Klamal primátor Vallo pred dvomi rokmi?

Od polovičky novembra Slovak Lines definitívne zrušil autobusové spojenie medzi Bratislavou a rakúskym Hainburgom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Zhruba pred dvoma rokmi, teda na Vianoce 2019, bratislavský magistrát (Dopravný podnik mesta Bratislavy je 100 % dcérskou spoločnosťou magistrátu) zrušil linku MHD č. 901 do rakúskeho Hainburgu. Magistrát sa vtedy vyjadril, že spojenie s Hainburgom už nebude zabezpečovať DPB, ale prevádzkovateľom tejto linky ostáva lokálny dopravca, teda Slovak Lines.

Zdroj: https://bratislava.sme.sk
Zdroj: https://bratislava.sme.sk  

Zároveň sa primátor Vallo vo februári 2020 jasne vyjadril, že magistrát za účasti Bratislavskej integrovanej dopravy rokuje s rakúskou stranou o cezhraničnej doprave a o udržaní spojenia s Hainburgom. Spojenie do Hainburgu malo byť podľa magistrátu prevádzkované ako prímestská regionálna linka a cestujúci mali mať možnosť nastupovať a vystupovať ľubovoľne na oboch stranách hranice.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od polovičky novembra 2021 Slovak Lines definitívne zrušil aj všetky spoje do Hainburgu, čím autobusové spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom úplne zaniklo.

Vyjadrenie primátora Valla z februára 2020, že bude rokovať s rakúskou stranou o obnovení linky MHD do Hainburgu, bolo buď klamstvom, alebo primátor rokoval, ale nič nevyrokoval, a zabudol o tom informovať.

V každom prípade to však znamená, že v čase výročia nežnej revolúcie a pádu železnej opony zaniklo spojenie do Hainburgu, čím medzi Bratislavou a Hainburgom znovu spadla taká malá pomyselná železná opona. Na výročie pochodu slobody do Hainburgu bude jediná možnosť, ako si tento pochod v reáli pripomenúť. Opäť iba po svojich, pešibusom.

Skryť Vypnúť reklamu

Nový dopravca má evidentne iné problémy ako nejakú linku do Hainburgu.
Nový dopravca má evidentne iné problémy ako nejakú linku do Hainburgu. 

Je pritom známe, že medzi príhraničnými regiónmi v EÚ úplne bežne a štandardne existujú nielen autobusové, ale aj električkové spojenia MHD, resp. lokálnych dopravcov, ktorí cezhraničné linky zabezpečujú koordinovane a v rámci fungujúcej medzinárodnej spolupráce, často aj v rámci cezhraničných integrovaných dopravných systémov. Nejde pritom iba o linky v západnej Európe (napríklad Basel – Saint Louis, Strassburg – Kehl, Ženeva – Annemasse, Maastricht – Hasselt - vo výstavbe), ale aj o linky u našich susedov, teda napríklad cezhraničné linky fungujúce medzi Libereckým krajom, Poľskom a Nemeckom alebo medzi Ústeckým krajom a spolkovou krajinou Sasko.

Skryť Vypnúť reklamu

Takže, pán primátor Vallo, rokovali ste s rakúskou stranou o obnovení spojenia MHD do rakúskeho Hainburgu? Ak áno, čo ste vyrokovali? Alebo ste klamali a nikdy ste vážne s rakúskou stranou nerokovali?

Pedro Oravec

Pedro Oravec

Bloger 
  • Počet článkov:  197
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Zaujíma ma dianie v politike a udalosti na komunálnej úrovni (mesto, kraj). Cestovanie, turistika, bicyklovanie, čítanie, písanie sú činnosti, ktorými trávim voľný čas. Zoznam autorových rubrík:  JazykBratislavaVzťahyPolitika

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

2 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

4 články
Skryť Zatvoriť reklamu