
Veľké prekvapenie nastalo, keď som prišla domov. Pozerám pokladničný blok a tam naúčtovaná cena 9,90 Sk za jeden kus. Nákup som preplatila o 72 Sk viac ako pri cene 3,90 Sk za kus. Dosť, nemyslíte? Za takú cenu by som vybrala určite kvalitnejšie minerálky. Bola som na seba nesmierne nahnevaná, pretože som si prvýkrát neskontrolovala doklad priamo na mieste. Vždy si ho kontrolujem! Neviem prečo teraz nie.. Žeby prílišná dôvera?Keďže priateľ býva v blízkosti hypermarketu, poprosila som ho, či by bol taký dobrý a spýtal sa na informáciach, ako sa dá vzniknutá situácia vyriešiť.Tak rozčúleného som ho ešte nezažila. Začal mi opisovať svoju skúsenosť. Dňa 06.04.2008 v poobednajších hodinách prišiel na informácie a povedal, že nastala takáto chyba. Predtým sa bol však ešte pozrieť na miesto, kde majú vyložené minerálne vody, či sme omylom nevideli niektorú z iných cien vystaveného tovaru. Nie, oči neklamali! Uvedené bolo: Tesco minerálna voda – 3,90 Sk. Takže späť k informáciám. To čo sa nám stalo sme vysvetlili aj pani na informáciách. Tá však povedala, že ešte ráno išla okolo a že cena bola 9,90 Sk. Priateľ povedal, že tam bol pred minútou a cena bola 3,90 Sk a takisto deň predtým, kedy sme kupovali minerálku bola cena 3,90 Sk. Preto pani z informácii na overenie zavolala ďalšej zamestnankyni a prikázala jej nech prinesie tú vystavenú tabuľku s cenou. O niekoľko minút prišla aj so zvesenou tabuľkou, na ktorej bola cena samozrejme 3,90 Sk. Ťažko popísať, proste číslo 3 bolo v cene 390 Sk zobrazené tak, že sa skladalo z vrchnej polovice a spodnej polovice. Vrchná polovica ceny bola z čísla tri a spodná z čísla 9. Ale dohromady to vyzeralo úplne ako cena 3,90Sk. Reklamáciu nechcela uznať nakoľko povedala, že informačná cena je zložená z dvoch rozdielnych číslic resp. jedna číslica je rozdelená na polovičky. Keď priateľ trval na svojom, tak sa pani šla spýtať vedúcej, čo má spraviť. Vedúca dala za pravdu nám, teda povedala aby nám rozdiel preplatili. Potom sa však ešte pani na informáciách priateľa spýtala, či má danú minerálnu vodu so sebou? Nechápal, prečo by nákup zo včerajška mal nosiť späť. Tak pani povedala, aby šiel pre minerálnu vodu priamo na predajnú plochu. Rozhodol sa radšej ísť, aby sa doba strávená na predajnom mieste nenatiahla o ďalšiu polhodinu. Bola veľmi neochotná, nejavila žiadny záujem, medzitým si vybavovala, akoby nič ďalších zákazníkov. Celá táto fraška trvala niečo vyše 30 minút. Svojho nároku na vrátenie peňazí sme sa však nakoniec dočkali s tým, že tam priateľ skoro vystál dieru a ničil si nervy.Na záver moje hodnotenie znie: My ako spotrebitelia si máme všímať to ako správne graficky sú napísané ceny. Rozumiete tomu? Lebo mne to dlho trvalo kým som po telefone pochopila, to čo sa snažila vysvetliť priatelovi pani na informáciach. Je to len ťažko pochopiteľné, preto prikladám obrázok.A ešte ponaučenie na záver. Dávajte si veľký pozor aké rozdiely sú medzi cenami priamo pri výrobkoch a aké Vám narátajú na pokladni. Na niečom človek dokáže ušetriť, inde ho zasa ošklbú...