Snáď teda aj unavený divák vyberie toho správneho finalistu. Veď nakoniec, aj motyka niekedy vystrelí...