
X+Dotyková pokladnica na báze PC
Termín 1.januára 2012 mnohí nestihnú. Napriek tomu, že zákon ktorý podnikateľom prikazuje evidovať tržby pomocou nových typov vybavených fiskálnou pamäťou platí už vyše dva roky a minulý rok bola jeho účinnosť o rok posunutá aby podnikatelia získali viac času, tak podľa informovaných odhadov bola do októbra pripravená iba polovica z predpokladaného počtu firiem. Natíska sa otázka – ak sa za rok a trištvrte pripravila na podmienky nového zákona iba polovica, ako to chce za zvyšné dva mesiace stihnúť tá zvyšná ? Nie je asi ťažké odhadovať, že do zákonom stanoveného termínu 1. Januára 2012 sa jednoducho časť podnikateľov pripraviť nestihne pretože o dodávateľov nájdu vypredané sklady . Do registračných pokladníc po novom aj úhrady faktúr. Z praxe viem, že veľká časť podnikateľov ešte nezaregistrovala, že okrem predaja za hotové do registračnej pokladnice patria aj úhrady faktúr, pokiaľ sú platené v hotovosti, alebo platobnou kartou a samozrejme aj príslušné dobropisy. Argument „my nemáme faktúry v hotovosti“ podľa nového zákona neobstojí napríklad už v prípade, že podnikateľ vymôže napríklad úhradu v hotovosti od neplatiča – aj vtedy je povinný mu dať doklad z registračnej pokladnice. Zvoliť registračnú pokladnicu či fiskálnu tlačiareň ? To je základné otázka, na ktorú si každý obchodník odpovedať. Návodom Vám môže byť typické použitie. Ak obchodník potrebuje evidovať tržby v obchode, ľudovo povedané blokovať tovar zákazníkom z košíka je pre neho vhodnejšia klasická registračná pokladnica. Fiskálnu tlačiareň ocenia firmy ktoré predávajú priamo z počítača, alebo ak potrebujú na jednom zariadení evidovať tržbu predaja zásob zo skladu a zároveň občas zaevidovať úhradu faktúry v hotovosti. Z tohto pohľadu za fiskálne tlačiarne pripojené k PC javia jednoznačne ako univerzálnejšie riešenia. Okrem pokladníc podnikatelia musia aktualizovať softvér. Výrobcovia registračných pokladníc museli kvôli novému zákonu zmeniť aj spôsob komunikácie s PC. Teraz sa do pokladníc posiela viac informácií, napríklad počiatočné vklady hotovosti pred začiatkom predaja, informácie o faktúrach a variabilných symboloch, či rozsahy dátumov pre nové typy intervalových uzávierok "od-do", ktoré zákon zavádza. Obchodníci budú teda potrebovať aj aktualizovanú verziu ekonomického softvéru, aby si s novou pokladnicou navzájom „rozumeli.“ V médiách uvádzané ceny, že výmena zaťaží podnikateľov sumou 150 až 200 eur boli optimistické, treba počítať s tým skutočné náklady (hardvér, softvér, inštalácia) sú dvoj až trojnásobné. Kedže štát podnikateľom nové povinnosti prikázal, ale finančne to nechal na ich pleciach – tak ako pokladnice aj nový softvér budú niečo stáť. To všetko v čase očakávanej druhej vlny recesie núti obchodníkov zamyslieť sa nad tým „kde ušetriť?“