Netflix nielen naplnil očakávania, ale aktívne pracuje na ďalšom raste

Napriek tomu, že na trhu streamovacích služieb vládne výrazná konkurencia, Netflix ako líder svoju pozíciu posilňuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Aj keď streamovacej službe Netflix vyrástli v posledných rokoch konkurenti zvučných mien, na výsledkoch jednotky trhu to vôbec nevidno. Práve naopak, v mnohých smeroch prekonáva očakávania. Keď 19. októbra Netflix zverejnil správu o príjmoch za 3. kvartál, pozornosť zaujalo najmä 4,4 milióna nových členov, čím sa celkový počet predplatiteľov služby po celom svete vyšplhal na 213 miliónov.

Vyšší zisk na akciu a ďalšie rastové očakávania

Spoločnosť vykázala za 3. kvartál tohto roka tržby v súlade s očakávaniami vo výške 7,48 miliardy USD. Avšak zisk na akciu (EPS) bol o 24 percent lepší, ako firma očakávala. Dosiahol úroveň 3,19 USD oproti odhadom na hodnote 2,57 USD na akciu. Netflix sa s nárastom počtu predplatiteľov o 4,4 milióna za tretí kvartál neuspokojuje a v závere roka predpokladá prírastok takmer na dvojnásobnej úrovni (+ 8,4 milióna).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvod, prečo je Netflix taký dobrý, pravdepodobne spočíva v tom, že v období 2018-2020 minul 38,7 miliardy USD na obsah. A rozpočet firmy na tento rok je približne 17 miliárd USD. Do budúcnosti by podľa vedenia spoločnosti mohol ísť oveľa vyššie. Netflix je aktívny aj na poli marketingu. Nedávno napríklad oznámil vydanie novej línie hračiek založenej na základe populárneho seriálu Squid Game v spolupráci so spoločnosťou Walmart.

Výhľady Netflixu do budúcna

Tesne pred vianočnými nákupmi spustil americký reťazec Walmart digitálny obchod „Netflix at Walmart“, v ktorom si ľudia môžu kúpiť produkty v rôznych kategóriách, ako je hudba, oblečenie, hračky a hry spojené s Netflixom. Internetová stránka začala predávať produkty spojené s populárnymi seriálmi ako Stranger Things, The Witcher, Nailed it a CoComelon. Vďaka tejto stratégii Netflix rozširuje podnikanie a robí firmu stabilnejšou pre budúcnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Generálny riaditeľ Reed Hastings ešte počas druhého štvrťroka v júni potvrdil, že spoločnosť vstúpi do herného biznisu, ale s cieľom „vylepšiť služby“ a nie zvýšiť krátkodobé zisky.

Medzinárodné trhy

Netflix má veľa príležitostí na medzinárodných trhoch. Napríklad v Indii investuje obrovskú sumu peňazí do obsahu v miestnom jazyku. Spoločnosť tiež vydala v 2. štvrťroku nízkonákladový plán len pre mobilné zariadenia v 78 krajinách v juhovýchodnej Ázii a subsaharskej Afrike. Logika je taká, že s rastom rozvoja a príjmov by členovia mohli postupne prejsť na predplatné s vyššou cenou.

Očakávania sú vysoké

Štyridsať analytikov oslovených money.cnn.com sa pri priemernom odhade vývoja ceny akcie v najbližších 12 mesiacoch zhodli tom, že cena by mohla dosiahnuť 705 USD. Najvyšší odhad dosiahol 800 USD, najnižší zase 342 USD. Podľa výsledkoch a aktivít Netflixu to každopádne vyzerá, že firma je odhodlaná ďalej „valcovať konkurenciu“ a zvyšovať svoju hodnotu.

Jozo Peric

Jozo Peric

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  36x

Vyštudoval som Univerzitu v Záhrebe a po magisterskom štúdiu zostal na univerzite pôsobiť ako dátový analytik. Od roku 2015 sa profesionálne venujem obchodom na kapitálových trhoch. Od roku 2019 pôsobím ako hlavný analytik brokera CapitalPanda. Venujem sa príprave analýz pre klientov so zameraním na finančné trhy, komodity a obchodovanie menových párov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu