Ivo vytrubuje vospust sveta, že problém so Špitálskou treba riešiť, akoby Špitálska ani nebola v Bratislave. Odhliadnime teraz na chvíľu od kríčkov a Stromčekov. Problém so Špitálskou je predovšetkým v tom, že Špitálska nie je hrnček, ale vedro s roztopeným maslom na Ivovej hlave. "Stavebníkom" opravy koľají (a nič len koľají) na Špitálskej je totiž bratislavský dopravný podnik ako stopercentná dcéra magistrátu. Teda nejde len tak o spor medzi "rezortom dopravy a BSK", ako sa snaží podsunúť Ivo, ale ide najmä o zlyhanie stavebníka pri vybavovaní stavebného povolenia, čo je v konečnom dôsledku Ivovým zlyhaním. Ivo nie je schopný riešiť veci nielen systémovo a perspektívne (rozdelená Bratislava), ale ani aktuálne a operatívne.

Patrí do ríše paranormálnych javov očakávať od niekoho, kto nie je schopný zabezpečiť rýchlu a včasnú opravu primitívnych tristo metrov koľají na Špitálskej, vybudovanie takmer štvorkilometrového úseku električkovej trate v Petržalke so siedmimi zastávkami, dvojnásobným premostením Chorvátskeho ramena a dvojnásobným mimoúrovňovým križovaním ciest. V oblasti vedecky vysvetliteľných javov je takáto schopnosť u Iva absolútne nepredstaviteľná.

Chcel by som byť teraz na chvíľu muškou a zažiť tú roztomilú atmosféru paniky u dievčat a chlapcov z HB Reavis, čo čakajú na dokončenie Špitálskej ako na mannu nebeskú, aby mohli kompletne zbúrať celé Mlynské nivy kvôli Bus City Shopping Mallu. Dievčatá a chlapci, mali ste si to dopredu lepšie ošetriť, teraz to vyzerá na dosť veľký prúser. Nejaké tie toky (work & cash) bude treba rozhodne presmerovať a na lanovku budete musieť na chvíľu zabudnúť. Držím palce.
Okrem toho, počas týždňa mobility dopravný podnik umožňuje bezplatnú dopravu v MHD držiteľom vodičských preukazov. Fakt, že majiteľ vodičáku spravidla vozí manžela alebo manželku do roboty a z roboty a deti do školy a zo školy, je pre dopravný podnik irelevantný. Kým vodič sa zdarma odvezie v MHD, jeho manžel/ka a deti si môžu predsa lístok na MHD zaplatiť alebo - v ideálnom prípade - ísť pešo. Tým sa dokonale naplní zmysel týždňa mobility. A co na to Ivo? Nic.
Okrem toho sa Rado zo Starého mesta dal počuť, že obludu z legového výpredaja, inak známu aj ako rekonštrukcia hotela Danube, neskolauduje, kým nebude mať súhlas všetkých dotknutých orgánov. V tom vyhlásení sú kompletne všetky slová zbytočné, pretože Radovou povinnosťou je vždy skolaudovať iba to, na čo dostane súhlas všetkých dotknutých orgánov. Hodnota jeho informácie je nula celá nič.

A čo na Legodanube a spol. hovorí teta Konrad? V podstate iba bezzubé ňuf, ňuf. V súvisiacom kratučkom rozhovorčeku explicitne spomenula Viedeň a Rakúsko sedemkrát. Tá teta žije v inom svete, vo svete, kde sú všetci ako-tak slušní, rešpektujú zákony a predpisy a správajú sa ako ľudia. Netrafila dobu ani miesto pôsobenia.
Okrem toho, Ivo pocítil potrebu rozlúčiť sa s letom a pri nefunkčnej Špitálskej uzavrel aj Štúrovu, Starý most a celú električku do Petržalky v princípe bez akejkoľvek zmysluplnej náhrady. Bingo. Pri trvalo uzavretej Špitálskej sa nabudúce bude srdcervúco lúčiť so zimou (na uzavretej Obchodnej s námestím SNP), jarou (na uzavretej Štefánikovej) a jeseňou (v uzavretom tuneli pod Hradom, aby sme nezmokli). Potom ešte zváži rozlúčku s januárom, februárom, marcom, aprílom... a tak. Dúfajme, že mu nenapadne na uliciach uzavretých pre MHD aj niečo vítať. Napríklad január, február, marec, apríl... a tak.

Zvieratko za správami bude autíčko s nápisom Zásahové vozidlo. Nakreslite si na svoje auto takýto nápis a môžete parkovať kedykoľvek a kdekoľvek. Aj v zákaze vjazdu, v zákaze státia, na pešej zóne, kdekoľvek. Priam ikonické bude, ak sa po zaparkovaní budete nadžgávať v najbližšej kebabárni. Dobrú chuť.
