Preto som v blogu vychádzal z archívneho textu, z Nesrovnalovho blogu z roku 2014 a z jeho tlačovej konferencie. Vo svojom blogu v roku 2014 Nesrovnal, vtedy tiež kandidát na primátora, napísal, a na tlačovej konferencii povedal napríklad toto:
"... kolabuje doprava, v meste je neporiadok ako nikdy, developeri si robia, čo chcú a Bratislavčania sú frustrovaní... Každý z nás pozná tú kritickú dopravnú situáciu v ranných a popoludňajších špičkách, zúfalé hľadanie parkovania, realitou sú postriekané steny, plné odpadkové koše, parky plné bilbordov a bezdomovcov, mizne zeleň a developeri si robia, čo chcú. Bratislavčania sú frustrovaní a cítia sa bezmocní. Takto to ďalej nejde, toto treba zmeniť a preto som sa rozhodol kandidovať na bratislavského primátora."
... a toto ...
"... som presvedčený, že Bratislava môže mať rovnako fungujúcu dopravu ako Berlín, môže byť rovnako kultúrna a čistá ako Viedeň a môžme mať rovnaké pravidlá pre developerov ako Helsinki. Ale na to je treba prestať sa báť, presťať sa vyhovárať a prestať hľadať dôvody, prečo veci nefungujú, ale začať hľadať spôsoby, ako ich vyriešiť.... a presne toto potrebuje Bratislava... riešiť dopravu, vyčistiť mesto od neuveriteľného vizuálneho smogu a skrotiť developerov. A toto sú tri priority môjho programu:
1. Doprava, bratislavský S-bahn,
2. Čistota, vyčistiť bratislavské ulice,
3. Výstavba, pravidlá pre developerov."
Skúsme teda odpočet Nesrovnalových troch priorít z volieb v roku 2014:
1. Doprava:
Jednotná parkovacia politika. Realita: Nebola zavedená, resp. nefunguje, lebo chýba zmena štatútu. Nesrovnal sa vyhovára na poslancov.
Záchytné parkoviská na vstupoch do mesta. Realita: Žiadne záchytné parkoviská neboli postavené. Nesrovnal sa vyhovára na to, že záchytné parkoviská sú vecou vúcky.
Zrýchlenie budovania cyklotrás – bezpečné a priame radiály z mestských častí. Realita: Cyklotrasy skôr ubúdajú a ich údržba sa zhoršila, Nesrovnal sa vyhovára, že namiesto toho opravuje cesty.
So Železnicami SR vybudovať nosný integrovaný systém koľajovej dopravy, S-bahn ktorého súčasťou bude stanica Filiálka. Realita: Zaviedla sa karikatúra S-bahnu, na Trnavskom mýte nie je žiadna nová stanica. Nesrovnal sa vyhovára na to, že Filiálka je majetok štátu.
Doriešenie Hlavnej stanice. Realita: Na Hlavnej stanici nedošlo k žiadnej zásadnej zmene. Nesrovnal sa vyhovára na to, že ide o majetok štátu.


2. Čistota, graffiti, reklamný smog
Zvýšiť čistotu ulíc – zodpovednosť iba jedného vlastníka. Realita: Hoci zodpovednosť jedného vlastníka bola v zákone zavedená, ulice ostali také špinavé, ako aj boli, ak nie viac.
Prísne regulovať bilbordy. Realita: Bilbordov je stále veľa a pribúdajú ďalšie, trojnožky na krátky čas zmizli, ale už sú zase po celom meste, dokonca aj s plagátmi na akcie, ktorých sponzorom je aj magistrát.
Boj s grafiti. Realita: Grafity je stále rovnako veľa.
Prísnejšie kontrolovať rozkopávky. Realita: Ulice bývajú naďalej bežne rozkopané aj po oprave.


3. Developeri a územný rozvoj
Posilniť ochranu vinohradov a zastaviť zahusťovanie mesta a stavbu vo vinohradoch. Realita: Žiadna ochrana vinhoradov, výstavba v nich pokračuje v nezmenenom tempe.
Stavebná polícia so silnými kompetenciami. Realita: Žiadna stavebná polícia.
Transparentný územný plán s výškovou reguláciou. Realita: Príprava nového územného plánu je stále iba na začiatku. Sľubované výškové regulatívy neexistujú, bola predložená iba štúdia.
Interaktívna mapa developerských projektov. Realita: Neexistuje.
Urbanistický koncept rozvoja Bratislavy. Realita: Neexistuje.
Regulovanie farebnosti fasád domov. Realita: Neexistuje.
Najskôr infraštruktúra, potom stavať. Realita: Neuplatňuje sa.
Mesto určuje pravidlá developerom, nie naopak. Realita: Nesrovnal poza chrbát poslancov vyjadroval podporu developerským projektom.
Pripraviť pravidlá investičnej činnosti vo verejných priestoroch. Realita: Neexistujú.

Sľuby o riešení Hlavnej stanice, Filiálky, parkovania atď. neboli v roku 2014 iba na Nesrovnalových bilbordoch, ale v každej diskusii, v každom jeho blogu, na jeho webových stránkach. Bola to lož a podvod na voličoch. Nesrovnal sa často bráni tým, že nejakú otázku otvoril. Otvorenie nejakej otázky však nie je žiadne riešenie.
Odo mňa ten pán žiadnu šancu v roku 2018 nedostane, pre mňa je on klamár a podvodník. Sľuboval veci, o ktorých vedel alebo musel vedieť, že ich nedokáže splniť. To je definičný znak lži. Sľubmi o veciach, ktoré vedel alebo musel vedieť, že nemôže splniť, vyhral voľby. To je podvod.
Na záver už len slová samotného Nesrovnala z roku 2014: "Je čas na zmenu, mesto potrebuje novú krv, novú generáciu, manažéra s víziou..."
. Áno, Ivo, je to znovu tak.