Pred dvomi rokmi novomestský vytrubovač vytruboval, že Istropolis nemôže skončiť ako PKO, že ho nesmú zbúrať a že s búraním Istropolisu zásadne nesúhlasí. Teraz, keď je pomaly nad slnko jasnejšie, že Istropolis padne ako neznámy vojak, vytrubovač čuší ako voš pod chrastou. Doteraz vytrubovač chodil po kanáloch, aby nebol moc na očiach (pokiaľ na Račku nerozdáva dôchodcom cibuľky), ale teraz by mu bolo načim prejsť do nižšieho levelu.

Okrem toho novomestský vytrubovač už aspoň dva a pol roka vytrubuje, že na revitalizáciu tržnice na Trnavskom mýte ide vypísať súťaž (v júli 2017 povedal, že v najbližších mesiacoch, v júni 2018 povedal, že v septembri). Ako môžu takíto ľudia desaťročia spravovať mesto? No, môžu. Ale potom to tak aj vyzerá. Ale na druhej strane možno aj dobre, že vytrubovač na tržnicu kašle, lebo ak by mu zo súťaže vyšlo, že treba zbúrať aj tržnicu na Mýte, tak ja už neviem. I keď zase viem, že by mu mnohí zatlieskali. Dúfam, že sa dožijem, keď sa bude búrať Polus, Aupark, Riverpark a spol. Potom budem tlieskať ja.
Okrem toho tu iný, staromestský vytrubovač zase roky vytruboval, že teda a naozaj to, čo bolo za slobodna hotel Danube, nebude mať takú fasádu, akú mu urobili, ani keby, čo keby. Tento vytrubovač však po voľbách skončil a jeho nasledovníčka už k tomu dokopy nič nehovorí. A asi si o tom ani nič nemyslí. Možno sa jej ani nechce. Finančné toky už hádam prebehli tak, ako mali.

Okrem toho Železnice SR (teda štát) chcú vyhlásiť súťaž na obnovu Hlavnej stanice. K tomu sa nedá dodať nič vtipnejšie ani smutnejšie než to, čo je uvedené na konci agentúrnej správy: "Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava predpokladá, že do roku 2025 (!) by sa malo začať pracovať na projekte modernizácie Hlavnej stanice. Do roku 2030 (!!!) by sa tento projekt mohol začať realizovať." K tomu sa ozval aj zombie I.P.R. Slovakia, pôvodný developer Hlavnej stanice trpiaci 17 rokov na erektilnú dysfunkciu, že chce svoj projekt dokončiť. Akoby niekedy niečo vôbec začal. Takže neostáva len konštatovať, že tomuto mestu nieto pomoci.
No a potom, stará mama, tu už boli len také banality. Matúš podľa plánu a v rozpore s plánom (to je možné len v Bratislave) odložil dokončenie rekonštrukcie koľají v Karlovej Vsi o niekoľko mesiacov. Potom Matúš odložil rekonštrukciu koľají aj na Americkom námestí a v Rači, kde už električky chodia v podstate po poľnej ceste. Keď nasneží, asi tam bude treba postaviť niekoho s baterkou a so zástavkou, aby ukazoval šoférovi električky, kade má ísť.
Okrem toho v septembri Matúš povolil povylievať na dlažbu Hlavného námestia hektolitre prepáleného oleja, s poľahčujúcou okolnosťou, že išlo o jedlý olej. Ako kompenzáciu Matúš tak trochu epigónsky vymaľoval pre našich najmenších na uliciach mesta pár detailov postavičiek z filmov Walta Disneyho. Aké rozkošné.


No a potom dal Matúš navoziť na Klobučnícku táááké obrovské škatule, že tam ide urobiť civilizovanú ulicu. Ale to, že na tej istej ulici má už tak dva roky necivilizovane vyvalený stĺpik, o ktorý musí zakopnúť každý deň iďa do roboty, to mu akosi uniklo. Okrem iného.

Juj, aby som nezabudol, lanovka! Tá na Nivách (asi) nebude, umrela postojačky. Ale možno bude výťah. Z Vydrice na Hrad. Nie nevyhnutným predpokladom je, že sa Hrad vrátane budovy parlamentu dovtedy nezrúti do toho kameňolomu, čo kope pod Hradom developer Vydrice.


Namiesto zvieratka za správami mi na záver dovoľte k tomu všetkému krátky komentár:
